Pagina 1 van 3
					
				accu blijft overlijden
				Geplaatst: 11 mei 2009, 20:20
				door bartman
				Ik heb nu een aantal accu's naar de phillipins geholpen.
waar komt dit door? en wat kan ik er aan doen?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11 mei 2009, 20:22
				door rise and shine
				Ik denk dat je spanings regelaar is overleden/ er gewoon niet tussen zit.
Meet eens met hoeveel hij de accu laad? zou ongeveer 7á8 volt moeten zijn...
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11 mei 2009, 20:28
				door bartman
				ja dat dacht ik ook al,
maar op dat andere forum zeggen ze dat er geen regelaar in hoort.
kan wel zo zijn maar beter van wel volgens mij.
waar kan ik er een krijgen.
het voltage is nog geen 3V
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11 mei 2009, 20:29
				door rise and shine
				dan zou het kunnen zijn dat je licht spoel is overleden.
Edit: klopt dat er geen spannings regelaar in zit, dat was ik even vergeten, er zit wel een gelijkrichter in, misschien dat niet niet meer al te best is?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11 mei 2009, 20:31
				door bartman
				me licht doet het wel (koplamp)
alleen de rest doet het niet vanwege de accu.
voorlicht is nu btw wel doorgebrand omdat ie iets te veel kreeg
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11 mei 2009, 21:00
				door ginofs1
				wat meet je gelijk of wissel stroom.
gelijk richter stuk?
het kan haast niet anders
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11 mei 2009, 21:06
				door bartman
				ik meet gelijkspanning na de gelijkrichter idd
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11 mei 2009, 21:40
				door ginofs1
				hoe veel toeren maakt je brom\ of km.
kan zij dat de spanning te hoog op loopt.
vraag het sam die is goed in stroompjes 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11 mei 2009, 21:53
				door bartman
				ik heb geen tourenteller,
ik zal sam even een pm sturen...
iig bedankt!
			 
			
					
				
				Geplaatst: 12 mei 2009, 10:26
				door paull
				Als je de accu koopt vul je hem dan wel met accuzuur? En tijdens het rijden zakt het niveau altijd en dat moet je bijvullen met gedest, water. Anders kookt ie zichzelf kapoet
			 
			
					
				
				Geplaatst: 12 mei 2009, 10:35
				door YamaSam
				U got mail  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 12 mei 2009, 14:09
				door bartman
				ja ik heb hem wel laten  vullen 
maar hij is niet zover leeg nu dat ie onder het minimale punt komt...
ik heb het gevoel dat ie niet goed kan opladen op een of andere manier.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 12 mei 2009, 14:16
				door paull
				bartman schreef:ja ik heb hem wel laten  vullen 

maar hij is niet zover leeg nu dat ie onder het minimale punt komt...
ik heb het gevoel dat ie niet goed kan opladen op een of andere manier.
 
Tsja ff je gelijkrichter vervangen en een nieuw accutje kopen. Die een dagie aan de lader zetten(7,2 v) en dan in brommer drukken. Let op dat je een gelijkrcihter koopt voor een nieuw of oud type. Als je dat verward klopt de boel nog steeds niet. Suc6 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14 mei 2009, 08:46
				door bartman
				maar me gelijk richter is niet kapot...
ik meet wel gelijkspanning
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14 mei 2009, 09:54
				door paull
				bartman schreef:maar me gelijk richter is niet kapot...
ik meet wel gelijkspanning
Een gelijkrichter kan je ook nameten of tie het doet, stroom eraan en een lampje, op één manier moet het lampje branden, draai je het hele stroomgebeuren om moet ie het nie doen. Niet echt duidelijk uitgelegd maargoed 
