Pagina 1 van 1
Caburateur spuugt benzine
Geplaatst: 27 jan 2009, 14:18
door paull
Hoe kan het komen dat de caburateur zoeveel spuugt dat er gewoon druppels benzine op de grond lekken? Niet helemaal luchtdicht aangesloten of iets anders? Op mijn eigen 2ru deed die het goed, zet ik hem op de fs1 van me maat, begint ie onwijs te spugen. Wat kan het probleem zijn? Het is een 16mm orri
Geplaatst: 27 jan 2009, 15:13
door Triforce
mijn carb heeft er ook een beetje last van, maar dan alleen onderin de toeren en daarna houdt het op
Geplaatst: 27 jan 2009, 15:46
door YamaSam
membraan of schijf?
als ie dat plots krijgt is't teken dat de 'terugslagklep' niet naar behoren meer werkt..
ietwat spugen is normaal

Geplaatst: 27 jan 2009, 15:47
door Triforce
paull heeft een schijf inlaat
Geplaatst: 27 jan 2009, 15:55
door YamaSam
heeft ie recentelijk een andere schijf gestoken misschien?
soms komt het ook wel voor dat na bv. nieuwe segmenten steken of honen, er meer druk is als vroeger, en dat de dichting plots niet dicht genoeg meer is,
verregelen van de ontsteking kan dit ook veroorzaken..
doorgaans mag het best was lekken voor je echt wat merkt in het rijden..
als ie gewoon rijdt, zou ik er niks speciaals aan doen
Geplaatst: 27 jan 2009, 15:57
door Yamaha rd50m
Triforce schreef:paull heeft een schijf inlaat
maar het gaat over de fs2 van zen vriend?
Geplaatst: 27 jan 2009, 16:53
door Triforce
YamaSam schreef:heeft ie recentelijk een andere schijf gestoken misschien?
soms komt het ook wel voor dat na bv. nieuwe segmenten steken of honen, er meer druk is als vroeger, en dat de dichting plots niet dicht genoeg meer is,
verregelen van de ontsteking kan dit ook veroorzaken..
doorgaans mag het best was lekken voor je echt wat merkt in het rijden..
als ie gewoon rijdt, zou ik er niks speciaals aan doen
hij heeft nu een snelle schijf erin zitten, en zijn vriend heeft een membraam inlaat trouwens, die kunnen wel eens wat meer spuiten volgens mij
Geplaatst: 27 jan 2009, 18:40
door YamaSam
een membraan is veel simpeler en cheaper te fixen
Geplaatst: 27 jan 2009, 22:45
door Triforce
nieuwe kleppen erop en klaar is kees, of ze een beetje bij buigen op de goede manier helpt ook wel vaakt genoeg
Geplaatst: 27 jan 2009, 22:52
door Giel_fs1
zon membraam kost niet zoveel

, weet jee zeker dat het goed is
bijbuigen kan ook weer zo gaan lekken als je hem uberhaubd weer goed krijgt.
Geplaatst: 27 jan 2009, 22:55
door Triforce
ik buig ze meteen een kleinbeetje om ze een iets grotere spanning te geven, dus lijkt het alsof ze iets zwaarder zijn
Geplaatst: 28 jan 2009, 09:43
door YamaSam
Triforce schreef:ik buig ze meteen een kleinbeetje om ze een iets grotere spanning te geven, dus lijkt het alsof ze iets zwaarder zijn
als er meer kracht op de klep staat, heb je ook meer onderdruk nodig eer ze opengaan en krijg je net minder sap binnen
moment van transfert staat er druk op de klep, ze moeten dus mooi evenwijdig gedragen worden zodat ze mooi afsluiten.
racemembranen in koolstof zijn lichter en gaan dus sneller open omdat ze reeds bij minder onderdruk beginnen doorlaten en dus langer openstaan
bij een schijf is de opening en sluiting onafhankelijk van de hoeveelheid (onder-)druk
Geplaatst: 28 jan 2009, 14:29
door paull
Ja het gaat hier om een membraampje, zou ik een nieuwe erin moeten donderen?
Geplaatst: 28 jan 2009, 15:07
door YamaSam
paull schreef:Ja het gaat hier om een membraampje, zou ik een nieuwe erin moeten donderen?
het zal in ieder geval een verbetering zijn

Geplaatst: 28 jan 2009, 15:18
door paull
aight jij zegt et
