Pagina 1 van 2
nalopen met gas los
Geplaatst: 09 dec 2009, 17:35
door Brambo
Beste Forum leden
ben bezig met het afstellen van de FS1
setup
16mm carb en spruitstuk
bos demper 32mm
13/44 tanwielverhouding
3E8 cilinder met gevlakte kop
nu heb ik een sproeier geplaatst van 200
na eerder sproeiers geplaatst te hebben rijdt hij redelijk
alleen als het gas los laat dan loopt hij niet meteen terug in toeren maar dat gaat langzaam
wie heeft er een idee?
Geplaatst: 09 dec 2009, 17:52
door rise and shine
valse lucht

Geplaatst: 09 dec 2009, 17:53
door nieknatuurlijk
is alles in de carburateur goed? als je gasnaald te langzaam terug geduwd word door de veer, maakt ie nog steeds veel toeren...
Geplaatst: 09 dec 2009, 17:57
door Triforce
rise and shine schreef:valse lucht

Dit denk ik ook!

Geplaatst: 09 dec 2009, 18:08
door koppel
denk ook valse lucht.............een 200 sproeier is erg groot voor deze setup..........zou iets van 150/160 moeten zijn en dat is al aan de rijke kant
waarbij ik zeg dat ik ook een fs1 heb die alleen goed loopt met een 200 sproeier, voor mij een raadsel maar ik laat het zo............ding loopt perfect
check alle pakkingen en andere afdichtingen, vooral de voetpakking, spruitstuk...........keiharde krukaskeerringen kunnen dit verschijnsel ook geven
zit je carb wel goed vast..........dat soort zaken
Geplaatst: 09 dec 2009, 18:29
door pee67
als aanvulling....valse lucht lijkt mij ook.
maar die sproeier 200, is dit een immi of een ori sproeier?
Een ori 150 en een imi 150 geven (bij mij) niet dezelfde resultaten
Geplaatst: 09 dec 2009, 18:35
door Brambo
zo wat een info
de grap is dat hij wel met een 10mm goed liep maar in z'n 4 terug zakte
dus vandaar de grotere carb.
en groter spruitstuk
ik heb nieuwe pakkingen geplaatst zoals:voetpakking, koppakking, spruitstuk pakking met een klienere sproeier zoals een 140 geeft hij geen genoeg power rijdt dan alleen met de choke open in z'n 4 dus vandaar de grotere sproeier.
volgens mij zijn het immi's maar dat zou ik moeten vragen aan onze grote vriend john.
Geplaatst: 09 dec 2009, 18:37
door Brambo
een aanvulling op het bovenstaande
ik heb ook het fenomeen dat mijn benzine niet snel loopt.
tenminste het duurt wel een tijd voordat het filter volloopt.
en nu weet ik uit ervaring dat als de brommer te weinig bbrandstof krijgt dat hij dan ff harder gaat lopen .
kan dit er mee te maken hebben?
Geplaatst: 09 dec 2009, 19:00
door 1j5
heb je de gas schuif er wel goed op zitten
en loopt hij gewoon zonder te starten wel lekker terug ? ( de gas hendel)
Als je brommer sneller gaat lopen door dat je de bezine kraan dicht hebt heeft hier niks mee te maken
200 is inderdaad een dikke sproeier
Geplaatst: 09 dec 2009, 19:16
door Brambo
de gashandel plus kabel lopen lekker soepel.
gasschuif loopt lekker.
het enig wat ik wel gemerkt heb is dat hel lijkt of het spruitstuk te kort is.
want als ik mijn carb er opzet en tegen het eind aan laat stuiten dan past mijn bovenkapje er niet meer op.
dus dan haal ik de crab iets terug waardoor het kanpej wel goed past.
kan het dan zo zijn dat ik valse lucht trek?
Geplaatst: 09 dec 2009, 19:18
door robertehendriks
Valse lucht, het klopt dat je dan een grotere sproeier nodig hebt.
voor jouw setup moet 150/160 ongeveer kloppen.
Ik denk zelf, koppakking of voetpakking lekt (zuigt)
16mm imi carb. moet geen problemen geven, heb er zelf ook 1.
wel moet je ze goed nakijken, als alles wel goed vast gedraaid zit.
Ook heeft een imi vaak een rubberen afdicht ringetje aan de kant van montage op de spruitstuk die er voor zorgt dat je geen 16mm hebt maar 13mm. (die heb ik eruit gesneden)
Losse benzine filters lopen niet vol, die van mij ook niet.
Geplaatst: 09 dec 2009, 19:24
door Brambo
carb is orri
voetpakking en koppaking pas vervangen
en voetpakking spruitstuk ook vernieuwd.
blijft over de aansluiting carb en spruitstuk.
maar dan krijg ik mijn rubber afdekkap er niet meer netjes op.
ff proberen maar
Geplaatst: 09 dec 2009, 19:30
door fs-ael
Brambo schreef:
blijft over de aansluiting carb en spruitstuk.
de linkse krukas kering (ontsteking kant ) wil ook wel eens lekken
Geplaatst: 09 dec 2009, 19:35
door Brambo
oke
mensen bedankt
maar het probleem is onstaan met het plaatsten van de 16mm carb en spuitstuk
dus mijns inziens moet ik het daar zoeken.
zal de voetpakking van het spruitstuk nakijken en de aansluiting van de carb verder op het spuitstuk zetten .
dan maar een kapje wat niet erg mooi past.
en als laatste zal ik dan een 180 sproeier plaatsen.missc hien helpt dat wel
het laatste is dat als ik de choke open laat hij een suk beter reageert.(vreemd???)
Geplaatst: 09 dec 2009, 19:45
door nieknatuurlijk
Brambo schreef:oke
mensen bedankt
maar het probleem is onstaan met het plaatsten van de 16mm carb en spuitstuk
dus mijns inziens moet ik het daar zoeken.
zal de voetpakking van het spruitstuk nakijken en de aansluiting van de carb verder op het spuitstuk zetten .
dan maar een kapje wat niet erg mooi past.
en als laatste zal ik dan een 180 sproeier plaatsen.missc hien helpt dat wel
het laatste is dat als ik de choke open laat hij een suk beter reageert.(vreemd???)
dan is het egt valse lucht... (zit je luchtfilter wel goed?)