Pagina 1 van 2

Schijf eruithalen en bout van krukastandwiel

Geplaatst: 24 mar 2009, 14:33
door Daan1990
Hoi allemaal,

Ik wil mijn schijf tunen, en dacht dat je daar zo bij kwam, maar dat was dus niet zo. Je moet dus de olie uit het blok laten lopen e.d. en die bouten op de tandwielen eraf halen (ik weet niet hoe die tandwielen heten, iig het tandwiel waar de krukas aan zit en dat andere grote tandwiel) en bij dat grote tandwiel is de koppelingsdrukplaat aan de achterzijde kapot gegaan, ik wil die bout die voor zit er nu afhalen door een zuigerstop op een kapot cilindertje te doen. Hoe doen jullie dit? En is er geen makkelijkere manier om de schijf te vervangen?

Geplaatst: 24 mar 2009, 14:38
door FS1SE
dikke doek tussen beijd tandwielen maar wel dik genoeg dat je de doek er niet vast tussen draaid

Geplaatst: 24 mar 2009, 14:47
door Triforce
wat ik altijd doe om een schijf eruit te halen is:

olie eruit, carterdeksel eraf, schakel vork aan de koppelings zijde losmaken van de circlip, krukas moer eraf, koppeling losmaken, de schakelvork er iets uithalen, schijfhuis los maken en je kan bij de schijf komen en eruit halen

Geplaatst: 24 mar 2009, 17:47
door Daan1990
Ik bedoelde moer, het is al gelukt :) Het was niet gelukt met de theedoek tussen de tandwielen, zo deden we het eerst...

Geplaatst: 24 mar 2009, 18:00
door Martijn
Gebruikt nooit n zuigerstop !
Daar sloop je je krukas echt instant mee :|

Geplaatst: 24 mar 2009, 18:09
door jonnotje
zal best, maar mijn krukas werk nog perfect... je moet gewoon niet denken dat je dan opeens onnoemelijk veel kracht op je ratel/ringsleutel kan zetten als je een zuigerstop gebruikt

Geplaatst: 24 mar 2009, 18:14
door rise and shine
http://www.fs1forum.com/Revisie1.html

Gewoon dit volgen, totdat je bij de schijf bent 8)

Edit: ontsteking enzo hoeft natuurlijk niet

Geplaatst: 24 mar 2009, 18:50
door Triforce
Martijn schreef:Gebruikt nooit n zuigerstop !
Daar sloop je je krukas echt instant mee :|


en je vernield je schroefdraad van de cilinderkop

Geplaatst: 24 mar 2009, 19:50
door rise and shine
juist, gewoon rammen met een hamer 8)

Geplaatst: 24 mar 2009, 19:53
door jonnotje
Triforce schreef:
Martijn schreef:Gebruikt nooit n zuigerstop !
Daar sloop je je krukas echt instant mee :|


en je vernield je schroefdraad van de cilinderkop


moet je hem er ook niet half indraaien :P

gewoon netjes erin draaien, niks aan de hand

Geplaatst: 24 mar 2009, 20:05
door ginofs1
met en lucht hamer . gewoon even prit en hij vliegt er af :lol:

Geplaatst: 24 mar 2009, 20:15
door jonnotje
das helemaal mooi ja 8)

Geplaatst: 24 mar 2009, 22:11
door Daan1990
Die luxe heb ik niet, maar het is allemaal gelukt :) Heb nu ook een snelle schijf, maar wel jammer van die koppelingsdrukplaat. Die ga ik lijmen met van die hele sterke lijm, moet kunnen en scheelt weer 40 euries

Geplaatst: 24 mar 2009, 22:18
door rise and shine
Daan1990 schreef:Die luxe heb ik niet, maar het is allemaal gelukt :) Heb nu ook een snelle schijf, maar wel jammer van die koppelingsdrukplaat. Die ga ik lijmen met van die hele sterke lijm, moet kunnen en scheelt weer 40 euries


Doe dat nou maar niet, kom hem maar bij mij halen voor 10 euri's

Geplaatst: 24 mar 2009, 22:20
door Triforce
jonnotje schreef:
Triforce schreef:
Martijn schreef:Gebruikt nooit n zuigerstop !
Daar sloop je je krukas echt instant mee :|


en je vernield je schroefdraad van de cilinderkop


moet je hem er ook niet half indraaien :P

gewoon netjes erin draaien, niks aan de hand


vaak genoeg gedaan maar heb hier van het schroefdraad vernield van een ori hoge kop