Pagina 1 van 1
CDI ontsteking
Geplaatst: 09 sep 2007, 23:13
door occ1s
Hey, las dit op marktplaats, en wou weten of je echt meer toeren kan maken met een cdi ontsteking, lijkt mij een beetje vaag, maar voor de zekerheid
en nsr CDI zodat ie 13000 toeren maakt ipv 10000
Geplaatst: 10 sep 2007, 06:54
door Martijn
Kan, aangezien je punten gaan zweven bij te veel toeren ! Maar dan moet je setup het wel trekken

Geplaatst: 10 sep 2007, 08:23
door YamaSam
10000 is al een pak hoor,
tis waar dat een geregelde voorontsteking en een sterkere vonk met groter bereik in toeren serieus helpen
dubbel antwoord, ik weet het, maar een tweetakt opjagen doe je altijd op meerdere vlakken,
als je wil dat ie het uithoudt natuurlijk...
Geplaatst: 10 sep 2007, 08:58
door occ1s
dat niet bijv je cilinder 100 cc is en je nog steeds een 10 mm carburateur hebt

zoiets?
Geplaatst: 10 sep 2007, 10:17
door edje
precies, alle spullen moeten weer op elkaar aansluiten
oja, en een nsr onsteking past zeer waarschijnlijk niet zo op een fs1

Geplaatst: 10 sep 2007, 10:17
door YamaSam
occ1s schreef:dat niet bijv je cilinder 100 cc is en je nog steeds een 10 mm carburateur hebt

zoiets?
jah zoiets..
cylinderinhoud vergroten is valsspelen in mijn ogen!
enkele factoren: (in een zekere volgorde)
soort uitlaat (bepaalt he toerental waarop hij gaat presteren)
het aantal mm voorontsteking (gevolg van punt waarop ie gaat viertakten)
poorttiming van je cylinder (hoogte van je uitlaatpoort bepaalt het regime van je blok)
compressieverhouding en soort cylinderkop(bepaalt in grote mate het regime van je motor)
benzineniveau in de carb, sproeier en diameter (bepalen samen met de poorttiming hoeveel sap eringaat)
uiteindelijke vertanding (bepaalt of ie het haalt of niet)
dan nog het gewicht van alles dat draait of beweegt
ik wil je niet doen schrik krijgen, maar een tweetakt doen
gaaan is meer dan een 'snelle' uitlaat monteren
je moet een
plan hebben, en weten wat je hebt

Geplaatst: 10 sep 2007, 11:02
door occ1s
edje schreef:precies, alle spullen moeten weer op elkaar aansluiten
oja, en een nsr onsteking past zeer waarschijnlijk niet zo op een fs1

Nee zo bedoelde ik het ook niet, dit ging over een andere brommer, ik bedoelde of je meer toeren kan maken met een cdi ontsteking...
Bedankt jongens!
Geplaatst: 10 sep 2007, 12:52
door Tombo
Goede contactpunten beginnen niet zomaar te zweven, de echt oude Kreidler racers hadden gewoon contactpunten en maakten +13.000 rpm
Geplaatst: 10 sep 2007, 13:24
door occ1s
Hmm.. maar met cdi maak je technisch gezien dus wel meer toeren? of zi eik dat ook weer verkeerd...
Geplaatst: 10 sep 2007, 13:30
door Tombo
Nee, het zou mogelijk kunnen, als je CDI een goede curve heeft die bij de rest van je setup past. Maar het is geen garantie voor meer toeren... Dat wordt voornamelijk ook bepaald door je cilinder (en uitlaat)
Geplaatst: 10 sep 2007, 13:34
door occ1s
Okay... bedankt..
Geplaatst: 11 sep 2007, 13:20
door edje
Tombo schreef:Goede contactpunten beginnen niet zomaar te zweven, de echt oude Kreidler racers hadden gewoon contactpunten en maakten +13.000 rpm
een kameraad van mij heeft een kreidler, ding draait 12000 toeren met contactpunten. met zwaardere veren kunnen ze 18000 toeren draaien met cp punten, tenminste, dat heb ik wel eens gehoord
