Pagina 1 van 2

fs1 cilinder

Geplaatst: 20 apr 2009, 13:37
door lorijn
Hallo,

ik wil graag in plaats van mijn ori f5b cilinder die er op zit, een fs1 cilinder imi. Hoe doe je dat? En als ik mijn fs1 cilinder heb gemonteerd moet ik dan nog meer veranderen zoals een grotere sproeier?

Groetjes.

Geplaatst: 20 apr 2009, 13:40
door Tombo
-Cilinderkop eraf
-Uitlaat wartel eraf schroeven
-Cilinder eraf schuiven
-1 pistonclipje demonteren (prop een doek in je carter, mocht je pistonpenclipje vallen, dan valt 'ie tenminste niet in het blok)
-Nieuwe zuiger monteren
-Pistonpenclipjes monteren (ook hier een poetslap o.i.d. in je carter proppen)
-Beetje olie op je zuiger doen (vinger in de 2takt olie dopen, en ff over je zuiger wrijven)
-Cilinder beetje olie in doen (zie hierboven)
-Cilinder monteren
-Cilinderkop monteren
-Uitlaatwartel aandraaien

Je moet natuurlijk je sproeierbezetting aanpassen, welke sproeier het moet wordne is lastig te zeggen, is afhankelijk van je setup (hoeveel mm carburateur, welke uitlaat etc).

Geplaatst: 20 apr 2009, 14:56
door lorijn
Maar je hoeft niet je ontsteking of tandwiel verhouding aan passen?
Hoe hard zou hij lopen:
16 mm carburateur
14/44
50 cc
fs1 cilinder imi
snelle uitlaat.

Geplaatst: 20 apr 2009, 14:59
door Tombo
Probeer de search is (wat ik denk ik al vaker tegen jou heb gezegd ;)). Tandwielverhouding is ook afhankelijk, maar met 14/44 zit je een aardig eind in de goede richting, of 13/44.
Snelheid is totaal afhankelijk van je cilinder, als je pech hebt 75 km/h, als je geluk hebt 90 km/h

Geplaatst: 20 apr 2009, 15:09
door PD
ik zou die ori f5b houden.... :wink:

Geplaatst: 20 apr 2009, 15:23
door lorijn
maar, ik wil wat sneller dan 60 en als ik een bult op ga met iemand achterop, trekt hij het al niet verder dan 40.

Geplaatst: 20 apr 2009, 15:25
door PD
een ori f5b moet zo de 80 halen, ik durf bijna te wedden dat een goede ori f5b beter en harder loopt dan een imi fs1(als ze allebij onbewerkt zijn dan) :twisted:

Geplaatst: 20 apr 2009, 18:07
door YamaSam
PD schreef:een ori f5b moet zo de 80 halen, ik durf bijna te wedden dat een goede ori f5b beter en harder loopt dan een imi fs1(als ze allebij onbewerkt zijn dan) :twisted:


:o :o :o
weegt die jongen 10Kg of zo? :mrgreen:

84 met vijfbak zo'n originele F5B..
met orri ontsteking en velleman.. :?

Geplaatst: 20 apr 2009, 18:09
door Triforce
daar heb je idd wel gelijk in, ik zou het liefste een oude imi cilinder willen of een ori, die zijn tenminste nog goed bewerkt

Geplaatst: 20 apr 2009, 18:20
door wiebo
PD schreef:een ori f5b moet zo de 80 halen, ik durf bijna te wedden dat een goede ori f5b beter en harder loopt dan een imi fs1(als ze allebij onbewerkt zijn dan) :twisted:

Nou ZO de 80 halen is wel erg optimistisch.

Geplaatst: 20 apr 2009, 18:23
door Triforce
wiebo schreef:
PD schreef:een ori f5b moet zo de 80 halen, ik durf bijna te wedden dat een goede ori f5b beter en harder loopt dan een imi fs1(als ze allebij onbewerkt zijn dan) :twisted:

Nou ZO de 80 halen is wel erg optimistisch.


niet als je een ori cil gebruikt

Geplaatst: 20 apr 2009, 18:25
door Tombo
80 km/h op de GPS met een originele niet bewerkte F5B en een 4-bak met 16mm en een FS1 pijp? Eerst zien, dan geloven! Ik geloof het niet.
Die oude brommer van Jasper en Aad had een volledig originele F5B met 16mm carburateur en FS1 pijp. Afgeteld door Henk-Jan (die kan wel afstellen, daar hoef je niet bang voor te zijn) en die reed 65 km/h ofzo, heel soms 70 km/h.

Geplaatst: 20 apr 2009, 19:03
door dewaal
idd een orri f5b is leuk voor onder een visbrommertje maar daar haal je van z'n lang zal ze leve nie de 80kmh mee :wink:

Geplaatst: 20 apr 2009, 19:52
door pee67
Met een F5b 60 cc, 16 carb haal ik net aan 84 km/h....
met 50 cc zal me dat never nooit gaan lukken

Geplaatst: 26 apr 2009, 19:05
door lorijn
Ik heb nu de nieuwe fs1 cilinder erop gezet, hij loopt als een zonnetje.
Moet hem nu goed gaan in rijden, maar hij rijdt nu sowieso al 70. Ik heb nu een vertanding van 14/44, lijkt jullie dit goed of kun je nog een betere vertanding krijgen waar je sneller mee gaat en waar ie beter mee optrekt.

Groetjes Lorijn.