Pagina 1 van 5
Kleine vragen topic
Geplaatst: 26 aug 2006, 13:01
door Niels
Ik had een vraag, maar dat is het aanmaken van een topic niet waard, dus vandaar maar een "kleinde vragen topic"
Mijn vraag: hoeveel speling moet een zuiger hebben op de cilinder bij een FS1?

Geplaatst: 26 aug 2006, 13:14
door master lemmy
meer dan gemiddeld (omdat door de kleine koelvinnen alles wat meer uit zet dan gemiddeld)
precies weten doe ik het niet
Geplaatst: 05 sep 2006, 13:00
door Tombo
Ik heb 't nagevraagd bij Tonnie de Groot (die van de poedelprijs

), iemand die er echt wel verstand van heeft

Hij zei minimaal 0,05mm speling (dus zeker niet minder, zeker geen 0,04mm bv) voor gietijzeren cilinders (fabrieksopgave yamaha), maar bij een aluminium cilinder kan je 0,04mm aanhouden, omdat die de warmte beter geleiden
Geplaatst: 05 sep 2006, 13:03
door Niels
Beter! Dankje!

Geplaatst: 06 sep 2006, 11:55
door Riemer
voor kreidler cilinders is het ook 0.04 cm. dat is ook aluminium.
Geplaatst: 08 sep 2006, 14:08
door edje
mm zul je toch bedoelen??
Geplaatst: 08 sep 2006, 14:52
door Niels

idd
Geplaatst: 07 okt 2006, 19:08
door Jelle
help help:
ik ga straks tanken, ga naar feestje
ik ben nog aan het inrijden en heb autolube
neem dat ik 4liter in men tank gooi, hoeveel olie gooi ik er extra bij,
En , als men fs1 goed rijdt, maar ik kijk naar bougie, en die is zwart, droog, wat doe ik dan? laten steken die spoeier, of tg kleinere? er zit nu een 120 in
Geplaatst: 07 okt 2006, 19:13
door Handyman
Zet de hevel waar je oliekabel in loopt (boven de pomp) een gaatje hoger.
Heb je autolube extra olie...
Anders 1 of twee dopjes olie in de tank, zonder dopje dan.
Sproeier lekker laten zitten, misschien de gasnaald een standje laten zakken.
Geplaatst: 07 okt 2006, 19:15
door Jelle
hoeveel zijn 1 à 2 dopjes?
ik heb er de vorige keer een redelijk grote scheut ingedaan, maar dorfie gaf me naar men voeten dat ik moest uitrekenen hoeveel ik erin moest doen
Geplaatst: 09 okt 2006, 19:28
door edje
gewoon dat dopje vullen dat op een olie fles zit, dat twee keer doen
komt niet zo precies aangezien je ook autolube hebt. het gaat er maar om dat je iets vetter mengt.
Geplaatst: 11 okt 2006, 11:26
door YamaSam
iemand ervaring met' uitfrezen van de bevestigingen van de ontstekingsplaat?
plaatsen van mechanische/vacuumvervroegers ?
ik bedacht net, dat als ik een hogetoerenblok maak, en enkel de koers van de contactpunten heb om mijn ontsteking te verlaten,
ik wel es koers tekort zou knne komen?
Geplaatst: 11 okt 2006, 13:05
door Tombo
Als je echt veel toeren gaat draaien, moet je zowiezo af van de contactpunten onsteking, bij de +10.000 toeren gaan de punten zweven (ask FS-ael, die heeft 't daar ook over gehad), dat is gewoon een nadel van contactpunten.
Dan moet ej over naar een contactpuntenvervangen (van sparcon bijvoorbeeld) of naar een electronische ontsteking met CDI (van een yamaha DT bijvoorbeeld) of als je 't helemaal goed wilt doen, een HPI binnenrotor ontsteking

Geplaatst: 11 okt 2006, 13:42
door YamaSam
wel, was eigenlijk aan een eigenontwerp aan het denken met een diode laser en een gaatje in de as,
of een spiegeltje...
maar ook dan zou ik een grondplaat moeten hebben die ik kan verdraaien (eenmalig bij het instellen)
zou een DT plaat passen?
ook zonder electronische vind ik het jammer dat de plaat niet te verdraaien is
Geplaatst: 11 okt 2006, 14:02
door Tombo
je kan de gaten gewoon uitfrezen, ik heb een een grondplaat liggen waar 1 van de vorige eigenaren flink mee bezig is geweest, daar zitten volgens mij wel 10 verschillende gaten en sleuven in
