Pagina 1 van 2
elektronische begrenzer
Geplaatst: 11 jun 2007, 21:23
door Dave
ik zou graag een elektronische begrenzer op m'n 2RU plaatsen maar weet niet of dit bestaat. Er zijn veel varianten voor 12V elekronische ontsteking maar voor 6V platins? Heeft er iemand meer info of reeds ervaring met dit gadget?
Alvast bedankt

Geplaatst: 11 jun 2007, 21:32
door Tombo
Dat werkt niet op een fs1, zo'n begrenzer (tenminste, als je die bedoelt die je bij iedere scooterzaak kan kopen enzo) werkt alleen op een CDI ontsteking. Een fs1 heeft contactpunten onsteking, dus dat gaat niet werken

Geplaatst: 11 jun 2007, 21:42
door Dave
Dacht eventueel iets met regelbaar weerstandje ofzo, voor een Camino bestaat het ook en is ook met platins
Geplaatst: 11 jun 2007, 23:06
door nick_janssen3
tsjaa ik had ergens gehoort dat je met zo'n dingetje je onsteking kan laten verlaten/vervroegen wel precies afgesteld dat hij nog wel rijdt maar niet goe.
maar eerlijk gezegd zou ik dit niet doet ik wordt liever aangehouden met 60km/h dan dat ik het schoolplein langs kommet 30/40 km/h

Geplaatst: 12 jun 2007, 12:14
door jonnotje
ik heb er thuis eentje liggen die je op 1 van de 2 kabeltjes die naar je bobine gaat moet doen, het zijn toch 2 kabeltjes die naar je bobine gaan? of is de massa je frame? hij moet in iedergavel op de +

Geplaatst: 12 jun 2007, 13:20
door mpro09
gewoon zo uit de winkel
hoe werkt dat

Geplaatst: 12 jun 2007, 15:30
door Martijn
@ jonnotje, als het werkt zou ik wel willen weten wat het is en hoe duur het is
Kan je m ook aan en uit zetten ?
Geplaatst: 12 jun 2007, 16:29
door edje
je kunt er een extra condensator tussen zetten. die je dan als het ware kunt inschakelen doordat je een knop over zet en dan de stroom door die condensator laat lopen. die condensator pakt soms strooom. dus gaat hij heel onregelmatig lopen. en dat valt op.....
het mooiste was een soort schuif of zo tussen de carb en het menbraam. het valt dan helemaal niet op aan het lopen maar het is wel moeilijk te maken

Geplaatst: 12 jun 2007, 17:17
door mpro09
ja een vlinderklep of zo maar als eht dan afbreekt ben je de sjaak
ik heb er nu een gaskabek begrenzer op zitten: met een veerjte ertussen dus je kan nog wel de hele slag maken maar je schuif gaat maar een paar mm omhoog maar dit heeft nogwat finetuning nodig en als ie niet precies staat komt ie toch in zijn powerband en heeft het alsnog geen nut
Geplaatst: 12 jun 2007, 19:54
door IceFs1
zou je kunnen uitleggen hoe dat werkt?
Geplaatst: 12 jun 2007, 20:16
door mpro09
ehm ja maar of je er wat van begrijpt?
vraag maar dan
je moet je gaskabel doorknippen(ter hoogte van de tank zodat je hem daaronder kan verstoppen).
dan doe je een speciaal kabelbusje om het uit uiteinde aan de kant van de carb (deze moet er in de lengte omheen dus niet zoals bijvoorbeeld bij je koppelings kabel).
dan maak je aan allebei de uiteindes een klein oogje en die maak je met een trekveertje aan elkaar.
dit alles doe je in een buisje met een inhammetje aan de bovenkant op dit buisje maak je dan een plaatje met een hoekje eraan die in dit inhammetje valt. dit plaatje heeft de vorm van een T maar dan met het rechter stuk van deT langer, hiermee zit hij vast op het buisje
om de buis zit ook een ringetje met een handletje eraan dit ringetje schuif je onder het linker gedeelte van het Tvormige plaatje(zo is hij ontgrenst.
als je dan je hand onder je tank rand door haald schuif je het ringetje aan het handletje onder het Tplaatje vandaan waardoor het onderste gedeelte van de T in het inhammetje valt. als je dan gas geeft blijft het kabelbusje hier achter hangen en rekt de veer uit.(je slag in de gashandle blijft het zelfde maar de carb gaat niet verder open)
op de uiteindes van het buisje maak je van die afstellers die ook aande koppelings kabel zitten zo kanje afstellen hoe ver je carb open gaat.
dit is echt een k*t werkje omdat je goed je kop erbij moet houden welke kant je moet op draaien en omdat je op de rollen geen last van wind enzo hebt
om hem weer te ontgrenzen moet je met een mesje het Tplaatje omhoogduwen en de ring er weer onder schuiven
betje duidelijk zo
k kan goed begrijpen dat je er geen drol van snapt maar vraag dan maar

Geplaatst: 12 jun 2007, 20:34
door mpro09
zo

Geplaatst: 12 jun 2007, 20:36
door mpro09
jonnotje schreef:ik heb er thuis eentje liggen die je op 1 van de 2 kabeltjes die naar je bobine gaat moet doen, het zijn toch 2 kabeltjes die naar je bobine gaan? of is de massa je frame? hij moet in iedergavel op de +

maar hoe werkt deze?
Geplaatst: 12 jun 2007, 21:54
door jonnotje
Martijn schreef:@ jonnotje, als het werkt zou ik wel willen weten wat het is en hoe duur het is

Kan je m ook aan en uit zetten ?
kost 15 euro uit de winkel, viend van me heefd hem voor me besteld..... ik ga wel ff voor jullie achterhalen welke internetshop het was...
het werkt heel makkelijk en is in en uit te schakelen met standaart cockpit schakelaar, 1 draad gaat op je massa en de andere op je + draad van je bobine....
zit een klein blokje tussen met 12 standen ofzoo voor de snelheid die je hem wilt laten lopen, en een regelaartje waarmee je hem kunt finetunen..... werkt niet op iedere brommer evengoed, bij de ene gaat hij stotteren en kan hij uitvallen, en bij de andere doe hij het gewoon goed
groetjes jonno

Geplaatst: 12 jun 2007, 22:09
door jonnotje
een probleem... denk ik mischien maakt hget wel niet uit, mar hij is voor 12 V
http://www.bromfietsshop.nl/index.php?p ... r=BO672702