Pagina 1 van 4

DX voorwielprobleem

Geplaatst: 03 jan 2009, 16:10
door jerrow
Yo iedereen!

Ik heb dus deftig een voorwielprobleem.

-Ik heb alle lagers en keerringen vervangen van het wiel. Ik ben er ook voor 99% zeker van dat het zo is...

-Ik heb 'm net gemonteerd en alles bekeken.

!!!Wiel zit gewoon vast!!!

Ik kan 'm doen draaien maar dat kost mij kracht en ik denk dat het toch niet zo hoort te zijn.

Schijfrem heb ik ook gemonteerd, lijkt wel alsof dat niet echt 'uitkomt" tegenover de schijf...

Heb nog eens een DX voor wiel gedemonteerd en terug gemonteerd en kan me niet herrinneren dat het zo vastzat in't begin...

Ook de vorige remblokjes waren schuin afgesleten, is dit ook normaal...?

Allee, bekijk de foto's eens.

Als er iemand is die er ervaring mee heeft of misschien hetzelfde probleem gehad heeft, laat het mij dan aub weten want ik zit wel effe vast nu gelijk het wiel...

GreetzzZ...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 03 jan 2009, 16:14
door Yamaha rd50m
staat de remklauw zelf niet scheef, of lijkt dat alleen maar op de foto?
en hoe draaid hij zonder de klauw erop?

Geplaatst: 03 jan 2009, 16:39
door 1j5
je hebt een 3e9 vork met een oudtype remklauw,hier heb ik geen ervaring mee of dit wel past

Geplaatst: 03 jan 2009, 17:04
door jerrow
Yamaha rd50m schreef:staat de remklauw zelf niet scheef, of lijkt dat alleen maar op de foto?
en hoe draaid hij zonder de klauw erop?


Zonder klauw of met klauw dezelfde weerstand...

Het zijn toch de lagers die het werk zouden moeten doen dacht ik...

De kilometerteller ging ook wat stroef, heb ik ingevet.

En ja idd, ik vond ook dat de remklauw er scheef op staat maar het is 1 geheel waar je weinig mis aan kan doen volgens mij.

Of de remklauw heeft in z'n verleden een schok gehad waardoor die nu scheef staat... ik weet het niet...

Niemand ervaring met een 3E9 remklauw..?

Het zou toch niet kunnen dat het gewoon moet ingereden worden die nieuwe lagers en keeringen... kweet het nie...

Geplaatst: 03 jan 2009, 17:07
door jerrow
Als ik er zo over nadenk dat denk ik toch dat het te maken heeft met de kilometerteller...

Denk dat er een keering is ergens tussen knelt, ik moet dat eens bekijken...

Geplaatst: 03 jan 2009, 17:09
door Yamaha rd50m
die 3e9 remklauw is dezelfde als van een rd hé?
ik heb er denk nog wel zo eentje liggen, maar die zit aan de andere kant van de vork denk ik,
en die moet grondig gereviseerd worden
ik gok dat die klauw dan toch iets heeft meegemaakt.

en die wiellagers zou ik ook denken dat die direct vlot moeten gaan en niet stroef mogen zijn,
mss alles nog eens erin en eruit ofzo?

Geplaatst: 03 jan 2009, 17:13
door Tombo
De klauw kan niet aan de andere kant van de vork zitten :P dan is het een andere klauw.
De remklauw is volgens mij "zelfstellend", hij hoort volgens mij te kunnen draaien om dat stuk waarmee hij op de voorvork gemonteerd zit (lastig uit te leggen in tekst :P maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel).

Geplaatst: 03 jan 2009, 17:17
door pee67
Wellicht zie ik het niet goed,
maar is die rechtse afstandsbus op je voorwiel wel goed?
Net of die naar binnengedrukt staat

Geplaatst: 03 jan 2009, 17:21
door mpro09
1j5 schreef:je hebt een 3e9 vork met een oudtype remklauw,hier heb ik geen ervaring mee of dit wel past


dat kan zoiezo niet

kweenie hoe het met 3e9 zit maar de klauw voor de poot schuift over geleide stangetjes om hem te centreren, die stangetjes zitten waarschijnlijk vast(als dat met deze klauw ook zo werkt) :wink:

Geplaatst: 03 jan 2009, 18:12
door jerrow
Tombo schreef:De klauw kan niet aan de andere kant van de vork zitten :P dan is het een andere klauw.
De remklauw is volgens mij "zelfstellend", hij hoort volgens mij te kunnen draaien om dat stuk waarmee hij op de voorvork gemonteerd zit (lastig uit te leggen in tekst :P maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel).


Ik begrijp 100% wat je wil zeggen Tom maar dat gedeelte had ik al proberen te draaien maar daar krijg je geen mm van gedaan. het lijkt me wel enorm logisch wat je zegt...

Misschien moet er wat anders gebeuren voor zo'n klauw te doen "draaien" om eventueel af te stellen ofzo maar ik zou begot nie weten hoe...

Waarvoor zou dan anders die moer dienen onderaan de klauw... Dat dient toch daarvoor denk ik toch...Afstellen naarmate de schijf en vastdraaien... maar ik krijg het boeltje niet gedraaid...

Geplaatst: 03 jan 2009, 18:25
door FS1SE
aan de kant van de schijf zit een verkeerde vul bus is er een van het achterwiel zi te zien

Geplaatst: 03 jan 2009, 18:31
door jerrow
FS1SE schreef:aan de kant van de schijf zit een verkeerde vul bus is er een van het achterwiel zi te zien


Trommelrem en Schijfrem voorwielopvulbussen zijn verschillend.

Zeker van wat je zegt? Kan zijn hoor maar denk het nie...

Geplaatst: 03 jan 2009, 18:33
door 1j5
FS1SE schreef:aan de kant van de schijf zit een verkeerde vul bus is er een van het achterwiel zi te zien


Inderdaad is een verkeerde vul bus

Geplaatst: 03 jan 2009, 18:36
door marco
Volgens mij moet de remklauw aan de buitenkant van de voorvork gemonteerd worden.

Geplaatst: 03 jan 2009, 18:36
door 1j5
ik zal straks wel even op de zolder kijken heb nog wel een wiel liggen