Pagina 1 van 4

Hogedrukkop?!

Geplaatst: 10 jul 2007, 15:23
door occ1s
Ff gecopyd uit de FAQ:

----------
De meeste snelle Fs-1’s willen zakken vaak in de 4e versnelling wat terug. Dit is voornamelijk te verhelpen door een goede hogedruk kop. Dit scheelt vaak al een hele hoop. Je kan een kant en klare hogedruk kop kopen, of je bestaande cilinderkop zelf afvlakken. Dat afvlakken gebeurt doormiddel van een glasplaat en een stuk schuurpapier. Je legt het schuurpapier op de glasplaat, en maakt nu met je cilinder kop draaiende 8-bewegingen overheen. De glasplaat dient er eigenlijk alleen voor als rechte ondergrond, anders heb je kans dat je je kop schuin afvlakt, waardoor deze niet meer goed afsluit.
Let er wel op, als je een 60cc cilinder hebt is het het beste om er ook een 60cc cilinderkop op te monteren (boring=43mm) anders heb je kans dat de zuiger tegen je kop aankomt (als je nog een 50cc kop hebt).
----------

Okay,.,. ik heb dus last van terugvallers, nu praten ze over een hogedruk kop, waar kan ik die bestellen? en/of ik hoorde dat je het zelf ook wel kon fixen...
Of ligt zo'n terugvaller ook aan je vertanding? (momenteel 12/39)

Geplaatst: 10 jul 2007, 15:36
door YamaSam
om 12/39 te trekken met een 49cc, moet hij wel al zijn best beginnen doen..

zo'n hogedrukkop vind je ondertussen haast overal..

grote vraag blijft, "hoe hard moet het gaan, en wat mag het kosten?"
één deel van een brommer opvoeren is meestal geen goed idee, omdat het de rest overklast, en die geven dan vervolgens één voor één de geest..

ik zou zeggen, steek achteraan es een 44 tand en kijk of het je zo bevalt qua rijden

Geplaatst: 10 jul 2007, 15:53
door occ1s
Hmm tandwieletje 12 helpt dus geen fuck.. net belletje gekregen...
Het maakt me niet uit hoe hard hij gaat, ik wil gewoon geen terugvaller in de 4e versnelling, ik wil dat hij ook in de 4 rijd. Dus houd maar aan dat er een 13 tands wieletje op zit...
Stel ik heb er een 13 tands opzitten, wat is dan de beste achteraan? en zal dit enig nut hebben, want dan moet hij er nog veel voor doen toch?

Geplaatst: 10 jul 2007, 16:00
door Tombo
Post eerst eens je setup, dan kunnen we een grove schatting maken van welke tandwielverhouding je zou kunnen trekken ;)

Geplaatst: 10 jul 2007, 16:28
door occ1s
Mijn Yamaha FS1 2RU:

Cilinder: 49cc FS1 cilinder (schat dat hij een paar keer is gehoned)
Carb: Mikuni VM10SC (10mm)
Uitlaat: 32 mm snelle bocht (Uitlaat onderlangs gekocht bij JMPB xD)

Dit genoeg?
Trouwens, nu ik toch zo in het boekje zit te neuzen, zie ik dat de 2RU een tandwielverhouding moet hebben van 12-45, ik heb nu 13-39, oude tandwiel heb ik er weer opzitten... Nu ben ik het dus helemaal kwijt.. zal ik er gewoon een 44 opgooien?

Geplaatst: 10 jul 2007, 16:31
door punkemon
ik zou prcs de ori tandwielverhouding nemen 11-43

Geplaatst: 10 jul 2007, 16:32
door occ1s
HmMmMm... maar in mijn boekje van de 2RU, staat dat origineel 12-45 de tandwiel verhouding is...

Geplaatst: 10 jul 2007, 16:34
door punkemon
ah ,bij mijn 3f2 was origineel 11-43of zelfs 10-43!ik zou in ieder geval vanachter tandjes bijsteken

Geplaatst: 10 jul 2007, 16:36
door occ1s
bij sommige types wijkt het inderdaad af, want op de specificaties van de 4-bak die ik op deze site vond, is het 11-44... maar op de 2RU zit volgensmij net een ander type cilinder.. kan dit kloppen?

Geplaatst: 10 jul 2007, 16:39
door punkemon
kijk eens wat er op je cilinder staat aan de zijkant!

Geplaatst: 10 jul 2007, 17:30
door Tombo
Monteer een 16mm carburateur. Is het een echte fs1 cilinder (staat er dus fs1 op de zijkant?). Wss is je dip dan weg

Geplaatst: 10 jul 2007, 18:24
door occ1s
Hmm een imi of ori? of schijt dat niet zoveel ? (want die imi's zijn veel goedkoper) en ja,, er zit nog een originele 10 mm op

Geplaatst: 10 jul 2007, 18:25
door occ1s
op de cilinder staat 49cc...

Geplaatst: 10 jul 2007, 18:36
door Tombo
Alleen 49cc en verder niks? Niks op de koelribben verder?
Het beste is om een originele 16mm mikuni te kopen, deze zijn 2e hands goed verkrijgbaar (op marktplaats enzo). Dat is zowiezo iets waar je geen spijt van krijgt als je dat koopt

Geplaatst: 10 jul 2007, 18:40
door occ1s
zal hij dan goed goan in de 4e? en hoe hard rijd hij dan ongeveer? (hij loopt nu 70 in de 4, na lange tijd recht rijden, ook draait hij dan weinig toeren)