Pagina 1 van 4

nieuwe cillinder

Geplaatst: 26 aug 2007, 19:54
door reddevil
heej ik heb een tijdje terug een nieuwe 50cc gekocht.. 8)
ik heb nu 230 kilometer gereden.. 8)
dus ga nu 40 a 45...
maar hij stopt er nog al eens mee! :?
net alsof ik een enorme warmloper heb!

paar keer kicken en hij gaat weer maar niet harder als 10 km/u! :shock:
na een tijdje 10 km/u rijden gaat hij weer :S
en me cillinderwand enzo is gewoon nog goed :?
en ik rijdt nu express met een iets te grote sproeier..

maar weten jullie misschien wat dit zou kunnen wezen!?
ohja! als zet ik hem dan in me 1 en laat de koppeling los (als de brommer uitrolt) dan vliegt hij weer aan! maar hij ratelt dan wel enorm OVER het voortandwiel heel!? :?

Geplaatst: 26 aug 2007, 20:00
door jeroenvans
word hij echt heel heet?
welke sproeier heb je? (maat, hoog of laag)
je tandwielen en ketting zijn wss versleten

Geplaatst: 26 aug 2007, 20:03
door reddevil
me sproeier is nu een lange 115! en als hij net aan staan verzuipt hij en als hij ff aan staat doet hij het..

en me tandwielen zijn goed net gecontroleert :?

Geplaatst: 26 aug 2007, 20:28
door Martijn
Gooi je cil er is af ! En check je zuigerveren ! Ik had het ook, heel netjes ingereden kapte hij er op eens mee. Bleken mn veren te zijn gebroken, reed nog wel maar ging niet harder dan 20 !

Ze willen wel is breken omdat de veren meestal te groot zijn voor de cilinder, ook al koop je de juiste maat ! Je moet de veren los in je cil zetten en dan kijken hoeveel speling er tussen zit, bij mijn cil pasten ze er niet eens in ! 0.3 of 0.4 mm is genoeg !

Geplaatst: 26 aug 2007, 21:37
door jeroenvans
of gewoon bij de plaatselijke fietsenboer rd of fs1 ori veren halen, die zijn wel perfect.. voor 5 euri ofzo...

Geplaatst: 26 aug 2007, 22:07
door Martijn
Moet je nog wel even bijveilen ;) Je weet maar nooit, anders blijf je aan de gang ! Ik heb er 2 setjes zo door heen geholpen !

Geplaatst: 27 aug 2007, 20:55
door reddevil
maar nu rijdt hij weer gewoon.... gewoon :lol:
rond de 50 in me 3 (ga niet harder vanwege inrijden)
en ja hij wordt dan echt heel heet!

ik heb een lange 115 sproeier erin en me luchtschroef staat 1.5 open..
moet toch goed wezen? :?

Geplaatst: 27 aug 2007, 23:12
door nick_janssen3
zoiets had ik ook in het begin na het inrijden was het bij mij gewoon over dus ik zou hete nog ff aankijken want als ik toen waqt hoger in toeren reed en beet sneller zachter niks aan de hand maar zodra een constante snelheid rijdt stopte hij na 0,5 km. en dan werdt hij ook gloeiend heet dus inrijden verschillende snelheden of is dit erg fout?

Geplaatst: 02 sep 2007, 17:24
door reddevil
ik heb nu 520 kilometer gereden en had hjet net weer!

stukje volgas gereden.. en opeens was het zo raar vastlopend geluid..
toen meteen weer aangekickt.. (toen ik weer stil stond)
en toen reed hij weer verder :S maar hij wordt gewoon TE heet?

weet iemand hoe dit kan?
zou een TE grote sproeier ermee te maken kunne hebben?

Geplaatst: 02 sep 2007, 19:20
door Handyman
Wat voor een merk / type bougie heb je erin ?

Geplaatst: 02 sep 2007, 19:22
door reddevil
zo 1 die je bij jmpb koopt.. nummer 7

Geplaatst: 02 sep 2007, 19:25
door Handyman
Met een 8-je wordt 'ie al een heel stuk minder heet.

Geplaatst: 02 sep 2007, 19:32
door reddevil
ga ik die volgende week zaterdag halen :lol:

Geplaatst: 03 sep 2007, 20:47
door jeroenvans
en ik zou toch een grotere sproeier erinstoppen, en kijk niet alleen naar de maat, maar ook naar het gat zelf... immi neemt het niet echt nouw met de maten, mijn 150 is bv groter dan mn 190...

Geplaatst: 03 sep 2007, 20:54
door Geart
ik heb ook ooit in het verleden zoiets gehoort en was bleek mijn cilinder drukte iets tegen het rechtercarter aan waardoor hij steeds naar een kilometer of 10-15 warm liep. Het bleek dus dat die cilinder niet iets te groot was en tegn het carter drukte waardoor hij net niet recht stond dit was niet te zien met het blote oog. Ik heb met de dremel een millimeter van 2 koelribben geslepen en er was niks meer aan de hand,