Pagina 1 van 1
cillinder vraagje
Geplaatst: 09 mar 2009, 22:51
door fs1man
Ik heb zaterdag wat onderdelen gekocht o.a. een vastgelopen 2Ru blok of beter gezegt heel zwaar lopend.
de cillinder en de zuiger gingen er normaal af.
alleen de cillinder weegt niks

en de zuiger heeft maar 1 zuigerveer.
wat is dit voor cillinder er staat namelijk niets op.
ik heb ook een 378 blok met membraam waar ook een oliepomp op heeft gezeten, de 378 jes die ik vroeger had hadden dat zeker niet, hoe zat dat met buitenlandse 378 blokken?
Ik moet eerlijk toegeven dat het te lang geleden is dat ik een fs1 blok los heb gehad, ik denk dat ik het reviseren maar uit besteed
Voor de 71 er zoek ik dan ook nog een fs 1 carterhelft
Re: cillinder vraagje
Geplaatst: 09 mar 2009, 23:03
door fs-ael
joscabrio schreef:alleen de cillinder weegt niks

en de zuiger heeft maar 1 zuigerveer.
wat is dit voor cillinder er staat namelijk niets op.
een alu cilinder zeker

die wegen niet veel en hebben meestal een zuiger met 1veer
Re: cillinder vraagje
Geplaatst: 09 mar 2009, 23:04
door PD
fs-ael schreef:joscabrio schreef:alleen de cillinder weegt niks

en de zuiger heeft maar 1 zuigerveer.
wat is dit voor cillinder er staat namelijk niets op.
een alu cilinder zeker

die wegen niet veel en hebben meestal een zuiger met 1veer
dan is het een ajh/eurocilinder,
Jos zie je ook nergens tussen de koelribben eurocilinder staan?
en wat is je boring
ik heb nog nooit een alu 50cc gezien namelijk
Geplaatst: 10 mar 2009, 15:37
door Andries
die bestaan wel zaten origineel op de vijfbak motorfietsjes
Geplaatst: 10 mar 2009, 16:02
door YamaSam
aluminium 50cc???
->mijn oren flapperen!
of zijn dit de onvindbare (maar bestaande) alu FS1 racecilinders met chemise?
Geplaatst: 10 mar 2009, 16:36
door edje
Andries schreef:die bestaan wel zaten origineel op de vijfbak motorfietsjes
klopt, dat zijn allu cilinders met een stalen bus er in. staat iets van 747000 of zo op. kortom, even wachten op niels dus

Geplaatst: 10 mar 2009, 18:16
door PD
YamaSam schreef:aluminium 50cc???
->mijn oren flapperen!
Geplaatst: 10 mar 2009, 18:22
door Tombo
Bestaat idd. Ben heeft volgens mij zo'n cilinder, en is idd met gietijzeren bus.
Als er een gietijzeren bus in zat, had je dat wel gevoelt. Ik denk dus een athena/biturbo/eurocilindro cilinder.
Welk model heeft de cilinder, ala 3E9/2RU? Dus met grote koelvinnen?
Geplaatst: 10 mar 2009, 19:37
door fs1man
Hij heeft het model van de oude fs1 cillinders zeg fs1 378 1j5.
ik kan mijn voelermaat niet zo snel vinden maar met de rolmaat is de boring 45 mm.
kan er wel een foto van maken maar hij is enorm smerig en ik kan tussen de koelvinnen niets lezen teveel vuil eerst ff schoonmaken in t weekend.
By the way wie is er goed in het reviseren van die 2 blokjes in de buurt van nijmegen?
Geplaatst: 10 mar 2009, 19:53
door fs-ael
Tombo schreef:Bestaat idd. Ben heeft volgens mij zo'n cilinder, en is idd met gietijzeren bus.
Als er een gietijzeren bus in zat, had je dat wel gevoelt. Ik denk dus een athena/biturbo/eurocilindro cilinder.
Welk model heeft de cilinder, ala 3E9/2RU? Dus met grote koelvinnen?
de 474 fs 50 cilinder, leuk ding maar eigenlijk het zelfde als een fs1 cilinder
Geplaatst: 11 mar 2009, 00:15
door paull
joscabrio schreef:Hij heeft het model van de oude fs1 cillinders zeg fs1 378 1j5.
ik kan mijn voelermaat niet zo snel vinden maar met de rolmaat is de boring 45 mm.
kan er wel een foto van maken maar hij is enorm smerig en ik kan tussen de koelvinnen niets lezen teveel vuil eerst ff schoonmaken in t weekend.
By the way wie is er goed in het reviseren van die 2 blokjes in de buurt van nijmegen?
Ik denk niels de site admin
Geplaatst: 11 mar 2009, 19:33
door fs1man
Voelermaat = schuifmaat natuurlijk

Geplaatst: 11 mar 2009, 20:04
door edje
met de handleiding op de site kun je het denk ik zelf ook wel hoor, gewoon voorzichtig en ordelijk te werk gaan

Geplaatst: 11 mar 2009, 20:39
door jonnotje
het is mij ook gelukt met de handleiding op de site

Geplaatst: 11 mar 2009, 21:06
door fs1man
het is niet zo zeer het niet kunnen maar meer de tijd om het te gaan doen of beter gezegt er aan te beginnen.
Mijn cabrio komt een dezer dagen ook weer uit de winterslaap dus vraagt ook weer tijd
En ik moet ook nog de nodige deeltjes hebben dus het duurt zowieso nog wel ff
