Pagina 1 van 3
kan fs1 standaard blok een 44.5 mm cilinder aan ?
Geplaatst: 15 nov 2009, 18:05
door piedy gonzales
hallo
hier mijn eerste post
heb net een fs1 en wil er graag wat meer uit halen
heb me altijd met caminos geamuseerd
ik dacht aab eeb 70 cc, of een 61.7 cc eerder ( blijkbaar )
is er een groot verschil van de 40 43 of 44.5 mm ?
en zijn de standaard krukas, carbu, koppeling deftig genoeg voor de zwaardere cilinder ?
groet
piedy gonzales
Geplaatst: 15 nov 2009, 18:25
door Tombo
Ja, aangezien die 60cc niet eens zo bijster hard lopen, ze leveren wat meer koppel en een prettiger rij karakter (vind ik).
Als je echt heftig gaat opvoeren moet je je koppeling aanpassen, maar een goede standaard koppeling is voldoende voor een FS1 die rond de 80/85 km/h loopt.
Geplaatst: 15 nov 2009, 19:00
door Roberto.B
als je een goede 50cc ciulinder hebt
met 16 carb enzo
trekt ie ook hard op
en rijd ie ook wel 80 /85
Geplaatst: 15 nov 2009, 20:43
door pee67
Roberto.B schreef:als je een goede 50cc ciulinder hebt
met 16 carb enzo
trekt ie ook hard op
en rijd ie ook wel 80 /85
Dat valt te betwijfelen....
Geplaatst: 15 nov 2009, 20:55
door Roberto.B
die van mij heeft het wel gedaan zo
Geplaatst: 15 nov 2009, 21:45
door Twowheeler
ik heb hier ook een 50cc setje liggen waar ik 85 mee haalde.
Geplaatst: 15 nov 2009, 23:06
door piedy gonzales
http://www.fs1shop.nl/product_info.php? ... cfb0ab4549
khad aan dit gedacht
is de carbu goed? misschien grotere sproeier...
en wat zou ik dan kunnen aanpassen aan de koppeling
hoe moeilijk is het om een 5 bak te steken ?
pieter
Geplaatst: 15 nov 2009, 23:20
door fs-ael
Als de carb 16 mm is, is het goed.
Je hebt wel een andere (grotere) sproeier nodig.
de koppeling zo ik even zo laten, als die toch slipt een extra stalen plaat er bij.
een 5 bak monteren is niet het moeilijkste, maar er 1 vinden en daarna betalen is moeilijker

Geplaatst: 15 nov 2009, 23:54
door piedy gonzales
wat is de standaard carbu ?
en ik vind hier dinges over fs 1 80 cc motor
is die standaard ? welk model is dat dan ?
Geplaatst: 15 nov 2009, 23:57
door Triforce
piedy gonzales schreef:wat is de standaard carbu ?
en ik vind hier dinges over fs 1 80 cc motor
is die standaard ? welk model is dat dan ?
De standaard carburateur in nederland is 10mm mikuni, maar bijna iedereen heeft standaard een 16mm mikuni carburateur erop zitten.
een FS1 80cc is eigenlijk een FS80 en die is niet standaard in nederland gelevert maar wel in ons buuren land duitsland, want voor hun was het aantrekkelijker om op een 80cc te rijden toen der tijd.
Geplaatst: 16 nov 2009, 09:58
door Wimmel O
piedy gonzales schreef:http://www.fs1shop.nl/product_info.php?cPath=76_92_149&products_id=894&osCsid=f71ecc47a62c6ec92997a3cfb0ab4549
khad aan dit gedacht
pieter
die is echt af te raden, lees regelmatig over scheurtjes in het cilinderhemd enzo
dan is deze beter als ik de ervaringen mag geloven:
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... uctId=1654
zoek maar eens op parmakit op het forum, daar is een apart topic over.
Geplaatst: 16 nov 2009, 10:15
door Twowheeler
Is die bij Almere nou een 70cc f5b?
Kijk maar eens goed op de foto.
Geplaatst: 16 nov 2009, 10:28
door Higherking
Twowheeler schreef:Is die bij Almere nou een 70cc f5b?
Kijk maar eens goed op de foto.
ja dat is een f5b immi, en die laat hij honen tot 45mm en verkoopt ze voor een belachelijke prijs van 144 euro
terwijl ze bij jmpb, een echte parmakit 99 euro kost...
Geplaatst: 16 nov 2009, 10:33
door Triforce
Higherking schreef:Twowheeler schreef:Is die bij Almere nou een 70cc f5b?
Kijk maar eens goed op de foto.
ja dat is een f5b immi, en die laat hij honen tot 45mm en verkoopt ze voor een belachelijke prijs van 144 euroterwijl ze bij jmpb, een echte parmakit 99 euro kost...
en dan zeggen ze ook dat ze hem zelf hebben afgewerkt idd

Geplaatst: 16 nov 2009, 12:12
door robertehendriks
Higherking schreef:Twowheeler schreef:Is die bij Almere nou een 70cc f5b?
Kijk maar eens goed op de foto.
ja dat is een f5b immi, en die laat hij honen tot 45mm en verkoopt ze voor een belachelijke prijs van 144 euro
terwijl ze bij jmpb, een echte parmakit 99 euro kost...
Of een 60cc F5B 36,75 euro bij schaafbromfietsen, rijd soepel in hoog en laag toerengebied, bevalt mij goed.
Parmakit 70cc is ook gietijzer.
http://www.schaafbromfietsen.nl/webwinkel/?nl/shop/Yamaha%20FS1%2dDT/Motordelen&d=00001359