Pagina 1 van 1

het grote ontsteking-brainstorm toppic

Geplaatst: 04 sep 2008, 16:21
door prit2
kijk het probleem zit als volgt:

toen op op brommervakantie was naar/in duitsland liep m'n fs1 eest slecht en toen niet. later bleek dat de grondplaat van de ontsteking was losgetrild en dat daardoor de timing in de prak was gelopen.

gevolg een warmloper.
dat was al een tijdje geleden, ondertussen heb ik er een nieuwe cilinder en zuiger op gezet (heeel interessant toppic over met kinderen enz) en wilde ik weer gaan rijden.
hij start in één kick, maar er zit weinig pit in en hiuj komt niet op toeren en trekt het net om in z'n drie te rijden, ongveer 20 km/h ofzo.

de vonk blijkt zwak te zijn, beetje dun en gelig aan de draad en ook op de bougie vonkt ie gel ipv blauw,

hoe kan dat?
zelf had ik bedacht:
-puntjes verneukt -> is niet zo met nieuwe doet ie het ook
-condensator " -> kan maar geen vonken tussen de punten
- ontstekingsspoel beschadigd, kan goed door het trillen komen van de grondplaat (schroeven zaten niet helemaal los!) maar het kan nooit zo zijn dat het vliegwiel de speol zelf heeft geraakt, wel de gelijders aan weerszijden van de spoel
-vliegwiel beschadigd, zou kunnen maar niets aan te zien

-bobine stuk. zou raar zijn want daar is niets mee gebeurd

wie heeft er andere ideëen?
kan ik de spoel doormeten met mij huis-tuin- en keukenmultimeter?
zoja hoeveel weerstand moet ie ongeveer geven?


ik ben van plan m'n fs1 te verkopen (ga 4t rijden, c50) maar dan moet ie het eerst goed doen, anders is t k*t.


wie o wie kan en wil me helpen, waar kan t nog meer aan liggen?

groetjes

pieter



speciaal voor niels: geen vieze opmerking over kleine kindjes graag
:bike:

Geplaatst: 04 sep 2008, 16:22
door prit2
jezus het is wel een lange post geworden, excusé

Geplaatst: 04 sep 2008, 17:22
door mpro09
heeft de vorige eigenaar zeker gele vonkjes er in gestopt ipv blauwe, gele zijn idd klote :nerd:


ik zou je bobine proberen die gaan vaker zonder reden stuk met echt hele vreemde gevolgen

Geplaatst: 04 sep 2008, 18:18
door occ1s
mpro09 schreef:heeft de vorige eigenaar zeker gele vonkjes er in gestopt ipv blauwe, gele zijn idd klote :nerd:


ik zou je bobine proberen die gaan vaker zonder reden stuk met echt hele vreemde gevolgen


Ik rijd altijd met groene vonkjes, goedkoper, maar rijd als de beste :P


:lol:

Ff ontopic: Heb je wel genoeg compressie? Pakkingen vervangen etc? Of ligt het aan de vonk?
Kan maar zo zijn dat je bobine kaduk is, al geprobeerd met een andere (van vriend ofzo of andere brommert?)

Geplaatst: 04 sep 2008, 23:08
door Handyman
Nieuwe bougie en goed op tijd zetten ?

Geplaatst: 05 sep 2008, 14:17
door prit2
mpro09 schreef:heeft de vorige eigenaar zeker gele vonkjes er in gestopt ipv blauwe, gele zijn idd klote :nerd:


ik zou je bobine proberen die gaan vaker zonder reden stuk met echt hele vreemde gevolgen

:)

nieuwe bougie heb ik al geprobeert, maar vonmk al k*t aan de draad
puntjes ook al een paar keer goed gesteld, vroeger, later enz

t is echt de vonk

ga t es proberen met de bobine van de c50

Geplaatst: 05 sep 2008, 19:28
door edje
heb je de carb opnieuw gesteld toen je de nieuwe cilinderkit gemonteerd had? heb je het gedeetle waar de contactpunten elkaar raken schoon gemaakt?