Pagina 1 van 3

stand van de schijf

Geplaatst: 29 jan 2009, 19:39
door jonnotje
hey allemaal,

op me fs1 heb ik een snelle schijf zitten, zon originele snelle die er op moet zitten met het merkpuntje tegenover het pinnetje in de krukas en geleik met het spietje.

als hij er zo op zit gaat hij open net na het odp, en dicht net na bdp


als ik hem er 1 standje terug op zette, ging hij open, Precies op odp.
en 5mm( voor de kop bij Bdp is) dicht... +-170graden

maar wat is nu de juiste manier? geleik met het spietje? of 1 standje eerder? ik had hem er na het reviseren 1 standje terug.. maar toen liep die niet goed, wat later door een kapotte bougie bleek te komen...

nu wil ik graag weten of ik hem terug zal zetten of geleik met spietje moet laten zitten...


Groetjes Jonno, en alvast bedankt! 8)

Geplaatst: 29 jan 2009, 19:42
door Triforce
Op BDP vult hij juist de krukas holte, en hij moet iets later open gaan want dan komt de mengsel er beter in volgens mij door de onderdruk.
Dus ik denk op de ori stand dat hij dan juist goed is!

maak een correctie als ik het fout heb

Geplaatst: 29 jan 2009, 20:01
door Axel
Zo moet de schijf staan op het BDP:

Afbeelding

Geplaatst: 30 jan 2009, 00:40
door PD
zuiger naar beneden schijf dicht, zuiger naar boven schijf open...

Geplaatst: 30 jan 2009, 19:15
door jonnotje
dus op mijn manier zou het wel kunnen? als die onders is precies open gaan? en bijna bovenaan dicht?

edit: zoals die bij axel staat zou die nog heel wat benzine terug spuwen op de terug gaande slag!?

Geplaatst: 30 jan 2009, 20:52
door Axel
Kijk eens goed naar het putje in de schijf, die staat in lijn met de spie op de as. Zo hoort het, en als het fout was had ik dat echt wel gemerkt in het rijden :wink:

Geplaatst: 30 jan 2009, 22:33
door Triforce
jonnotje schreef:dus op mijn manier zou het wel kunnen? als die onders is precies open gaan? en bijna bovenaan dicht?

edit: zoals die bij axel staat zou die nog heel wat benzine terug spuwen op de terug gaande slag!?


maar bedenk het eens als hij snel draait dan valt het wel mee, ik heb me schijf iets aangepast zodat hij iets eeder open gaat

Geplaatst: 31 jan 2009, 18:20
door jonnotje
ik weet het dat hij gelijk hoor te staan met het spietje, maar als je hem precies 1 standje verder zet gaat hij perfect open op odp en net 5 mm voor bdp dicht...

@axel, ik rijd nu ook zoals jij rijd, maar dan heb je bet een korte inlaat slag... omdat hij na odp open gaat en na bdp dicht gaat, en alles NĂ¡ bdp blaast hij terug....

Geplaatst: 31 jan 2009, 18:22
door Triforce
Misschien moet je het even aan Yamasam vragen, die weet het volgens mij wel

Geplaatst: 31 jan 2009, 18:23
door jonnotje
gewoon ff wachten tot die het leest :P hij weet het idd wel denk ik

Geplaatst: 31 jan 2009, 19:12
door fs-ael
Afbeelding


mij is altijd geleerd dat het merkteken gelijk met het pinnetje van de schijf aandrijving moet zitten :roll:

Geplaatst: 31 jan 2009, 20:08
door jerrow
Correct !!!

Zo is het, pinnetje gelijk met merkteken en niet met spie!

GreetzzZ... :wink:

Geplaatst: 31 jan 2009, 22:24
door PD
Triforce schreef:
jonnotje schreef:dus op mijn manier zou het wel kunnen? als die onders is precies open gaan? en bijna bovenaan dicht?

edit: zoals die bij axel staat zou die nog heel wat benzine terug spuwen op de terug gaande slag!?


maar bedenk het eens als hij snel draait dan valt het wel mee, ik heb me schijf iets aangepast zodat hij iets eeder open gaat


dan heb je minder onderdruk

Geplaatst: 01 feb 2009, 14:25
door jonnotje
maar het is dus niet slecht als hij iets dicht gaat na top dood? :P

wat kan ik toch zeuren hea 8)


@ reddevil? hoe is het met de kater? haha spreekje later! :bier:

Geplaatst: 01 feb 2009, 15:27
door reddevil
ah man wil je niet weten :D
heb er nog last van :D