Pagina 1 van 6
Op wat voor benzine rijd iedereen?
Geplaatst: 21 jan 2008, 21:35
door Triforce
Ik ben wel benieuwd met welke benzine iedereen mee rijd
Ik rij zelf met 98 met loodvervanger is beter voor de FS1tjes wegens lood in de benzine
mix 1:40 nu
Geplaatst: 21 jan 2008, 21:45
door reddevil
ik rij euro 95.. en meng zelf met olie. 1:30
Geplaatst: 21 jan 2008, 21:46
door Fyer
ik ook 95 met 1:30 1:35 ofzo
Geplaatst: 21 jan 2008, 22:58
door Handyman
Gewoon euro95 en welke olie er voor handen is in de olietank...
Ik heb nog een litertje ATF van de auto over, kijken hoe 'ie daar op loopt..

Geplaatst: 22 jan 2008, 05:08
door rene
ik rij met 98 met loodvervanger en puntoline mx 5 en meng 1:40.
Geplaatst: 22 jan 2008, 07:37
door Niels
Ik rijd Euro 95 ook en dan met Castrol TTS 1:30
Geplaatst: 22 jan 2008, 08:27
door miran72
Euro 95 en ik meng zelf 1:35
Geplaatst: 22 jan 2008, 09:03
door YamaSam
hangt ervan af welke kop eropzit..
standaard 95
HD 98 (anders detoneert die gelijk zot)
tts 3.2% immer

Geplaatst: 22 jan 2008, 09:13
door Higherking
standaard 95, en doe er altijd dopje olie bij.
af en toe krijg ik tank v-power alleen daar gaat hij juist trager van lopen. en ik heb dan
het gevoel dat hij onzuinig loopt.
Jordy
Geplaatst: 22 jan 2008, 09:39
door Tombo
Euro 95 en Coma minerale 2-takt olie, +/- 1:40. Ik denk dat ik binnenkort wel euro 98 moet tanken
Ohjah, loodvervanger heeft geen zin in een 2-takt. Alleen bij hele ouderwetse 4-takt motoren

Geplaatst: 22 jan 2008, 10:32
door Triforce
waarom denk je anders dat iedereen vroeger makkelijk 100 kon rijden en dat wij nu minder snel kunnen lood is het missende ding voor ons om hem beter in te rijden en hij is bij mij een stuk veller met lood vervanger en sneller al ik rijd nu 80 in plaats van 70 met lood vervanger want ik had met mijn vader gesproken en samen besproken met andere mensen die oowk allemaal fs1tjes hadden en die liepen ook gewoon snel en ik ben eruit gekomen dat wij de lood missen bij fs1tjes
Geplaatst: 22 jan 2008, 10:36
door Tombo
Omdat het een 2-takt is en geen ouderwetse 4-takt motor met kleppen. BIj een 2-takt motor heeft loodvervanger geen zin. Bij oude motoren sleten de klepzittingen als er geen lood in de benzine zat. Maar tegenwoordig mag er geen lood meer in benzine zitten, dus wordt er loodvervanger toegepast bij oude motoren. Dit om het slijten van de klepzittingen tegen te gaan.
En zoals je weet zitten er in een 2-takt motor geen kleppen, dus laat staan klepzittingen!
En VroEgAh reed iedereen minimaal 120 km/h, en als het nog even kan, in de 3e versnelling zelfs. Dus verhalen van VroEgaH neem ik niet zo nauw

Geplaatst: 22 jan 2008, 11:14
door harmen251
98 en 2% olie, shell of total
Geplaatst: 22 jan 2008, 11:44
door Jelle
95 en
TTS 2takt zelfmengend
Geplaatst: 22 jan 2008, 11:54
door Axel
Ben ik dan de enige die gewoon brommix tankt?
