Pagina 1 van 1

stotteren / inhouden bij hogere toerentallen

Geplaatst: 07 mar 2009, 21:33
door pietje
Wie weet wat ik er aan kan doen:
f5b Cilinder 43 mm/ 16 mm carb nieuwe ontsteking maar tocht loopt hij niet goed,
in de derde en vierde versnelling bij hogere toeren gaat hij inhouden, voor de wind loopt hij wel door maar tegen wind niet
bougie is wel mooi bruin.

Geplaatst: 07 mar 2009, 21:48
door Pa_Tombo
Tandwielverhouding?(te grote vertanding kan hij verzuipen)

Geplaatst: 07 mar 2009, 23:04
door nl-terror-poesje
maakt de brommer dan een raar geluid ?

Geplaatst: 08 mar 2009, 11:10
door ronny
op wat voor een timing heb je hem staan ?
als je hem op 2mm voor het bovenste dodepunt hebt staan zet hem dan eens op 3 of 3,5 mm kijken wat dat scheelt
:roll:

Geplaatst: 25 mei 2009, 20:57
door reddevil
ja dit probleem heb ik nu ook!

in de 3de en 4de versnelling gaat hij inhouden!
de onsteking heb ik nagekeken!
carb heb ik sproeier 115 lang
en lucht schroef op 1.5

als hij koud is rijd hij goed.. als ik 3 km heb gereden begint hij in te houden!

wat ken dat wezen :shock:

Geplaatst: 25 mei 2009, 21:13
door Twowheeler
Meestal is dat een ontstekingspoel, bobine of een condensator. Die kunnen namelijk als ze warm zijn anders gaan functioneren dan wanneer ze warm zijn.

@reddevil
Die onderdelen zitten er bij jou toch al een tijdje op?

Geplaatst: 25 mei 2009, 22:16
door reddevil
nouja heb die brommer net!

onstekingspoel zal wel goed wezen!
en bobine zal het nog wel doen want als hij warm is start hij ook prima!
en de condensator zal ook wel goed wezen want hij vonkt niet tussen de punten!

Geplaatst: 25 mei 2009, 22:42
door Twowheeler
Hij kan wel goed starten maar maakt hij dan wel goed toeren in z'n 1 of 2?
Ik ben ook geen supertechnicus hoor :D maar dit heb ik ook eens met de flandria gehad!

Geplaatst: 26 mei 2009, 15:28
door eelco
Alles oke met je brandstoftoevoer? Had ik ook. Even opengehaald en 23jaar aan vuil verwijderd :wink: !

Geplaatst: 26 mei 2009, 16:08
door YamaSam
ronny schreef:op wat voor een timing heb je hem staan ?
als je hem op 2mm voor het bovenste dodepunt hebt staan zet hem dan eens op 3 of 3,5 mm kijken wat dat scheelt
:roll:

doe dat, en bestel gelijk een nieuwe piston :lol:


1.8 moet het zijn, en liefst zelfs 1.800