Pagina 1 van 2
					
				wamrlopah for laife
				Geplaatst: 28 apr 2009, 12:49
				door jonnotje
				ik heb gisteravond een wamloper gehad (75km/h) dik slippen 

  paar minuten later kon ik weer gewoon rijden. 
net even open gehaald, en er staan een stuk of wat vegen in.. tussen de poorten.
ze zijn niet echt voelbaar, maar wel duidelijk.
wat raden jullie me aan? gewoon doorboeken? of......? 
ik heb het idee dat het nog wel rijbaar is
laat maar hoeren 
 
groetjes!
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 12:56
				door Tombo
				Ff met een fijn waterproof schuurpapiertje in de rondte gaan (dus niet van boven naar beneden 

) wil vaak helpen.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 13:41
				door YamaSam
				meet de kopspeling tussen je segmenten es?
dus het bovenste segment van de piston halen, en in de cilinder monteren waar het op de bovenste stand zit. Dan meet je met een voelermaat de speling. Es benieuwd op hoeveel ie bij jouw staat dan..
om ook iets te kunnen afleiden, graag ook volgende dingen 
-is het een 40mm of meer?
-op hoeveel staat je ontsteking?
-wat is de warmtegraad van je bougie?
-welk type kop heb je steken?
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 13:43
				door mpro09
				hoe kan je daar met een voelermaat bij dan?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 13:45
				door YamaSam
				mpro09 schreef:hoe kan je daar met een voelermaat bij dan?
gewoon volgens de slagrichting in de cilinder steken,
aangezien het segment in de cilinder zit zonder de piston errond, kan je langs boven tussen het spleetje meten 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 13:50
				door YamaSam
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 13:52
				door YamaSam
				wanneer je met dezelfde setup bij 35°C dezelfde rit/belasting doet, loopt ie waarschijnlijk wél vast dan  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 14:39
				door mpro09
				oh dat 

  ik dacht dat je met kopspeling de afstand tussen de veer en kop bedoelde 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 17:12
				door jonnotje
				YamaSam schreef:meet de kopspeling tussen je segmenten es?
dus het bovenste segment van de piston halen, en in de cilinder monteren waar het op de bovenste stand zit. Dan meet je met een voelermaat de speling. Es benieuwd op hoeveel ie bij jouw staat dan..
om ook iets te kunnen afleiden, graag ook volgende dingen 

-is het een 40mm of meer?
-op hoeveel staat je ontsteking?
-wat is de warmtegraad van je bougie?
-welk type kop heb je steken?
 
de segment speling is: 0.33
het is een 40mm die 1x is gehoont.
ontsteking staat als het goed is op 1,75
bougie is een ngk-8
standaard hoge druk kop
hij lekte wel een kleeeeein beetje bij de koppakking 

  dat kan de oorzaak nog wel eens zijn denk ik 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 17:14
				door jonnotje
				tussen iedere ruimte tussen de poorten zit een smalle veeg.. dus tussen de uitlaat poort en de zijspoelers, 
tussen de top spoelers en de zijspoelers
en tussen de zijspoelers.. 
niet over de poorten zelf... 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 17:26
				door mpro09
				dan zaten je tapeinde te strak 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 17:29
				door jonnotje
				hmm, ik weet het niet... maar ik denk wat ik er nog wel mee kan rijden... het zijn geen krassen, maar vegen, je voelt ze niet
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 17:31
				door mpro09
				gewoon proberen, t zal wss nog wel werken(ervarings deskundige 

 )
en je cilinderkop moeren wat minder strak draaien
heb je een momentsleutel?
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 17:37
				door jonnotje
				nee, moet op 10N toch
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 18:16
				door Axel
				jonnotje schreef:hmm, ik weet het niet... maar ik denk wat ik er nog wel mee kan rijden... het zijn geen krassen, maar vegen, je voelt ze niet
Had ik ook, ik heb het een beetje weggepoetst met een polijstborsteltje en een dremel. Rijd nog steeds goed (700km later) 
