Pagina 1 van 1

Ritje.

Geplaatst: 15 nov 2009, 23:03
door fs1man
Vandaag een lekker ritje gemaakt eigenlijk was t een ritje naar alle 4 de hoeken van nijmegen en vice versa.
De brommer loopt super en produceerd het echte fs1 geluid (stukkie zonder helm gereden) het gejank is prachtig de brommer trekt lekker door aleen de 4 blijft een probleem terugloop naar 40 km.
Wel had ik hinder van een marathon ofzo in nijmegen daardoor moest ik omrijden (ja tombo ik ben door je straat gereden) om op de postweg te komen.
Deze ritjes maak ik om de brommer zo goed mogelijk te laten lopen het gaat mij er niet om dat hij zo hard mogelijk gaat, dat houd immers in dat hij onbetrouwbaar word.
Het is immers een oud beestje de gereden kilometers van het blokje zijn immers onbekent gelukkig ben ik automonteur en hoor vrij aardig als er iets mis is met welke verbrandingsmotor dan ook dus ook de tweetakt.
ik heb nu de immi fs1 er op met de zuiger van de orginele f5b.
de motor is goed afgesteld het probleem zit hem gewoon in de tandwiel verhouding en het af en toe slippen van de koppeling daar ga ik nu aan werken.

Geplaatst: 16 nov 2009, 14:21
door pee67
Terugzakken in zijn 4 denk je meestal snel aan de tandwielverhouding.
Maarja, dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk :)

Geplaatst: 16 nov 2009, 15:16
door Tombo
He ik heb je anders niet gehoord, ik was de hele dag thuis (en m'n pa ook). Er was idd marathon, 7-heuvelenloop

Geplaatst: 16 nov 2009, 19:05
door marco
Het slippen van de koppeling kan ook komen door een te zware vertanding.

Geplaatst: 16 nov 2009, 21:54
door fs1man
Ja t zit um in de tandwielen ik probeer t nog een keer met het sterwiel achterin die heeft een kleiner tandwiel,voor weet ik ff niet meer wat er op zit ik dacht 12 of 13,met de f5 b trok hij goed op maar maakten teveel toeren en branden t licht door met de fs1 cilinder trekt hij langzamer maar in de 4 valdt hij dood.
De koppeling is net een vrouw de eene keer doet ie t goed de andere keer niet dan slipt hij vaak.
Ik rij er nu eigenlijk te vaak op hij word smerig :mrgreen: en ik heb al 4x moeten tanken :shock: en ik geloof niet dat ik er al 1000 km mee gereden heb :lol: Maar dat geluid jongens en 1 x trappen hooguit 3x dan loopt ie. De uitlaat verkleurd nog niet echt is trouwens wel een luhac van schaaf de carbrateur een immi kabelchoke van jmpb de fs1 een immi en een compressiepet op de cilinder, hij heeft geen snelle schijf, ik weet ook niet of dat wel noodzakelijk is eerlijk gezegt.
Wel heb ik t idee dat automobilisten vaak niet door hebben als ik rem dus ik wil iets maken op t oude type rempedaal voor een remlichtschakelaar zowel voor als achter.
de orginele van de street is geen optie omdat er trappers op zitten.
In de toekomst word dit een reserve blokje omdat het een 378 is wil ik er het liefst een gereviseerd 378 blokkie onder maar in ieder geval een membraam blok.
de driftkicker daar wil ik een gereviseerd fs1 blokje onder, dan heb ik dus een schijf en een membraamblok :wink:

Tom ik wist je huisnummer niet meer anders had ik ff aangebeld :wink:

Geplaatst: 16 nov 2009, 21:56
door Tombo
Ik heb volgens mij nog 2 rempedalen liggen (volgens mij ook origineel), volgens mij met oogje voor de remlichtschakelaar.
Volgens mij heb je bij hele late 2RU's ook voor een remschakelaar, tenminste ik heb ze wel eens te koop zien staan.

Geplaatst: 16 nov 2009, 22:03
door Roberto.B
Tombo schreef:Ik heb volgens mij nog 2 rempedalen liggen (volgens mij ook origineel), volgens mij met oogje voor de remlichtschakelaar.
Volgens mij heb je bij hele late 2RU's ook voor een remschakelaar, tenminste ik heb ze wel eens te koop zien staan.


ja klopt bij die 2ru's heb je 2 remlichtschakelaars

Geplaatst: 16 nov 2009, 22:04
door rise and shine
niet dat ik heel erg wil zeuren hoor... maar waarom wordt DIT topic dicht gegooit.

En deze niet, terwijl hier ook al een algemeen topic voor bestaad

:mrgreen:

Geplaatst: 16 nov 2009, 22:12
door Roberto.B
geen idee