Pagina 1 van 2

Spannings regelaar 2ru

Geplaatst: 11 aug 2007, 21:38
door Davey
Heb een 2ru waarbij de voorlamp continu springt dus ik denk spaningsregelaar, maar nu komt het waar zit dat ding bij een 2ru en heeft iemand er een afbeelding van :lol:

Geplaatst: 11 aug 2007, 23:14
door jonnotje
de geleikrichter die jij denk ik bedoelt zit achter het metalen kapje waar je accu op staat

Geplaatst: 11 aug 2007, 23:21
door Thomash
Een spannings regelaar hoeft er niet altijd het zelfde uit te zien. Ga eens lang bij de plaatselijke bromboer en informeer!

Toen mijn lampjes doorbranden (aarde probleem achterlicht en toch rijden) heb ik 12v lampjes in sommige fittingen gestopt dat scheelt wel.

Als je dat doet bij je tellerverlichting let dan wel op dat het niet te warm word want anders kunnen je tellerplaten smelten (zonde!)

Geplaatst: 12 aug 2007, 14:30
door Davey
jonnotje schreef:de geleikrichter die jij denk ik bedoelt zit achter het metalen kapje waar je accu op staat


Vermoede al dat hij daar ongeveer zou zitten, zal straks eens kijken, thanks.

Geplaatst: 12 aug 2007, 14:31
door Davey
Thomash schreef:Een spannings regelaar hoeft er niet altijd het zelfde uit te zien. Ga eens lang bij de plaatselijke bromboer en informeer!

Toen mijn lampjes doorbranden (aarde probleem achterlicht en toch rijden) heb ik 12v lampjes in sommige fittingen gestopt dat scheelt wel.

Als je dat doet bij je tellerverlichting let dan wel op dat het niet te warm word want anders kunnen je tellerplaten smelten (zonde!)


12volt lampjes is in mijn ogen maar een lapmiddel, moet gewoon terug oke zijn en bromboeren heb ik hier niet al teveel vertrouwen, op het forum zit meer kennis 8)

Geplaatst: 12 aug 2007, 17:24
door reddevil
ik ging mijne ook vervangen door een enorm stalen ding..
(ik had zon richtCEL zon klein plastic ding..)
maar nu is alles stuk :lol:

Geplaatst: 12 aug 2007, 21:30
door jeroenvans
maar wss is gewoon je accu te leeg(demiwater) de spanningsregelaar is eigenlijk gewoon een diode... je accu regelt de spanning

Geplaatst: 13 aug 2007, 09:59
door YamaSam
how, dat kan niet jong.. :?

een batterij buffert enkel stroompieken een beetje,
ze laadt op, voltage stijgt en ze begint vervolgens leeg te koken..

eens ze leeggekookt, of volgeladen is, stijgt het voltage nog en begint het lampspringen..

de gelijkrichter (zwarte blokje) die regelt normaal het voltage..
maar kan maar een bepaalde hoeveelheid Ampères regelen..
ga je erover (veel toeren maken) dan laat die gewoon door en begint de miserie

weerstand bijzetten, (lampen verzwaren etc) zorgt er gewoon voor dat er minder lading overblijft om je voltage te doen stijgen..
nadeel hiervan is dat je spoel al die stroom moet leveren en het dan doorgaans na een tijdje zwart begint te worden..

ik denk eigenlijk dat voor hoogtoerige fizzy's enkele toeren afwikkelen van de spoelen de beste oplossing is.. zo geeft die gewoon hetzelfde bij meer toeren..

iemand zin om het es te proberen? :wink:

Geplaatst: 13 aug 2007, 11:02
door jeroenvans
de spanningsregelaar bij de fs1 is een diode geschikt voor voltages tussen 1 en 20 volt... dus dat is geen spanningsregelaar.
ik heb zelf gewoon altijd lampjes aan en een 25 watt lamp voorin zitten... werkt prima

Geplaatst: 13 aug 2007, 12:47
door YamaSam
op toptoeren geeft de mijne 36V 8)

Geplaatst: 14 aug 2007, 21:50
door reddevil
ik heb nu een nieuwe..
een enorme stalen ding..
me accuhouder past nu amper in me frame!
maar die heeft 3 punten.. de MASSA de ingang en de uitgang..
alles zit aangesloten.. zoals die ventjes van die brommer zaak zeiden..
maar nu brandt mijn voorlicht door..(beide standjes) mijn snelheidsmeterlicht.
en mijn neutraal lampje doet het alleen als me motor draait..
en zelfs mijn zekering van 7.5 (ohm geloof ik?)
mijn vraag.. hoe zou dat komen??

Groetjes marijn :?

is die accu houder een geleider of niet?

Geplaatst: 14 aug 2007, 21:55
door jeroenvans
wss heb je de 2 pootjes verkeerdom aangesloten, dan werkt je accu nl niet, en dan fikken je bolletjes door...
zekering zou ik btw 10 AMPERE van maken. want bij kortsluiting fikt hij dat echt wel door, en hij fikt dan niet zo snel door door ouderdom of trillingen.

Geplaatst: 14 aug 2007, 21:57
door reddevil
maar me achterlicht branden niet door..(6v 2.4 W)
en me vooricht enzo wel:S (6v 25/25W

Geplaatst: 14 aug 2007, 22:00
door jeroenvans
je achterlicht zit recht op de accu. wss voor de spanningsregelaar. die brand dus nie door...(als je motor niet loopt doet je achterlicht het wel en je voorlicht niet.)

Geplaatst: 05 sep 2007, 12:34
door ties1
Hey gasten,

Ik ben laatst ook bezig geweest met alle bedrading opnieuw aan te sluiten (Electrische schema's op de site waren zeer handig :D).
Maar nu ik al die verhalen lees over doorbranden. En er zelf ook al weleens last van heb gehad maar toen 12v lampjes erin heb gedraait.
Ben ik ook van plan om een accu erin te gaan plaatsen. Maar nu had ik een paar vraagjes over die siliciumgelijkrichters is dat hetzelfde als die gelijkrichtcel
op www.jmpb.nl ? En ook hetzelfde als een spanningsregelaar?
-Heb je op je accu(de rooie draad) nog dikker draad nodig of volstaat gewoon het normale dikte draad?
-En in me achterlicht wil ik ook zo'n remschakelaar erop plaatsen om het helemaal compleet te maken :) maar ik heb daar dus een aparte aansluiting voor een lampje en niet zoals in je voorlicht 2 lichten in 1 lamp. Maar deze fitting is iets groter weet iemand hoeveel watt die lamp moet zijn? En past er daar mischien dan een voorlamp in ?
-En die lampjes van me snelheidsmeter kunnen ook gewoon ledjes in van 6V toch heeft iemand hier ervaring mee?
Nou dit was het dan ik hoop snel wat te horen.

Groetjes Ties