Pagina 1 van 1
Geplaatst: 07 apr 2009, 08:57
door Niels
Geplaatst: 07 apr 2009, 11:39
door Niels
Heeft hier iemand trouwens een goed advies voor een rem- en koppelpomp van Nissin ofzo?
Ik heb al zitten kijken op verschillende scootersites, maar weinig kunnen vinden...
Ik wil toch eens kijken of ik een mooi rem en koppel setje bij die pomp /\ kan krijgen.
Zelf vind ik deze wel vet:

Geplaatst: 07 apr 2009, 12:08
door Bob
Idd die zijn wel mooi past denk ik ook wel redelijk mooi

Geplaatst: 07 apr 2009, 19:21
door fs-ael
hiero 2 mooie pompjes
als je zoiets op een scootersloop haalt ben je klaar
Geplaatst: 07 apr 2009, 19:24
door Tombo
Ik zou gewoon idd naar Brouwer ofzo gaan Niels, en daar wat van die pompjes van een scooter afslopen
Geplaatst: 07 apr 2009, 21:08
door edje
Niels schreef:Heeft hier iemand trouwens een goed advies voor een rem- en koppelpomp van Nissin ofzo?
Ik heb al zitten kijken op verschillende scootersites, maar weinig kunnen vinden...
Ik wil toch eens kijken of ik een mooi rem en koppel setje bij die pomp /\ kan krijgen.
Zelf vind ik deze wel vet:

links en rechts het zelfde model is natuurlijk wel het mooist.....
Geplaatst: 07 apr 2009, 21:57
door Niels
Jah, maar dat kan wss. niet omdat een koppelingscilinder niet zoveel druk nodig heeft

Geplaatst: 07 apr 2009, 22:29
door mpro09
zoek nie top scooterzooi maar van motor die hebben het zelfde model links en rechts maar wel gewoon voor koppeling

Geplaatst: 09 apr 2009, 16:25
door Niels
Ik heb de cilinder binnen:
Er zijn 2 opties om hem pas te maken;
1) Aanpassen van het linkermiddencarter en zorgen dat ie onder het ontstekingsdeksel past.
2) Aanpassen van het ontstekingsdeksel zodat hij daarop gemonteerd kan worden en dan op een standaard FS1 blok past.
Daarnaast moet ik of de zuiger aanpassen of de behuizing, omdat hij nogal ver naar binnen ligt.
Een zuiger kan ik evt. zelf draaien, een behuizing wordt lastig...
Wat zouden jullie doen?

Geplaatst: 09 apr 2009, 17:06
door mpro09
in je linkercarterkap maken, zou zonde zijn omdat op een carter te maken.
zo kan je het nog altijd over zetten
wel vet!

Geplaatst: 09 apr 2009, 17:14
door jonnotje
ik zou hem ook in je linkercarterkap maken, en dan een nieuwe zuiger maken.. een dichte remzuiger, met een verdiept gaatje waar die koppelings stift en kogeltje in passen

kan het ook niet verschuifen

Geplaatst: 09 apr 2009, 17:16
door ronny
ik zou denk ik gaan voor optie 2
is wel makelijker volgens mij en past inderdaad op een standard blok
Geplaatst: 09 apr 2009, 18:36
door Niels
jonnotje schreef:ik zou hem ook in je linkercarterkap maken, en dan een nieuwe zuiger maken.. een dichte remzuiger, met een verdiept gaatje waar die koppelings stift en kogeltje in passen

kan het ook niet verschuifen

Inderdaad dat leek mij ook het makkelijkste. Of ik maak gewoon een soort ring die in deze cilinder klemt ofzo, dat kan ook.
Ik denk dat ik voor optie 2 ga

Geplaatst: 09 apr 2009, 19:28
door Tombo
Ik zou wel een systeem met zo'n kogeltje houden, dan is het zelfstellend/richtend min of meer