Pagina 1 van 2
					
				nieuwe cilinder + zuiger
				Geplaatst: 20 mei 2008, 18:53
				door oli4
				Ik heb net een nieuwe cilinder en zuiger geplaatst op mijn fs1 1j6 maar hoe moet ik nu het best gaan rijden?
500km aan helft van de snelheid?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 mei 2008, 20:07
				door Triforce
				zo rustig mogelijk en niet zo laag in de toeren gaan rijden, en ook niet hoog in de toeren want een cilinder die ingereden moet worden wordt aanzienelijk warm en krijg je snel een warmloper, tot 500km geen volgas geven en na de 500km kan wel een paar keer volgas gereden worden maar let op niet lang want hij wordt weer heel erg heet hierdoor
met welke vertanding rij je nu??
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 mei 2008, 20:13
				door Tombo
				Je mag wel volgas rijden, alleen niet vol in toeren. Goed afstellen en regelmatig je bougie checken, dat is al het halve werk van het inrijden.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 mei 2008, 20:52
				door jonnotje
				is op het forum genoeg over te vinden denk ik
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 mei 2008, 14:18
				door edje
				Tombo schreef:Je mag wel volgas rijden, alleen niet vol in toeren. Goed afstellen en regelmatig je bougie checken, dat is al het halve werk van het inrijden.
idd, volgas lijkt me aleen maar beter want dankrijgt ie meeer olie en benzine 

  maarja volgas is het een beetje lastig om 40km/u te rijden 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 mei 2008, 14:21
				door mpro09
				volgas tot de 40 optrekken en dan met de koppeling in en gas los terug laten lopen, en dan weer volgas tot 40, das in theorie volgens mij het beste, het rijd alleen zo eritant 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 mei 2008, 14:55
				door edje
				gewoon volgas met de remmen er op 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 mei 2008, 15:05
				door YamaSam
				volgas zou'k toch ook ni doen hoor, veel mengsel in je cilinder, en dus een 'straffe knal' zet meer druk op de (nog niet afdichtende) segmenten. Verbrand mengsel passeert zo de flank van de piston, en zet zich daar af. Dat zorgt voor meer wrijving en nog meer hitte door aankolen..
3/4 gas voor 500km, geen al te lange ritten aan één stuk en ietsje rijker smeren zou ik zeggen!
(staat trouwens in elke owners manual van yamaha  

 )
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 mei 2008, 15:15
				door mpro09
				ik juist ergens gehoord dat je alleen volgas mocht geven of gas dicht, omdat je daar op afsteld dus dat is goed, bij half gas e.d. kan het weer armer of rijker staan
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 mei 2008, 15:20
				door YamaSam
				shah.. er zijn waarschijnlijk meerdere recepten om tot dezelfde soep te komen..
op dat vlak zet ik hem gewoon te rijk, liever bougie kuisen dan boren denk ik dan  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 mei 2008, 16:06
				door mpro09
				eensgelijks 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 mei 2008, 19:09
				door Tombo
				Iedereen heeft idd zijn eigen theorieën erover 

 Over het algemeen kan je zeggen dat je de 1e paar honderd kilometer rustig aan moet doen. Mijn nieuwe zuiger heb ik na 80 km inrijden ook al een keer vol open getrokken, en toen de FS1 rit begon had 'ie ongeveer 200/250 km gereden, nou hij liep toch aardig hard dacht ik zo 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 mei 2008, 21:14
				door Andries
				mijn vader moest in 1999 met zijn toen nieuwe R6 vet netjes inrijden
mocht niet boven de zoveel toeren...
reed ie met 80 km/u over de snelweg, iedereen haalde em in en kijken wat rijdt die motor langzaam 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 mei 2008, 12:38
				door YamaSam
				for once and for all!

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 mei 2008, 12:40
				door Yamaha rd50m
				is 5000 toeren niet heel weinig, of denk ik dat maar?