Pagina 1 van 2
FS1 Gewichten van de onderdelen
Geplaatst: 17 feb 2009, 12:17
door YamaSam
Gewichtsbesparing is de makkelijkste en veruit goedkoopste manier van tunen!
Post dus hier gewichten die je vaststelt van FS1 onderdelen:
originele tank, smal model, geen plaatjes: 2.6Kg
plaatjestank 2.6Kg
teller + contactslot orri 900g
koplamp en oortjes 1Kg
originele hoge uitlaat 2.7Kg
2RU orri achterspatbord met lamp 1.8Kg
2RU voorspatbord 880g
2RU voorwiel met remklok 5.9Kg
Oud type achterwiel met remklok en tandwiel
luchtfilter klein rond 800g
metalen zijkappen (2stuks) 1Kg
achterbrug 3.5Kg
imitatie sportbuddy: 2Kg
Geplaatst: 17 feb 2009, 12:28
door Niels
Ik heb hier nog geen weegschaal

Geplaatst: 17 feb 2009, 16:21
door jerrow
Ik ben pas 6,5 kilo bijgekomen....
Telt dit ook.
Ben nu 81,5... and rising

Geplaatst: 17 feb 2009, 16:28
door YamaSam
ik ben na een rondrit ook altijd 2kg zwaarder
misschien ook wel es interessant van al onze fizzies es 'voorwiel+achterwiel' op een personenweegschaal te wegen..
als je kijkt hoeveel verschil er bv al zit op de modellen zelf (streetzadel, metalen kappen en blokbeugels, pinkers, trapstellen, bandenmaten etc)
dat loopt al vlug in de kilo's

Geplaatst: 17 feb 2009, 18:26
door Yamaha rd50m
nen helm, een broek, schoenen, ...
allemaal dingen die nog wle wa wege

Geplaatst: 17 feb 2009, 19:19
door Tombo
Snel je cilinder vervangen voor een alu exemplaar, dat scheelt denk ik al een kilo of 3

Geplaatst: 17 feb 2009, 19:24
door Pipedown
uitlaat eraf

Geplaatst: 17 feb 2009, 19:28
door Fyer
alleen boxer aan scheelt ook vele gewicht op helm en kleding

Geplaatst: 17 feb 2009, 22:41
door eelco
Carbonnen ventieldopjes, Mallossie stikker voor minder luchtweerstand, gaten in je frame boren

!
Geplaatst: 17 feb 2009, 22:44
door Niels
Gewoon ff schijten voordat je vertrekt
Scheelt ook weer 3,5 kg...
Geplaatst: 17 feb 2009, 22:48
door phoebeer
Geplaatst: 17 feb 2009, 22:50
door eelco
LooL

Geplaatst: 17 feb 2009, 22:54
door phoebeer
tja zoveel stront schijt ik niet pot vol man

Geplaatst: 18 feb 2009, 01:01
door mpro09
wha op sommige dagen...
ik heb he twel eens gemeten en volgens mij zijn spaak wielen net iets lichter dan gegoten
Geplaatst: 18 feb 2009, 01:31
door YamaSam
mpro09 schreef:wha op sommige dagen...
ik heb he twel eens gemeten en volgens mij zijn spaak wielen net iets lichter dan gegoten
een
pak lichter
net een avondje wegen achter de rug,
ik zal morgen de eerste post updaten met een massa gewichten..
ook de fietsjes zelf es gewogen,
de rooie street weegt 74Kg, met alles erop en eraan.
Loos je alle tierelantijntjes (pinkes, kappen, zadel, luchtfilter, teller, contact, koplamp en oortjes, spatborden etc)
dan kom ik op een 63kg uit..
Metteen ook de andere sportmobieltjes gewogen.. Bleek dat de Flandria slachts 64kg woog!

(mét tierelantijntjes)
en nog groter was de ontsteltenis toen bleek dat de Royal Nord nét aan de 60Kg kwam!
benieuwd wat die motarno cirquitracer weegt, dat moet een hoop meer zijn denk ik..
de Spaanse supermotard-velgen voor de gasracer zouden uitkomen op een 5kg meergewicht.. snelle telling levert dan 68Kg..
we gaan dus voor de 65Kg voor de racer!
