Pagina 1 van 1

volgas, raar

Geplaatst: 06 jun 2009, 00:20
door thomas-18
Mijn brommer doet volgas in elke versnelling erg viertakten, maar het is echt bij een bepaalt punt als ik me handvat draai.
Bijv. als ik mijn handvat voor 3/4 draai klimt hij heel mooi in toeren, maar als ik mijn handvat nog 1 cm verder draai zakt hij helemaal in.
Heb er al een kleinere sproeier ingestoke, de bougie was al koffiebruin en is nu wat grijzer gekleurd.
Mijn setup: immi 50cc f5b
16 mm
150 kort sproeier
ontgrensde 2f2 uitlaat met 28mm bocht
langzame schijf
ngk bh8 bougie

Moet er mss een andere bougie in, of kan het wat anders zijn?

Thomas.

Geplaatst: 06 jun 2009, 02:24
door wiebo
Licht eraan, is dit plotseling gekomen? Ik bedoel, liep je brommer eerst wel goed?

Re: volgas, raar

Geplaatst: 06 jun 2009, 11:33
door niels16
thomas-18 schreef:Mijn brommer doet volgas in elke versnelling erg viertakten, maar het is echt bij een bepaalt punt als ik me handvat draai.
Bijv. als ik mijn handvat voor 3/4 draai klimt hij heel mooi in toeren, maar als ik mijn handvat nog 1 cm verder draai zakt hij helemaal in.
Heb er al een kleinere sproeier ingestoke, de bougie was al koffiebruin en is nu wat grijzer gekleurd.
Mijn setup: immi 50cc f5b
16 mm
150 kort sproeier
ontgrensde 2f2 uitlaat met 28mm bocht
langzame schijf
ngk bh8 bougie

Moet er mss een andere bougie in, of kan het wat anders zijn?
Thomas.



hoe hard loopt je brommer normaal :?:
ik zou voor bh7 bougie gaan
en een snelle uitlaat

Geplaatst: 06 jun 2009, 12:25
door wiebo
Als je brommer eerst met deze spullen erop wel goed liep, niet gelijk dingen gaan veranderen. Het kan niet aan de grote van sproeiers etc liggen als het plotseling slechter gaat.

Geplaatst: 06 jun 2009, 12:27
door thomas-18
nee, zo liep hij zodra de f5b er op kwam, eerst had ik een 60cc 3e9 maar ik weet niet meer of die dat ook had.
De brommer loopt nu net aan 60, maar hij kan harder maar ik kn het gas niet verder opendraaien dan zou hij de 65 wel kunnen halen denk ik.

Thomas.

Geplaatst: 06 jun 2009, 13:24
door Riemer
wat voor tandwiel verhouding zit op je fs1?
het kan zijn dat die te zwaar is, en dat hij in de benzine smoort als je nog sneller wil
of je sproeier is te groot voor deze setup.

Geplaatst: 06 jun 2009, 14:38
door wiebo
wellicht een sproeier van een maatje kleiner proberen. wel je bougie in de gaten blijven houden (kleur).

Geplaatst: 06 jun 2009, 18:48
door thomas-18
tandwielverhouding is 14-44 dacht ik
Mijn sproeier is al een beetje aan de kleine kant aangezien mijn bougie grijs begint te worden.

Thomas.

Geplaatst: 06 jun 2009, 18:54
door Twowheeler
Mij doet hetzelfde als ik de luchtfilter begrenser erop zet. Heb je alle voedingskanalen nagekeken , ik bedoel brandstof,lucht ed.

Geplaatst: 06 jun 2009, 19:50
door Riemer
ik denkt dat je met een 13 tandwiel beter op toeren komt.
een grijze bougie kan ook komen doordat je een te hoge graad hebt, ik denk dat een 7 hier ook beter van pas is.

Geplaatst: 06 jun 2009, 20:43
door geeltje
thomas-18 schreef:nee, zo liep hij zodra de f5b er op kwam, eerst had ik een 60cc 3e9 maar ik weet niet meer of die dat ook had.
De brommer loopt nu net aan 60, maar hij kan harder maar ik kn het gas niet verder opendraaien dan zou hij de 65 wel kunnen halen denk ik.

Thomas.


als die dat doet ,,, is je sproeier te groot ,, probeer op de f5b met 16mm 130/140 sproeier ... of rij je met 10mm ,,, dan moet je een 110 erin doen...

zijn die schokbrekers die je aanbied nog goed (demping)

Geplaatst: 07 jun 2009, 14:29
door thomas-18
oke, ik zal een andere bougie probere dan andere sproeier en anders andere tandwielverhouding.

De demping is nog prima.

Geplaatst: 07 jun 2009, 15:34
door Riemer
geeltje schreef:
thomas-18 schreef:nee, zo liep hij zodra de f5b er op kwam, eerst had ik een 60cc 3e9 maar ik weet niet meer of die dat ook had.
De brommer loopt nu net aan 60, maar hij kan harder maar ik kn het gas niet verder opendraaien dan zou hij de 65 wel kunnen halen denk ik.

Thomas.


als die dat doet ,,, is je sproeier te groot ,, probeer op de f5b met 16mm 130/140 sproeier ... of rij je met 10mm ,,, dan moet je een 110 erin doen...

zijn die schokbrekers die je aanbied nog goed (demping)


het zijn inderdaad symptomen dat je sproeier te groot is, maar hij geeft ook aan dat zijn bougie grijs is. dus dan is het niet verstandig om een kleinere sproeier er in te doen.

Geplaatst: 07 jun 2009, 17:39
door Triforce
ik had dit ook maar het was bij mij zo dat het lager aan het vliegwiel kant speling had en daardoor de timing versprong van de ontsteking.