Pagina 1 van 8
Zelfde boring en slag fs1
Geplaatst: 10 jun 2008, 18:43
door Andries
Ik was/ben (misschien nog) van plan een 70cc malossi cylinder van een dt/rd op mijn fs1 te zetten, echter is dit een 'gewone' luchtgekoelde cylinder. Ik zou eigenlijk liever met een watergekoelde cylinder willen rijden, maar ik twijfel nog een beetje wat ik ga kiezen. Ik ben nog aan het kijken wat de beste mogelijkheid kan zijn. Het wordt zeker wel een cylinder + -kop van een blok met dezelfde boring en slag als een fs1, omdat dat denk ik aardig wat aanpassingswerk kan schelen, dus ook geld. Uit mijn hoofd weet ik drie typen bromfietsen met dezelfde boring en slag als een fs1; yamaha dt/rd, (sommige) kreidlers, derbi gpr (
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=1439)
Mijn vraag; weet iemand nog meer bromfietsen/blokken met dezelfde boring en slag als die van een fs1?? en zo ja, welke aanpassingen zullen er dan gedaan moeten worden??? (mijn blok is 2RU, 4-bak roterend dus).
Geplaatst: 10 jun 2008, 19:00
door mpro09
peugeot 103?
Geplaatst: 10 jun 2008, 19:12
door jeroenvans
is gino niet ook met zo'n project bezig?
Geplaatst: 10 jun 2008, 19:16
door mpro09
ja die was met een derbi clinder bezig, maar dat is lang niet makkelijk, maar er moest een dikke pas plaat onder ,en dus ook ee stuk van de cilinder afdraaien enzo,
mar die heeft ie laten vallen, dus dat project ligt ff stil,
was wel een waterkoeler btw
Geplaatst: 10 jun 2008, 20:41
door Triforce
de cilinderhemd was toen afgebroken, jammer van de cil maar jah hij kon der niks aan doen
Geplaatst: 10 jun 2008, 20:42
door Axel
Jawel, gewoon niet uit zn handen laten flikkeren

Geplaatst: 10 jun 2008, 20:44
door Triforce
had hij maar niet zoveel bier achterover moeten knikkeren

Geplaatst: 10 jun 2008, 21:00
door edje

even googlen
flandria van 59'' (niet echt intersant denk is

)
Eén cilinder, lucht- of ventilatorgekoeld, tweetaktsysteem met omkeerspoeling.
Boring: 40 mm.
Slag: 39,5 mm.
Cilinderinhoud: 49,5 cc.
Compressieverhouding: 1 op 8,5
Vermogen: 1,9 pk.
kijk hier ook eens
http://www.rijomotor-holland.nl/gilardo ... cooter.htm
am6 heeft een slag van 39.3mm, das dus ook wel te overbruggen

Geplaatst: 10 jun 2008, 21:04
door Tombo
Kreidler Breitwand cilinders passen in principe ook. Voor superbreitwands moet je de tapeinden verzetten, en het carter (denk ik) uitkotteren.
Geplaatst: 10 jun 2008, 21:04
door mpro09
alleen jammer dat minarelli tapeinden veel verder uitelkaar zitten

Geplaatst: 10 jun 2008, 21:06
door edje
je kunt natuurlijk ook een fs1 cilinder watergekoelt maken

Geplaatst: 10 jun 2008, 21:07
door Tombo
Ja, opzich ook te doen. LVS (bekende kreidlertuner) heeft dat al eens gedaan
Geplaatst: 10 jun 2008, 21:07
door Martijn
Hmhm, ja moet je gewoon je koelvinnenafslijpen, bakkie eromheen lassen en dan waterdicht maken, en dan je pomp nog mooi aansluiten. En klaaaar.
Koekje eitje

Geplaatst: 10 jun 2008, 21:10
door Andries
ja zal ook wel kunnen
ik vraag me alleen

wel af wat dat gaat kosten???
Geplaatst: 10 jun 2008, 21:15
door Andries
jongens ik ben eruit;
er komt een 50cc malossi MHR TEAM cylinder van derbi GPR op
dan gaat die fs1 echt knallen

!