Pagina 1 van 1

weinig vermogen lage topsnelheid

Geplaatst: 09 okt 2008, 23:21
door jnfgm
ik heb mijn 2ru laatst voorzien van een 16mm carburateur met sproeier 150. voordien liep hij met een 10mm met sproeier 80 ongeveer 50km/u maar trok niet zo best op. Er zit een (snelle) pijp met 32 mm bocht onder de 2ru.
Met 16mm trok hij wel beter op maar de top was na even rijden niet hoger dan 30 km/u.
Cilinder/ zuiger vervangen, geen verbetering (wel van het geratel van de versleten zuiger(veren) af) Ontsteking gesteld.
in de 16 mm nu de 80 sproeier gezet, loopt wel wat beter maar top niet hoger dan 40 km/u. (ik moet het natuurlijk ook nog even rustig aan doen met de nieuwe cilinder)
De carburateur is ook steeds aan de buitenkant nat van de benzine. Pakking is niet lek, benzine lijkt uit de venturi te komen.
Hoe krijg ik hem beter afgesteld? andere sproeier? Of kan er wat anders aan de hand zijn?

Geplaatst: 10 okt 2008, 08:06
door Dingetje
ik weet niet hoeveel km je al ingereden hebt, maar je cilinder is wat langzamer als je m nog niet ingereden hebt. Misschien kan ej je tandwielverhouding aanpassen door een groter tandwiel voor te nemen..dat scheelt altijd iets
ook kan je denk ik wel een grotere sproeier nemen, 80 lijkt me te klein
en kijk nog eens naar je ontsteking

Geplaatst: 10 okt 2008, 08:20
door Tombo
Welke cilinder zit er nu op? Dus wat staat er op de koelribben?

Geplaatst: 10 okt 2008, 11:40
door jnfgm
op de cilinder staat FS1 (op de oude stond 2ru)
ik heb de 16mm met 150sproeier er weer opgezet met de gasschuif/-naald van de 10mm. Loopt nu een stuk beter, ongeveer 55 km/u.
Trekkracht laat nog wel te wensen over

Geplaatst: 10 okt 2008, 11:46
door YamaSam
hoe stel je je ontsteking? en op hoeveel staat ze nu?

als het een 2RU is, moet je ook es kijken naar de schijf, die bepaalt namelijk hoelang er doorstroming is, een 'slome' schijf houdt alles tegen

Geplaatst: 10 okt 2008, 13:02
door Tombo
Klopt, maar met een slome schijf moet hij nog hard lopen, dat heb ik zelf ondervonden, alleen trekt hij lang niet zo hard. Maar hij moet zeker bijna net zo hard lopen als met snelle schijf. 150 kort is mss wat te klein voor je cilinder, zeker met inrijden.

Geplaatst: 10 okt 2008, 18:37
door edje
id, fs1 (ook de immis) met een snelle naaduitlaat en 16mm moet de 70 zeker halen :wink: is dit trouwenes een immi or een originele mikuni carb?