Pagina 1 van 2

onderpoot

Geplaatst: 10 jun 2009, 18:17
door oklim
vraagje hoe krijg ik de oliekeerring uit de onderpoot zonder de boel te slopen
bvd m gerards

Geplaatst: 10 jun 2009, 18:20
door oklim
Nog een vraag zou ik de keerring en de achterwiel keering gewoon in een goede lagerhuis kunnen krijgen

Geplaatst: 10 jun 2009, 18:51
door paull
Zie het grote kleine vragen topic :prof:

Ik weet het trouwens niet...

Re: onderpoot

Geplaatst: 10 jun 2009, 18:53
door Triforce
oklim schreef:vraagje hoe krijg ik de oliekeerring uit de onderpoot zonder de boel te slopen
bvd m gerards


ik zou toch nieuwe halen omdat je ze heel snel stuk maakt als je ze los haalt

Geplaatst: 10 jun 2009, 19:19
door oklim
ik haal zeker nieuwe ik wil de onderpoot niet beschadigen
ik wil de keerring eruit halen zonder teveel schade aan de rand

Geplaatst: 10 jun 2009, 20:58
door Triforce
ik zou het heel voorzichtig met een dunne schroevendraaier los proberen te wrikken, zo is het mij wel gelukt zonder beschadigingen

Geplaatst: 10 jun 2009, 21:01
door br3cht
is het niet makkelijker om alles te demonteren schoon te maken en dan alles nieuw in te steken?
oa keerkringen en olie

Geplaatst: 10 jun 2009, 22:16
door oklim
het is geluk met een dunne schroevendraaier
maar nu het volgende probleem de rechterpoot de schroef onderin is dol gaat niet meer in of uit
ik wordt helemaal depri van die brommer de ene naar het andere probleem

Geplaatst: 10 jun 2009, 22:25
door br3cht
dit had ik ook voor
ik heb dan een lange draadstang gepakt en op het einde een conus aan geschuurd
dan heb ik die in de buis gestoken en zo de bout onderaan losgekregen
en aan de buis is er bij mij niets aan

ik heb het wel over een suzuki maar bij vele onderdelen gewoon hetzelfde

Geplaatst: 10 jun 2009, 22:54
door oklim
Ik ben er 2uur mee bezig geweest ben hem uit aan het boren 10mm boor
het is bijna door maar ben gestopt had geen fut meer
als ik precies boor komik door het gat zonder hem te beschadigenen de schroefdraad zit aan de binnenpoot heb ik gezien dus het moet kunnen

Geplaatst: 10 jun 2009, 23:18
door FS1SE
warm stoken en een brede schroeven draaier en hij is er zo uit fluitje van een cent bij dx opten altans

Geplaatst: 11 jun 2009, 16:31
door br3cht
oklim schreef:Ik ben er 2uur mee bezig geweest ben hem uit aan het boren 10mm boor
het is bijna door maar ben gestopt had geen fut meer
als ik precies boor komik door het gat zonder hem te beschadigenen de schroefdraad zit aan de binnenpoot heb ik gezien dus het moet kunnen


ik kon deze niet uitboren want de binnepoot draaide mee
het was mijn manier of de buiten poot openslijpen

maar ben al blij dat die bij u er even "gemakkelijk" uitgaat als bij mij

Geplaatst: 11 jun 2009, 18:16
door oklim
Eindelijk goed bericht krijg volgende week mijn blok terug
oliekeerringen ook bestelt ik ga toch maar mijn andere vork reviceren
ik had een op internet gekocht met gepolijste poten maar helaas bout dol
volgende week plaats ik wat pics
groetjes m gerards

Geplaatst: 11 jun 2009, 20:00
door Niels
FS1SE schreef:warm stoken en een brede schroeven draaier en hij is er zo uit fluitje van een cent bij dx opten altans


Dit is echt dé manier!!!

Ben ooit 5 uur aan het kl*ten geweest met een stel van die keerringen, bel ik radeloos Henk (FS1SE) op, zegt ie "je moet het heetstoken met een brandertje en dan wip je er zo uit". Dus ik dat gedaan, binnen 5 min. waren ze eruit en zaten er nieuwe in :lol:

onderpoot

Geplaatst: 14 jun 2009, 21:07
door oklim
ik heb met moeite van 2 vorken 1 kunnen maken
de 2 vork draaiden allebei de bouten onder mee ik kreeg ze niet meer los of vast
ik heb ze tenslote door gezaagt ik moest de binnen poten hebben
die waren nog goed maar nu wou ik wat tips hebben om de poten te monteren want ik ben bang tot ze mee draaien met het monteren
bvd m gerards