Pagina 1 van 1
DX remproblemen.
Geplaatst: 08 sep 2007, 14:14
door jerrow
Voila, het laatste probleem van m'n DX en dan is ie in orde.
Dus; heb nieuwe remolie in potje gedaan van m'n DX.
Ik probeer remmen en dat lukt niet. Ik probeer te "pompen" terwijl ik de ontluchtnippel uitdraai. Werkt ook niet.
Heb weeral

alles geprobeerd maar ik krijg m'n voorrem niet aan het remmen. Wil die olie nu niet naar beneden gaan ofzo, kweet het nie.
Heeft iemand hier ervaring mee?
GreetzzZ...
Geplaatst: 08 sep 2007, 15:29
door Niels
Waarschijnlijk moet je hem nog ontluchten, of heb je dat al gedaan?

Geplaatst: 08 sep 2007, 15:35
door jerrow
Heb ik net geprobeerd maar zo te zien bij het losmaken van het rempotje is er vuil ingekomen en denk dat ik die leiding en alles eens moet uitspuiten met luchtdruk.
Denk dat het dan opgelost is... We zullen zien.
GreetzzZ...
Geplaatst: 15 sep 2007, 15:57
door jerrow
Ok, heb dus alles propergespoten met luchtdruk.
Lukte nog niet...
Heb het bakje eens goed bekeken en.... ja hoor heb het gevonden!!!
Er zijn 2 gaatjes waar de remolie doorsijpelt om het zo maar te zeggen.
Als je kijkt (voor degene met een remschijf...) dan zie je in 1 van die 2gaatjes een klepje. Dat klepje heeft op zich ook nog een gaatje, maar een miniklein gaatje.
Awel, doe remolie in het potje. Duw dan met een heel klein voorwerp (ik heb de kleinste inbussleutel gebruikt) dat klepje naarbeneden en laat de olie zo maar effe lopen.Na 5 minuutjes is die olie beneden. Ontluchtingsnippel beetje losdraaien, een paar keer "pompen" met je rem en hopla, spuit er mooi uit. Laat de luchtbelletjes eruit en voila, remmen werken.
GreetzzZ...

Geplaatst: 17 sep 2007, 14:23
door mpro09
das een handige tip die ik vast ooit nog eens nodig heb

Geplaatst: 17 sep 2007, 17:34
door YamaSam
je kan ook met een stofzuiger of vacuümtank aan de nippel zuigen,
zo riskeer je niks met dat klepje

Geplaatst: 17 sep 2007, 18:12
door Thomash
Ik vind de schijfrem zoiezo vreemd. Heb De olie vervangen met zo'n ontluchtingssetje (zuigt vacuum hoef je alleen nog maar nieuwe boven toe te voeggen) (lang leven de autowerkplaats

) en gevuld met DOT4
want dot3 hadden we niet maar dit lijkt mij nieuwer dus beter?
Vervolgens viel de remkracht enorm tegen (lees: geen verbetering) En toen heb ik de klauw een beetje uitelkaar gehaald. remblokjes opgehard en de zuiger gesmeert maar 't is nu alsnog niet knijp en stil staan, zelfs niet met 10km/h ofzo
Geplaatst: 17 sep 2007, 18:44
door YamaSam
heb je de onderste zuiger es goed in en uit zonder blokjes laten gaan? vaak zitten er ringen op, op de plaats waar ie altijd stopt, effe voorbij die koers gaan help meestal wel.
zoek een houten latje, dat net dunner is als het blokje,
blokje eruit en effe knijpen tot de zuiger in het hout perst (achterse blokje laten zitten)
je kan dan door aan de lat te trekken, hefbomend de zuiger weer naarbinnen duwen..
normaal gezien merk je dan metteen dat' alsmaar vlotter gaat
(neem de lat niet té dun, anders plopt de zuiger eruit en heb je vodden)

Geplaatst: 17 sep 2007, 19:34
door Handyman
YamaSam schreef:(neem de lat niet té dun, anders plopt de zuiger eruit en heb je vodden)

En daarmee veeg je de gemorste remvloeistof weer van je lak af.

Geplaatst: 17 sep 2007, 19:35
door edje