Pagina 1 van 1
Voorontsteking
Geplaatst: 06 okt 2008, 22:32
door Dingetje
Hallo, ik ben lekker aan het (in)rijden op mn brommer, maar ik vind dat ie toch wel erg warm wordt..
ik denk dat dat komt door te late voorontsteking, ik had eerst een 50cc en nu een 60cc en kheb het tijdstip niet veranderd, omdat ie opzich wel reed
nu wil ik um toch goed afstellen maar ik ben een puch maxi onsteking gewend, daar kan je aan de grondplaat draaien
Ik heb voor de FS1 gehoord dat je de puntjes opzich moet verplaatsen(naar rechts in mijn geval). KLopt dit?
en als ik mn grondplaat moet gaan draaien heb ik een Puch Maxi vliegwieltrekker, past die ook op een FS1 2RU vliegwiel?
Groeten en alvast bedankt
Geplaatst: 06 okt 2008, 22:34
door Giel_fs1
vliegwieltrekker past niet, fs1 is linksedraad en veel fijner draad meen ik
Geplaatst: 06 okt 2008, 22:56
door Handyman
De puntjes moeten iets eerder voor BDP opengaan.
Dit bereik je door de puntjes op BDP iets wijder te stellen.
60cc rijdt lekker met 1.8mm voorontsteking heb ik vandaag ontdekt....
Dat ligt aan meer factoren dan alleen je ontsteking, zoals de afstelling van je carburateur, type bougie etcetera.
Het is wel eens een beetje proberen, er is geen vast recept helaas.
Kijken, luisteren & voelen.

Geplaatst: 06 okt 2008, 23:03
door Dingetje
ok bedankt, ik ga er morgen mee aan de slag
Geplaatst: 07 okt 2008, 19:18
door Giel_fs1
Handyman schreef:De puntjes moeten iets eerder voor BDP opengaan.
Dit bereik je door de puntjes op BDP iets wijder te stellen.
60cc rijdt lekker met 1.8mm voorontsteking heb ik vandaag ontdekt....
Dat ligt aan meer factoren dan alleen je ontsteking, zoals de afstelling van je carburateur, type bougie etcetera.
Het is wel eens een beetje proberen, er is geen vast recept helaas.
Kijken, luisteren & voelen.

mooie duidenlijke woorden op het einde

Geplaatst: 07 okt 2008, 19:34
door Dingetje
kheb drnet ff mn onsteking veranderd
contactpuntjes staan nu wat verder open en tijdstip is eigenlijk ook wel goed, de zuiger tikt precies de schuifmaat aan als er beweging komt in de puntjes
morgen ff testen of ie beter rijdt
Geplaatst: 16 okt 2008, 20:31
door PD
bij 50 cc ook 1,8 voor ontsteking?
Geplaatst: 16 okt 2008, 21:41
door mpro09
heef tiks met cc te maken
Geplaatst: 16 okt 2008, 23:46
door Handyman
mpro09 schreef:heef tiks met cc te maken
Vast niet, maar 50cc loopt lekker op 1.6, 60cc op 1.8.
Meer praktijk dan theorie, vraag uw eekhoorn waarom.
Geplaatst: 17 okt 2008, 08:47
door YamaSam
op 1.8 geeft eender wat alles wat' in huis heeft,
en MANIACALE PRECISIE nastreven!

Geplaatst: 17 okt 2008, 08:56
door PD
YamaSam schreef:op 1.8 geeft eender wat alles wat' in huis heeft,
en MANIACALE PRECISIE nastreven!

haha wat bedoelje precies?

Geplaatst: 17 okt 2008, 08:59
door YamaSam
PD schreef:YamaSam schreef:op 1.8 geeft eender wat alles wat' in huis heeft,
en MANIACALE PRECISIE nastreven!

haha wat bedoelje precies?

dat het moet JUIST zijn
is het dat niet, moet je opnieuw en opnieuw en opnieuw proberen, zoals een maniac

Geplaatst: 17 okt 2008, 14:45
door mpro09
Handyman schreef:mpro09 schreef:heef tiks met cc te maken
Vast niet, maar 50cc loopt lekker op 1.6, 60cc op 1.8.
Meer praktijk dan theorie, vraag uw eekhoorn waarom.
nou die van mij niet

je kan beter vragen op fs1 of f5b..
Geplaatst: 17 okt 2008, 18:39
door Dingetje
Ik heb uiteindelijk gewoon geprobeerd wat het beste reed en nu rijdt ie prima dus niks meer veranderen
maar als ik het goed begrijp is de voorontsteking het enige wat boeiend is
de puntenafstand is afhankelijk van je voorontstekingafstand, maar het maakt niet zoveel uit of de puntjes op 0.4 of 0.5 staan, zolang de voorontsteking maar goed staat
Geplaatst: 18 okt 2008, 18:32
door edje
timing is het belangrijkst inderdaad, daarna de kracht van de vonk, en dat hangt weer af van de opening. maar das meestal wel goed als hij tussen 0,2 en o,4mm ligt
