Pagina 1 van 2
cilinderkop wil niet recht op mij cilinder
Geplaatst: 13 jan 2009, 17:10
door casper2ru
Re: cilinderkop wil niet recht op mij cilinder
Geplaatst: 13 jan 2009, 17:12
door casper2ru
casper2ru schreef:
kan iemand zeggen hoe je hem er recht op houd
Geplaatst: 13 jan 2009, 17:14
door Axel
Wat bedoel je precies met dat ie er niet recht op wil? Zijn je tapeinden niet scheef? Normaal zou het gewoon moeten lukken als je cilinder er gewoon recht opzit.
Geplaatst: 13 jan 2009, 17:15
door casper2ru
Axel schreef:Wat bedoel je precies met dat ie er niet recht op wil? Zijn je tapeinden niet scheef? Normaal zou het gewoon moeten lukken als je cilinder er gewoon recht opzit.
\
hij kan nog heen e weer bewegen als je hem nog niet vast heb gedraait
Geplaatst: 13 jan 2009, 17:17
door edje
das normaal

Geplaatst: 13 jan 2009, 17:18
door casper2ru
de eerste keer zat hij telaag en sloeg tegeen het randje van mij kopo aan 2 draat stangen kappot toen ik hem starte
Geplaatst: 13 jan 2009, 17:19
door Axel
Das normaal, de gaten in je cilinderkop zijn natuurlijk altijd groter in diameter dan dat de tapeinden zijn. Gewoon aandraaien de boel en dan zit het wel recht
En als je denkt dat dat niet het geval gaat zijn moet je anders even wat fototjes posten.
Geplaatst: 13 jan 2009, 17:21
door Axel
casper2ru schreef:de eerste keer zat hij telaag en sloeg tegeen het randje van mij kopo aan 2 draat stangen kappot toen ik hem starte
Hmm, heb je dan wel een koppakking zitten? En misschien heb je een 50cc cilinderkop op een 60cc cilinder?
Geplaatst: 13 jan 2009, 17:26
door casper2ru
het is een 50cc cilinder en een 50cc cilinderkop met een pakking er tussen
Geplaatst: 13 jan 2009, 17:28
door Axel
Post eens een foto dan, want normaal moet het gewoon goedzitten als je het aandraait

Geplaatst: 13 jan 2009, 17:29
door casper2ru
nu een beetje donker in de schuur om een foto te make
Geplaatst: 13 jan 2009, 17:41
door YamaSam
en de piston was ook juist?
je bent toch zeker dat de pistonpen bij deze niet lager zit dan normaal?
een originele opbouw is doorgaans nog ver van het 'botsen' af ook al zitten er geen pakkingen tussen
Geplaatst: 13 jan 2009, 18:35
door Triforce
het nare is met de cilinderkoppen die je meestal nu koopt hebben m8 gaten inplaats van m6, dus is het lastiger om recht te zetten
Geplaatst: 13 jan 2009, 18:56
door Martijn
Heb ik nog nooit last mee gehad ... Bij mij was het gewoon een kwestie van erop schuiven en netjes aandraaien...
Geplaatst: 13 jan 2009, 22:35
door ginofs1
bij het perfekt tunnen maken ze pas pennen in het blok ,cilinder en ook in de kop.
anders heeft je cilinder op het blok pas maken ook niet het optimale resultaat