Pagina 1 van 3
Wie is de supertechneut.
Geplaatst: 03 nov 2008, 19:26
door Laars
Ben ik weer eens met een probleempje.
Ik kom er niet uit , mss jullie techneuten wel.
Feiten:
Ontsteking staat goed
Geen lekkende keeringen
Geen verkeerde mengsmering etc.
Uitgangspunt:
Brommer loopt mooi met een koffiebruine bougie.
Na verloop van tijd begint de brommer te sputteren en wordt de bougie zwart,
Na enige tijd wordt de bougie baggervet/pikzwart en komt er zelfs tussen de cylinder en de wartel zwarte drap uitlopen en een enorme rookontwikkeling is het gevolg.
Na de boel schoongemaakt te hebben gaat het een poosje goed (20 km) en begint het weer van voren af aan.

WAT BETEKENT DIT

Geplaatst: 03 nov 2008, 19:28
door Andries
zit de wartel wel goed vast dan, als ie daar lekt?
Geplaatst: 03 nov 2008, 19:54
door Martijn
Pakking die gaar is ... (tussen je middencarters)
Rechterkeerring die op is...
Sproeier die way te groot is ...
Geplaatst: 03 nov 2008, 20:07
door Frederik
doe je olie bij je benzine, of in het oliepompje?
misschien is je pompje kapot ofzo
Geplaatst: 03 nov 2008, 20:08
door FS1SE
rookt die heel erg??????????
Geplaatst: 03 nov 2008, 20:58
door Laars
Andries schreef:zit de wartel wel goed vast dan, als ie daar lekt?
Zo vast als maar kan.
Wat er uit drupt is heel dun/waterig
Geplaatst: 03 nov 2008, 20:59
door Laars
Martijn schreef:Pakking die gaar is ... (tussen je middencarters)
Rechterkeerring die op is...
Sproeier die way te groot is ...
Dan zou ik dus het blok moeten splitsen
Kan die met een te grote sproeier dan toch goed rijden in het begin???
Geplaatst: 03 nov 2008, 21:00
door Laars
Frederik schreef:doe je olie bij je benzine, of in het oliepompje?
misschien is je pompje kapot ofzo
Rijd zonder oliepompje
Tank Shellina mengsmering
Geplaatst: 03 nov 2008, 21:01
door Laars
FS1SE schreef:rookt die heel erg??????????
Op den duur als een olieboot.

Geplaatst: 03 nov 2008, 21:14
door YamaSam
wat was je sproeiermaat ook alweer?
Geplaatst: 03 nov 2008, 21:17
door Laars
YamaSam schreef:wat was je sproeiermaat ook alweer?
Het is een 60 cc set-up van een RD50 MX
Carburateur 16 mm met een 130 mm Mikuni sproeier lang model
Geplaatst: 03 nov 2008, 21:30
door FS1SE
denk ik toch dat je rechter kruckas kering naar de haaien is
zit er ook olie ind verbrandings kamer
Geplaatst: 03 nov 2008, 21:38
door Laars
Lijkt er wel op.
Moet dan je blok geplitst worden??
Geplaatst: 03 nov 2008, 21:51
door Niels
Ik denk ook olie...
Olie is visceus, maar wordt bij verhitting minder visceus en dus als je blok een tijdje gelopen heeft lekt de olie door een gaatje/kiertje/scheurtje oid. in je verbrandingskamer.
Je hoeft het blok niet te splitsen hiervoor. Hooguit, als je een membraanblok hebt, moet je koppeling er helemaal af.

Geplaatst: 03 nov 2008, 21:53
door mpro09
Niels schreef:Olie is visceus, maar wordt bij verhitting minder visceus en dus als je blok een tijdje gelopen heeft lekt de olie door een gaatje/kiertje/scheurtje oid
dat merkte ik ook op weg naar zwitserland
