Pagina 1 van 4
Off-road look
Geplaatst: 01 nov 2007, 21:19
door occ1s
Zat eraan te denken mijn fs1 een beetje een off-road look te geven.
Had de volgende puntjes al:
- MTX Voorspatbord
- Zadel met chromen 'kontje'
- Een kuip, maar, weet niet welke universeel is, en op de fs1 past
Wanneer jullie nog ideeën hebben zeg het maar (wel beetje ontopic blijven, wist niet waar ik het anders in moest zetten)
Geplaatst: 01 nov 2007, 21:27
door occ1s
Zal een mb8 kuipje passen :S? heb geen flauw idee waar de bevestigingen zitten, of er iets te lassen valt, of het aan het stuur bevestigd moet worden...? :S
Geplaatst: 01 nov 2007, 21:51
door Niels
Zonde van de FS1

Geplaatst: 01 nov 2007, 22:08
door occ1s
wat nu

dat is niet wat ik vroeg xD
Geplaatst: 01 nov 2007, 22:44
door Aad
occ1s schreef:wat nu

dat is niet wat ik vroeg xD
Geef jij dan ook altijd exact de reactie waar iemand op zit te wachten?
Geplaatst: 01 nov 2007, 22:46
door occ1s
nope

Geplaatst: 01 nov 2007, 22:48
door Niels
Je vroeg er misschien niet om, maar het is wel zonde van de FS1 om hem zo te verbouwen...
Dan kan je beter meteen een MTX kopen, dan kan je tenminste nog crossen want zeg nou zelf, een T-frame is niet echt daarvoor gemaakt

Geplaatst: 01 nov 2007, 22:53
door occ1s
wokay das waar
Maar wil er mee op de weg.. en kreeg een mailtje terug dat je je brommer alleen kan keuren wanneer hij al eerder geregistreerd gestaan heeft.
Dus je red het niet alleen met frame en blok nummer. helaas
Of jullie zeggen dat het natuurlijk wel kan, want, ik snapte de mail eigenlijk helemaal niet, er moest een goedkeuring opzitten.. ik kopieer t wel ff...
Een bromfiets kan een kenteken krijgen na een keuring bij een van de keuringsstations van de RDW als:
de bromfiets eerder is geregistreerd in een van de lidstaten van de Europese Unie of een EVA-land (Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein),
de bromfiets in Nederland in gebruik was voordat de kentekenplicht was ingevoerd en hij is gebouwd volgens een Nederlandse of Europese typegoedkeuring,
is aantoonbaar van een bouwjaar van 1973 of eerder.
De bromfiets moet in alle gevallen wel aan de Nederlandse definitie van een bromfiets voldoen. Dit wil onder andere zeggen dat de constructiesnelheid niet hoger mag zijn dan 45 km/uur. Dat het voertuig eerder geregistreerd was, kunt u alleen aantonen door het overleggen van een origineel kentekendocument waaruit blijkt dat het voertuig is toegelaten.
Als een bromfiets volgens een typegoedkeuring is gebouw is het typegoedkeuringsnummer op de bromfiets aangebracht.
Een NL goedkeuringsmerk moet zijn ingeslagen. In afwijking hiervan mag het goedkeuringsmerk bij bromfietsen die behoren tot een type dat vr 1 januari 1972 is goedgekeurd, zijn aangebracht door middel van een sticker op het frame of op de beplating van het frame.
Het goedkeuringsmerk is samengesteld uit de aanduiding NL, omlijnt door een cirkel, en een volgnummer voorafgegaan door een letter.
Als niet kan worden aangetoond dat de bromfiets eerder is geregistreerd in de hiervoor genoemde landen of de bromfiets is niet gebouwd volgens een Nederlandse of Europese typegoedkeuring is registratie niet mogelijk.
DUS, wat ik begrijp, is dat je brommer al eerder een kenteken had moeten hebben, om een nieuwe aan te vragen...
Geplaatst: 01 nov 2007, 22:55
door nick_janssen3
Niels schreef:Je vroeg er misschien niet om, maar het is wel zonde van de FS1 om hem zo te verbouwen...
Dan kan je beter meteen een MTX kopen, dan kan je tenminste nog crossen want zeg nou zelf, een T-frame is niet echt daarvoor gemaakt

idd zeg ga nu niet een fs1 crosser er van maken is vreselijk zonde!
veranderingen maken is niet zo erg maar doe het dan wel in een lijn met het ontwerp dus dat het er bij past en ok mooi is
want een yamaha vind ik altijd een slank klein mooi brommertje ( met veel pit

)daar moet je geen ruige crosser van maken!
maar het blijft je eigen keuze
Geplaatst: 01 nov 2007, 22:56
door occ1s
Ja ja, is ook zonde... laat het idee daarom ook maar achterwege.
Maar, nu is het probleem, hoe krijg ik een kenteken op een mtx

zie mn post hierboven...
Geplaatst: 01 nov 2007, 22:56
door Niels
Die registratie geldt alleen als hij uit het buitenland komt als ik het goed begrijp. In Duitsland bijvoorbeeld hadden de bromfietsen al vanaf de jaren '50 kentekens...
Je kan dus met een Nederlands goedgekeurde (aan te tonen dmv. ingeslagen typegoedkeur met NL teken en keurnummer) bromfiets gewoon naar de RDW om te laten keuren.
En als hij van vóór 1973 is (wat ik niet denk dat de jouwe is) dan kan je gewoon schouwen zonder geneuzel met typegoedkeuringen want die wet is pas ingevoerd in 1974.

Geplaatst: 01 nov 2007, 22:58
door occ1s
dus.. frame en bloknummer is de goedkeuring?
Geplaatst: 01 nov 2007, 23:00
door Niels
Nee, de goedkeuring wordt pas gedaan als de brommer ook technisch in orde is.
Wat dat precies inhoudt staat geloof ik wel op de site van de RDW
Maar een aantoonbaar Nederlands frame (want het blok heeft geen aanduiding van uit welk land het afkomstig is) is wel de basis voor een goedkeuring.
Geplaatst: 01 nov 2007, 23:02
door occ1s
ok.. maar is het niet zo dat het framenummer geregistreerd is (ergens), en zo informatie kunnen halen over waarin het vandaan komt enzo??
Geplaatst: 02 nov 2007, 00:10
door Niels
Dat kan de RDW volgens mij wel opvragen bij Yamaha, maar welke info ze dan precies krijgen weet ik ook niet
