Pagina 1 van 2

rare suis in het blok van jess(meer gezeik)

Geplaatst: 06 feb 2009, 21:27
door jeroenvans
hoi mensen

ik ben nu bezig met de brommer van Jess en kom een raar probleem tegen
ik had de ontsteking weer werkend (diode in de kabelboom was stuk)
na even rijden, maakte het blok een rare suis.
ik dacht eerst een warmloper, dus de cil eraf getrokken, zag er goed uit: even schoon gemaakt en weer gemonteerd.

maar het geluid was er nog. toen de cil en zuiger eraf gehaald, en gekickt(drijfstang even op mn vinger zodat die niet tegen het carter sloeg)
nog steeds een suis, dus geen warmloper.

met een slang tegen mn oor geluisterd of ik kon horen waar het geluid vandaan kwam. bij de schijf klonk het goed, maar toen ik bij de krukas luisterde hoorde ik het wel...

nog even de symptomen: hij kickt zwaar en maakt een suis. :?

wat oh wat kan het zijn?? (krukaslagers misschien?)

Geplaatst: 06 feb 2009, 21:52
door Frederik
wat bedoel je juist met een suis? een soort van schurend geluid?
het kunnen de lagers altijd wel zijn, kan je er speling op voelen? (vliegwiel proberen op en neer te bewegen)
als het blok toch opengaat, vervang dan ineens alle lagers, keerringen en pakkingen, koppelingsplaten veren, en die veertjes op dat schakelmechanisme, dan ben je zeker dat hij de komende jaren niet meer openhoeft
effe off-topic misschien, maar wat heeft de diode in de kabelboom te maken met de ontsteking? de ontsteking zit toch op een andere spoel?

Geplaatst: 06 feb 2009, 22:32
door Niels
Frederik schreef:vervang dan ineens alle lagers, keerringen en pakkingen, koppelingsplaten veren, en die veertjes op dat schakelmechanisme, dan ben je zeker dat hij de komende jaren niet meer openhoeft


En dat is dus precies wat ik 1,5 jaar geleden ofzo heb gedaan met dit blok :?
Rijdt sindsdien dag in dag uit goed en ik kan me niet voorstellen dat de lagers nu al versleten zijn :shock:

Geplaatst: 06 feb 2009, 22:36
door jeroenvans
Niels schreef:
Frederik schreef:vervang dan ineens alle lagers, keerringen en pakkingen, koppelingsplaten veren, en die veertjes op dat schakelmechanisme, dan ben je zeker dat hij de komende jaren niet meer openhoeft


En dat is dus precies wat ik 1,5 jaar geleden ofzo heb gedaan met dit blok :?
Rijdt sindsdien dag in dag uit goed en ik kan me niet voorstellen dat de lagers nu al versleten zijn :shock:
probleem gevonden.... niels: volgende keer minder vloeibare pakking gebruiken: dat zat tussen de krukas en het karter :lol:

Geplaatst: 06 feb 2009, 23:04
door FS1SE
zit er geen spoel ls of loopt de condensator niet aan

Geplaatst: 06 feb 2009, 23:10
door jeroenvans
damn wat rijdt een 10mm en 2ru cil traag... :lol: 54 plat op de tank

Geplaatst: 07 feb 2009, 02:05
door mpro09
stiekum opvoeruh :twisted: :twisted:

Geplaatst: 07 feb 2009, 08:02
door Yamaha rd50m
mpro09 schreef:stiekum opvoeruh :twisted: :twisted:


of afvoere, nog grappiger :D

Geplaatst: 07 feb 2009, 08:44
door Tombo
jeroenvans schreef:
Niels schreef:
Frederik schreef:vervang dan ineens alle lagers, keerringen en pakkingen, koppelingsplaten veren, en die veertjes op dat schakelmechanisme, dan ben je zeker dat hij de komende jaren niet meer openhoeft


En dat is dus precies wat ik 1,5 jaar geleden ofzo heb gedaan met dit blok :?
Rijdt sindsdien dag in dag uit goed en ik kan me niet voorstellen dat de lagers nu al versleten zijn :shock:
probleem gevonden.... niels: volgende keer minder vloeibare pakking gebruiken: dat zat tussen de krukas en het karter :lol:

lol :P
mijn 1j5 blok was eerst ook zo, overal in het blok zat vloeibare pakking :P

Geplaatst: 07 feb 2009, 10:31
door Niels
Nou, als ik dat zo heb gedaan dan had je dat echt wel eerder gemerkt :?
Maargoed :P

Geplaatst: 07 feb 2009, 11:39
door jeroenvans
ik ging met perslucht door het carter, komt dus dat stukje langsvliegen... :lol:

Geplaatst: 07 feb 2009, 11:57
door rise and shine
Spankeren here we come

Geplaatst: 07 feb 2009, 17:42
door jeroenvans
nieuw probleem... bij de testrit vandaag toch een warmloper gehad...
als ik de choke opentrek loopt hij net iets beter dan met choke dicht (en hij word niet meer absurd warm), dus er zit een te grote sproeier in...
maar hoeveel maten groter zou er dan in moeten?

Geplaatst: 07 feb 2009, 17:50
door eelco
Als je de choke open trekt krijg hij meer benzine. Dus als hij dat BETER loopt met de choke open getrokken, is de sproeier te KLEIN. :wink: . Maar dat bedoel je waarschijnlijk ook... :wink:

Hoe zien je cilinder en zuiger eruit :?:

Geplaatst: 07 feb 2009, 18:12
door edje
heb je niet de vloeibare pakking kapot geblazen waardoor hij nu valse lucht trekt :?: