Pagina 1 van 5
Politie , op de rollen
Geplaatst: 19 nov 2007, 14:53
door Jorn
Iemand ervaring met de politie ?
Hoe veel harder gaat je fs1 op de rollen en wat zegt de politie daarvan ?
is " oldtimers hoeven niet begrensd te zijn " een goed argument ?
of " ik kan hem niet trager doen lopen " ?
Geplaatst: 19 nov 2007, 15:21
door occ1s
nou, het is wel zo dat er iemand op moet zitten die zwaarder dan 75 kilo is, let op de details.
Ook een oude brommer moet 45 km.h lope, dus dat is geen argument.
Of bouw er een luchtfilter begrenzer in, of wees een man en accepteer de boete (ben aangemeld op rollerbank.nl, dus zie waar rollers zijn bij mij in de buurt) Dus het beste kun je ze gewoon ontwijken natuurlijk.
Geplaatst: 19 nov 2007, 15:23
door Jorn
net alsof mijn fs1 daar last zou van hebben ... :p
hij rijdt nu al 60 als je mooi rechtop zit ...
zonder snelle uitlaat, zonder snelle schijf ...
gewoon een 16carb .. zelfs met de 13 carb loopt ie gemakkelijk 60
hij is gewoon zodanig gedreven om te sjeezen

niets aan te doen
Geplaatst: 19 nov 2007, 15:27
door occ1s
nee ik bedoel dat het in de wet staat dat er tijdens de test iemand op moet zitten van 75 kkg of meer (gelezen op een ander forum) (hoe zwaarder hoe lager de top natuurlijk).
Trouwens

op een fs1 (tenminste de meeste) zit vaak een 10mm Mikuni, probeer dat eens *wel met slome uitlaat uiteraard*, en vertanding 11/44

! denk niet dat hij dan boven de 50 uitkomt (naja, misschien met wind mee)
Geplaatst: 19 nov 2007, 15:34
door Jorn
noem je dat dan nog een fs1 ? waarom heb je dan nog vitessen...
kan ik evengoed met m'n fiets weer gaan rijden hé ..
FS1 = power en handling
dat kan je niet deftig afstellen , gewoon laten rijden wat het rijd.
tegenwoordig zijn alle brommer elektronisch afgesteld...zo is het makkelijk.
tenander met jou set-up , geraak je met twee erop de berg niet meer omhoog :p ...
Geplaatst: 19 nov 2007, 15:46
door YamaSam
en "het is een wetenschappelijk experiment?" zou dat lukken?

Geplaatst: 19 nov 2007, 15:54
door mpro09
er hoeft niemand meer op te zitten, dat was vroeger zo(lees: vorig jaar)
en in belgie heb je toch helemaal geen rollerbanken?
Geplaatst: 19 nov 2007, 16:08
door Waslijn
"het is een drie-bak"

Geplaatst: 19 nov 2007, 16:27
door Aad
die van mij gaat zo'n 75, ik heb gewoon flink een verhaaltje in gestudeerd van,
ja, het is een oldtimer, helemaal gerestaureert, ben er erg zuinig op etc. zou ik zelf mogen schakelen, aangezien veel mensen niet weten hoe je 'n yamaha schakelen moet, en ik niet graag m'n blokje kapot wil hebben, als 't goed is zeggen ze dan ja, en dan ga ik gewoon tot z'n 3, dan haalt ie de 50.
maar 't blijft link, net ook nog 'n motorjut gezien, bij 't stoplicht, ik mocht eerst, dus toen ik uít 't zicht was gewoon enorm hard gaan rijden, om snel weer thuis te komen.
Groet, Aad
Geplaatst: 19 nov 2007, 16:27
door edje
Jorn schreef:tegenwoordig zijn alle brommer elektronisch afgesteld...zo is het makkelijk.
...
99% van alle moderene brommers hebben ook nog gewoon een carb hoor

Geplaatst: 19 nov 2007, 17:04
door Martijn
Peugot speedfight oid ! Vriend had er 1 is met injectie, kon m ook niet kicken
Mijne is zo vertand, en mn koppeling is zo roar dat als er een agent op zit hij m niet aan de praat krijgt
Oftewel, koppeling te los waardoor je eerst een stukje moet lopen naar voren, dan koppeling in en dan in zn 1

En op de rollenbank kan dat niet

Geplaatst: 19 nov 2007, 17:06
door reddevil
lol!
jonno heeft een schakelaar onder zijn zadel!
als hij die omgooit dan start hij niet meer!
zegt ie tegen de smeris : WTF je heb hem gemold!

Geplaatst: 19 nov 2007, 17:11
door bromtolfs1
Wanneer je niet opvalt met je snelle FS1 zal geen agent moeilijk doen. Krijg je een ongeluk met je opgevoerde FS1 dan heb je kans dat je verzekering in geval van schade dit niet wil betalen en draai je hier zelf voor op. Vooral letselschade bij de tegenpartij kan heel veel kosten.
Heeft je FS1 te veel geluid, daar wordt door de politie momenteel wel veel aandacht aan besteed. Dat is ook de reden dat ik een gemodificeerde 2F2 uitlaat heb(32mm bocht en restrictie verwijderd).
Wordt je opgepakt met je FS1 door de politie en voldoet je FS1 niet aan de gestelde eisen neemt de politie het kentekenbewijs in. Je krijgt meestal de kans om je FS1 aan te passen aan de geldende eisen en deze aan de politie te tonen. Meestal krijg je je kentekenbewijs dan wel weer terug. Wanneer je FS1 dan nog niet voldoet dan wordt het kenteken ingevorderd en kun je je FS1 opnieuw bij het RDW laten keuren volgens de geldende eisen en tegen de keuringskosten. Ook zal je wel een paar boetes erbij krijgen. De tweede keer dat je gepakt wordt ben je je kentekenbewijs direct kwijt en kun je direct met een paar boetes op zak op afspraak naar het RDW met je 45km/h FS1. Een paar honderd euro's ben je dan zo kwijt. Vergeet niet dat je een gele kentekenplaat achterop je FS1 hebt en je gegevens dus bij het RDW zo opgevraagd kunnen worden en dat de politie jou bij je huisdeur kan opwachten. Ze hoeven je dus niet meer te achtervolgen

De politie is ten alle tijde gerechtigd om je kenteken in te vorderen wanneer je te snel rijd of je FS1 teveel geluid maakt. Bij deze overtredingen is het duidelijk dat je FS1 niet voldoet aan de geldende eisen.
Dus mijn advies is: "Val niet op" en "Krijg geen ongelukken"
Geplaatst: 19 nov 2007, 17:13
door occ1s
Jorn schreef:noem je dat dan nog een fs1 ? waarom heb je dan nog vitessen...
kan ik evengoed met m'n fiets weer gaan rijden hé ..
FS1 = power en handling
dat kan je niet deftig afstellen , gewoon laten rijden wat het rijd.
tegenwoordig zijn alle brommer elektronisch afgesteld...zo is het makkelijk.
tenander met jou set-up , geraak je met twee erop de berg niet meer omhoog :p ...
Uhm lol

ik dacht dat je deze topic gemaakt had om hem 45 op de roller te laten lopen

nvm dan maar

Geplaatst: 19 nov 2007, 17:47
door punkemon
er zit ook wel nog een groot verschil tussen belgie en nederland!