Pagina 1 van 4

carburateur

Geplaatst: 20 mar 2009, 17:34
door robert139
mijn carb lekt benzine aan de onderkant, maar meestal alleen na het starten ik heb hem al vaak uit elkaar gehaald en volgens mij is het naaldje die tegen het vlotter bakje komt kapot. maar als ik er in blaas en dan de naald indruk is hij luchtdicht... :? iemand een idee?

Geplaatst: 20 mar 2009, 19:45
door Laars
Zit de pakking wel goed op zijn plek

Geplaatst: 20 mar 2009, 21:34
door jeroenvans
zit er wel een rubbertje tussen de vlotterbak en de carb? nummer 5...
Afbeelding

Geplaatst: 22 mar 2009, 01:23
door YamaSam
die nummer 5 is idd dikwijls een lekplek,
wat je ook in't oog moet houden is nr11, en het rondelletje dat er vaak tussenzit,
staat op deze tekening niet vermeld, maar tien tegen één zit er nog iets tussen.
Als er een rondel tussenzit, staat de benzineklep hoger, en sluit ie ook op een hoger peil af.
Te hoog maakt dat het niveau tegen het dek zit, en dat lekt dan altijd wel ergens..

als je een oud type carburator hebt, zit er onderaan een buisje en een schroefje,
als je daar een darmpje opsteekt, ernaast omhooghoudt, en het schroefje loszet,
kan je mooi het niveau controleren dat rechtstreeks bepaald wordt door de hoogte van nr 11 :wink:

Geplaatst: 02 apr 2009, 11:50
door robert139
Ik ga nummer 5 even checken
en bedankt :D

Geplaatst: 02 apr 2009, 11:55
door robert139
en wat is een rodel?
:?

Geplaatst: 02 apr 2009, 12:09
door YamaSam
robert139 schreef:en wat is een rodel?
:?

een roNdel? da's een rond schijfje met een gat in ;)

Afbeelding

Geplaatst: 02 apr 2009, 16:20
door Pa_Tombo
Oftewel pakkingring.
Kan koper aluminium kunststof etc. zijn.

Geplaatst: 02 apr 2009, 16:41
door Niels
Volgens mij is een "rondel" gewoon een metalen ring, net als wij dat onder een boutje doen zegmaar :P

Geplaatst: 02 apr 2009, 18:10
door robert139
ik heb 5 gecheckt en er zat inderdaad geen ring tussen, maar hij lekt uit het onderste slangetje en als hij tussen die ring lekt dan komt het toch niet door het slangetje?

kan het misschien 11 zijn want hij lekt volgens mij doordat hij te vol loopt en ik kan alleen een kapotte 11 bedenken...

Een vriend van mij zij dat zijn carb lekte door een te grote sproeier, is dat mogelijk ik heb een gewone 50cc , org carb en 130 sproeier

Geplaatst: 02 apr 2009, 18:21
door YamaSam
en zat er onder 11 een rondel?
zit je vlotter mooi vrij, of stopt ie met lekken als je tegen het huis tikt?


heb je onderaan een afloop met schroefje zitten?

Geplaatst: 05 apr 2009, 13:03
door robert139
nee er zat geen rondel onder 11, en de vlotter is helemaal vrij. hij stopt niet met lekken door te tikken...

wat bedoel je met afloop?

Geplaatst: 05 apr 2009, 13:38
door YamaSam
een buisje recht naar beneden, aan de onderkant van je vlotterbak.
Daar kan je een doorzichtig slangetje opsteken, en vervolgens het schroefje opendraaien,
je kan dan het niveau van de benzine zien aan de zijkant..
De hoogte kan je dan bijstellen door het ventiel meer in, of uit te draaien ;)

Geplaatst: 17 aug 2009, 19:18
door jeronimo3032
mijn carberateur lekt ook, hij lekt via het naaldje aan de onderkant. Ik snap niet wat het probleem is want het vlotterbakje is helemaal vrij. en het afsluitingsmechanisme blokeert ook gewoon goed als ik hem los ervan test. Dat schroefje om de peil te veranderen heeft ook geen zin.
weet iemand misschien wat het probleem zou kunnen zijn?

Geplaatst: 17 aug 2009, 19:31
door ginofs1
3 dunne imi pakkingen monteren of een dikke orri.
vergeet het o ringetje niet om het schroefje te pielen aan de binnen kant van het vlotterhuis.
maar je zal er wel een dunne imi pakking tussen hebben, deze zijn te dun.