Pagina 1 van 1

hoge pijp aanpassen

Geplaatst: 16 aug 2008, 09:40
door edje
hey
ik rijd nu met een hoge pijp en een f5b. maar volgens mij is die pijp te hoogtoerig. dat lees ik wel vaker over die pijpjes. maar hoe kan dat, komt dat door:

-lengte, een hoge pijp is in zijn totaal een stuk langer dan een sigaar
-dikke bocht, daardoor te weinig tegendruk?
-demper die niet genoeg weerstand bied?
-nog iets anders?

de demper sluit netjes aan, ook de bocht sluit netjes aan op de cilinder...


gr erwin

Geplaatst: 16 aug 2008, 09:47
door petje
heb met een hoge pijp gereje en met een expans bove langs zelfs....

met die hoge pijp trok die totaal niet en begon die bove in pas te rijden. met de expans trok die geweldig, dit door de pijp zelf...maar bij 75km per uur hield het ook op.

waarom rijd zo´n pijp niet, mijn mening, de bocht..veels te veel weerstand en het zijn bochten van over de 30 cm...wijl een goede snelle bocht. graag rond de 20cm zit..in een uitlaat onderlangs, dus direct afzagen als die de bocht nog maar met 3 mm om is..pijp er tege aan lasse en gasse maar.

Geplaatst: 17 aug 2008, 20:44
door 2taktdirk
Die uitlaat heeft vast wel gewerkt op een street van 69 met 5 bak ,hij is er ja voor gemaakt.

Geplaatst: 17 aug 2008, 21:05
door edje
ja, het werkt ook wel, maar hoe zou je heb laagtoeriger kunnen maken?

Geplaatst: 17 aug 2008, 23:58
door Triforce
meer tegendruk in de pijp, dus een verkleining bij de wartel of meer steen/glaswol bij de demper als dat kan

Geplaatst: 18 aug 2008, 00:16
door edje
zou een ring in de bocht wat doen?

Geplaatst: 18 aug 2008, 09:44
door Triforce
zou het gewoon proberen