Pagina 1 van 2

Grotere carburateur maar kleinere sproeier

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:09
door occ1s
Hah sleutelwonders.
Nou, ik heb een vraagje, alleen gaat het niet om een fs1 maar over mijn kawasaki ar50 (wanneer dit niet geaccepteerd word, closen die handel).

Ik heb een 14mm Mikuni standaard op mijn AR50 zitten, en heb sinds kort een 16mm in huis die ik vanmiddag even wou afstellen.
Deze 16mm is een Dellorto en heb hier een setje sproeiers voor gehaald (88 tot en met 110).

Nu zat er in die 14mm Mikuni sproeiertje 100 (standaard zit er een 97,5 in, maar heb er een homoet onder gedrukt, dus tikkie grotere sproeier nodig).
Nu wou ik dus die 16mm afstellen, alleen begint ie bij sproeiertje 88 pas een beetje goed te lopen, zonder te 4-takten, en denk zelf dat hij
pas bij 80 goed zal lopen (het gaat om dunne (5mm) delorto sproeiers).

Is het niet raar dat ik zo veel lager zit met die delorto dan met die mikuni? Klopt dit, of zal ik gewoon geen risico nemen met die 16mm en gewoon weer
terug op 14mm?!

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:38
door Triforce
Dellorto sproeiers zijn anders dan mikuni, en heeft andere maatstelsel, Bekijk dit eens http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=570 en je moet dan kijken bij reverse type, dat zijn de dellorto sproeiers

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:43
door occ1s
Dus technisch gezien klopt het wel?
De maten zijn gewoon heel anders?

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:46
door Triforce
yup, door een reverse type (dellorto sproeier) komt gewoon meer benzine door dan een mikuni sproeier en dus is het verhaal al iets duidelijker hoop ik :P

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:54
door occ1s
Yepp, morgen gelijk kleiner setje halen (wel met de puch :prof: )

Re: Grotere carburateur maar kleinere sproeier

Geplaatst: 01 aug 2008, 01:03
door rise and shine
occ1s schreef:Hah sleutelwonders.
wanneer dit niet geaccepteerd word, closen die handel).


ik ga met m'n dax vragen toch ook naar 4takt.net? :P

Geplaatst: 01 aug 2008, 11:00
door occ1s
Tja, maar er is helaas geen actief ar50 forum (en heb t niet zo met die lui van brommerforum.nl :S) en aangezien hier wel vrij snel geantwoord word ;)!

Geplaatst: 01 aug 2008, 17:11
door rise and shine
haha mij maakt het ook niet uit :D

Geplaatst: 03 aug 2008, 23:38
door occ1s
Naja, het klote van die reverse sproeiers; ze zijn minder fijn af te stellen.
Heb nu dus 80 derin zitten, alleen 78 is weer veel te klein, en 82 begint ie zowat weer te viertakten, en die 80 die erin zit, prutteld boven in.
weet niet hoe ik dat nu ewer kan fixen.

Geplaatst: 04 aug 2008, 00:36
door Triforce
occ1s schreef:Naja, het klote van die reverse sproeiers; ze zijn minder fijn af te stellen.
Heb nu dus 80 derin zitten, alleen 78 is weer veel te klein, en 82 begint ie zowat weer te viertakten, en die 80 die erin zit, prutteld boven in.
weet niet hoe ik dat nu ewer kan fixen.


klopt idd, kijk even als dat schroefdraad het zelfde is al bij een mikuni sproeier en dan kan je misschien een mikuni sproeier erin draaien, en het je het alleen in stappen van 2 of ook van 1

Geplaatst: 04 aug 2008, 13:34
door edje
probeer eens wat met de gasnaald :wink:

Geplaatst: 04 aug 2008, 13:43
door YamaSam
altijd moeilijk verschillende merken carbs te vergelijken,
hangt van de gerealiseerde onderdruk in de straalbuis af,

dellorto is daar dacht ik slechter in, maar ik kan me vergissen
is het een vlakkeschuif dellorto?

als ze een naald hebben

Geplaatst: 04 aug 2008, 16:10
door occ1s
Nee geen vlakschuif, gewoon zo;n tonnetje (hetzelfde als die keihins en mikuni's voor de fs1).
zal even kijken wat ie doet met 79 en 81 ;)!

Geplaatst: 04 aug 2008, 16:22
door Triforce
ik kan je ook altijd nog wel ff bijstaan als het je niet lukt, ik woon niet heel ver van je vandaan :wink:

Geplaatst: 04 aug 2008, 16:31
door YamaSam
pas op voor die gracht als je op de kant staat occ1s :wink: