Pagina 1 van 3
topsnelheid
Geplaatst: 06 okt 2007, 18:00
door ginofs1
hoi ik ben wel benieuwd hoe snel de snellere fs1tjes gaan.
mijn zoons fs1 gaat na verwachting +- 90km (door de 18inch wielen klopt de teller niet meer).
mijn fs1 zit tijdelijk in een doos en word nu weer opgebouwd, dus snelheid niet bekend.
en die van jullie?
gr gino
Geplaatst: 06 okt 2007, 18:08
door bromtolfs1
Mijn FS1 loopt met 50cc F5B tum 178, 16mm carburateur, gemodificeerde 2F2 uitlaat 32mm bocht, 13/41 tandwielen 75/ km/h en heb er max 84 km/h mee gereden. Mijn gewicht is 95kg.
Geplaatst: 06 okt 2007, 18:09
door Axel
16mm mikuni, 50cc 2ru orii, snelle uitlaat, 14/45 tandwielen, top is 65 en plat op de tank haal ik net 69
Geplaatst: 06 okt 2007, 18:46
door jonnotje
50cc Fs1 immi, standaart schijf, 16 mm, snelle uitlaat, 13/41 75km/h
wil snelle schijf en hoop daarmee de 80 te halen en nog hogere optrek snelheid
edit: ik +-65 kilo
Geplaatst: 06 okt 2007, 18:47
door Niels
Volgens mij is hier al ergens een topic over

Geplaatst: 06 okt 2007, 18:57
door ginofs1
waar dan?.
gr gino
Geplaatst: 06 okt 2007, 18:59
door Niels
Geplaatst: 06 okt 2007, 19:05
door ginofs1
o ja dat is een hele mooie.
knal deze er maar vanaf niels.
gr gino
Geplaatst: 06 okt 2007, 19:17
door 1j5
80km plat er op,met mijn 80 kg,een 60cc fs1 cilinder en een 16 streeps cab met een 180 sproeier
Geplaatst: 06 okt 2007, 19:20
door jerrow
75km/uur op platte weg met 16mm carb, 14/38 verhouding, lange type sproeier van 110 , 49cc immi FS1 cilinder met immi cilinderkop.
Owja, 75kg ben ik, da nog een uitlaat 32 snelle type. Maar als ik er nu alleen op zit of met m'n vriendin, hij blijft evensnel gaan
GreetzzZ...

Geplaatst: 06 okt 2007, 19:23
door Tombo
Al een aantal keren de 90 km/h gehaald (op de GPS ook) plat op de tank haha.
Setup:
-"60cc" (eigenlijk maar iets van 55cc) FS1 cilinder, zelf wat bijgewerkt
-16mm carburateur met 120 lange sproeier (en stationairschroef eruit)
-Homoet 4P uitlaat met 32mm bocht
-Hele hoge drukkop
-Carbon membraanklepjes
-Vertanding 13/39
Dingetjes als de carbon membraanklepjes en het verwijderen van de stationairschroef maakten niet echt bijzonder veel uit voor de top, maar wel voor de "rijdbaarheid"
Verder vind ik het beter rijden als een Athena o.i.d., m'n huidige cilinder heeft echt veel trekkracht (kan gewoon zonder horten en stoten 35 km/h in de 4 rijden ofzo, en trekt dan redelijk vlot naar de 85 km/h en verder)
Geplaatst: 06 okt 2007, 19:42
door Aad
ook 80 op vlakke weg, plat op de tank!
Ori F5B, 16mm carb, snelle schijf, schuine pijp, 15-44
Brommer zelf +/- 80 kilo, plus 70 van mij
Groet, Aad
Geplaatst: 06 okt 2007, 19:49
door 1j5
heeeeee jongen's ik mis de kilo's

Geplaatst: 06 okt 2007, 20:49
door Cmon
Met 60cc, tandverhouding weetikniet en carburateur (volgens mij) 16mm... Zo gaat ie 70 km/h, en ik weeg iets van 60kg dus als ik jullie zo hoor zou ie toch harder moeten gaan
edit: én snelle uitlaat
Geplaatst: 06 okt 2007, 21:19
door Waslijn
60cc fs1, 16mm, snelle pijp, sproeier 180 lang, 13-44 maakt max. 72,2 km/u (altijd

) dus mag wel een tandje zwaarder.. ik weeg trouwens 60 kg.
En tussen twee haakjes:

honda mb5: 70cc zeta*getuned*, 21 mm mikuni, sproeier 140 lang, 4 kleps carbon membraan, 15-41 verhouding = 110 km/u
