Pagina 1 van 1
koppeling en kickstarter vraag
Geplaatst: 06 mei 2009, 14:50
door George
Hey beste fs1 ers,
Ik heb uren.. op het forum gelezen maar niets kunnen vinden..
Dat komt waarschijnlijk door al die fs1 filmpjes en plaatjes

kortom het forum verkennen.
Dacht.. dan vraag ik het maar.
Quote uit blok revisie:
Koppeling plaatsen.
Tip: Om slippen te voorkomen kan je achter de andere platen nog een stalen plaat plaatsen.
vraag 1: wat is dan de juiste volgorde?, is dat.. frictieplaat - stalenplaat - frictieplaat - stalenplaat - deksel?
Zijn er verdere modificaties nodig?
vraag 2: de koppelingsveren moeten met 6 nm vast gedraaid worden.
Is dat net vast.. of goed vast of toch net daar tussen in want ik heb geen momentsleutel.
Ik had de boel al vervangen maar niet goed denk ik

, met name de kickstarteras. De kickstarter blijft steeds hangen, en als ik de fs1 in zijn versnelling aan wil duwen, dan hoor ik een geratel. Zou de kickstarter as of veer los geschoten kunnen zijn? Naar mijn weten heb ik alles volgens het boekje, en foto gedaan maar ik kan natuurlijk heel goed iets over het hoofd gezien hebben. Dus mijn 3e vraag: hoe wordt de kickstarteras geplaatst?
groet George
Geplaatst: 06 mei 2009, 15:05
door YamaSam
best steek je de extra plaat tegen de plaat die er al inzit,
zo heb je nergens de combinatie staal vs. alu, en dat houdt het langste
die kickstart-as zal je wel gewoon fout hebben gestoken,
dat staat mooi beschreven in de 'blokrevisie' (
http://www.fs1forum.com/Revisie1.html )
Geplaatst: 06 mei 2009, 20:04
door PD
ik denk dat je op de as van de versnellings bak waar het tandwiel van de kickstaarter/koppeling op draait 1 ring bent vergeten waardoor het tandwiel niet vergenoeg naar buiten komt, er horen 2 ringen achter, 1 normale, en 1 ''kromme''
Geplaatst: 06 mei 2009, 21:43
door Triforce
YamaSam schreef:best steek je de extra plaat tegen de plaat die er al inzit,
zo heb je nergens de combinatie staal vs. alu, en dat houdt het langste

die kickstart-as zal je wel gewoon fout hebben gestoken,
dat staat mooi beschreven in de 'blokrevisie' (
http://www.fs1forum.com/Revisie1.html )
bij mijn RS100 zitten er 5 frictieplaten in en 6 stalen platen en 1 zit tegen de deksel aan en het is orgineel ook, nagekeken in de workshopmanual
Geplaatst: 06 mei 2009, 22:57
door fs-ael
dat kan ja want die stalen (tussen)platen draaien gewoon mee met de
koppelinghouder dinges
zelf doe ik trouwens gewoon frictie-staal-staal-frictie
maar als staal-frictie-staal frictie kan ook
Geplaatst: 08 mei 2009, 16:08
door George
YamaSam schreef:best steek je de extra plaat tegen de plaat die er al inzit,
zo heb je nergens de combinatie staal vs. alu, en dat houdt het langste

die kickstart-as zal je wel gewoon fout hebben gestoken,
dat staat mooi beschreven in de 'blokrevisie' (
http://www.fs1forum.com/Revisie1.html )

ja duidelijk omschreven thank you!
Geplaatst: 08 mei 2009, 16:31
door George
PD schreef:ik denk dat je op de as van de versnellings bak waar het tandwiel van de kickstaarter/koppeling op draait 1 ring bent vergeten waardoor het tandwiel niet vergenoeg naar buiten komt, er horen 2 ringen achter, 1 normale, en 1 ''kromme''
ik ga dat vanavond zeker controleren, bedankt he

Geplaatst: 08 mei 2009, 19:40
door edje
over de koppelingsveren:
Die boutjes moet je gewoon ''aan'' zetten, dus zo ver al mogelijk, maar wel voorzichtig want die alumniium pootjes zijn niet zo sterk...
kickstarter
Geplaatst: 08 mei 2009, 23:02
door George
ik ben er achter,

ik had het stukje gebogen draad niet in de kleine ruimte.
Heb de kickstarterveer en de gebogen draad vervangen voor frisse van JMPB, dus dat gaat vast weer goed werken
Het staat idd goed beschreven, ik heb er te snel over heen gelezen en niet goed naar de foto gekeken.
Geplaatst: 08 mei 2009, 23:08
door George
edje schreef:over de koppelingsveren:
Die boutjes moet je gewoon ''aan'' zetten, dus zo ver al mogelijk, maar wel voorzichtig want die alumniium pootjes zijn niet zo sterk...
Ja okay bedankt, daar wilde ik net mee bezig gaan
