Lekke koppakking
Geplaatst: 30 okt 2024, 10:12
Best forum,
Ik heb deze zomer weinig gereden en meer gesleuteld af en toe dan me lief was. Het begon met het topic ´sputteren in hoge toeren´ in het tuning gedeelte van dit forum.
Veel nieuwe onderdelen geplaatst (ontsteking e.d.) maar niets hielp. Omdat ik toch door wilde had ik een 'hogedruk' kop besteld bij Sjon in Hilversum. Deze gisteravond op mijn FS1 gezet.
Daar kreeg ik een grote verrassing. De koppakking heeft de hele tijd (deze zomer) gelekt als een dolle. Dat had ik niet aan zien komen en zal wellicht het euvel zijn waarom de brommer liep als een kneus.
Maar nu even een theorie die ik in de groep wil toetsen:
Ik heb zo'n imitatie hoge uitlaat. Paste natuurlijk voor geen meter en heb alle ophangingen zo bewerkt dat de uitlaat recht voor de cilinder kwam. Maar zou het kunnen dat door het warm worden van zo'n imitatiepijp deze gaat 'trekken'(vervormen) en dan je cilinder een beetje scheef trekt? Ik zou anders niet weten waarom de koppakking niet meer afsloot. Het zijn natuurlijk maar M6 tapeindjes die de boel bij elkaar houden en veel kracht kan je daar niet op zetten.
Uiteraard alles in elkaar geschroefd met een goeie koppakking en nu loopt het weer mooi. Ik moet nog wel de weg op, maar in het schuurtje liep ie mooi stationair.
Ben benieuwd of iemand ook wel eens zoiets gehad heeft.
Ik heb deze zomer weinig gereden en meer gesleuteld af en toe dan me lief was. Het begon met het topic ´sputteren in hoge toeren´ in het tuning gedeelte van dit forum.
Veel nieuwe onderdelen geplaatst (ontsteking e.d.) maar niets hielp. Omdat ik toch door wilde had ik een 'hogedruk' kop besteld bij Sjon in Hilversum. Deze gisteravond op mijn FS1 gezet.
Daar kreeg ik een grote verrassing. De koppakking heeft de hele tijd (deze zomer) gelekt als een dolle. Dat had ik niet aan zien komen en zal wellicht het euvel zijn waarom de brommer liep als een kneus.
Maar nu even een theorie die ik in de groep wil toetsen:
Ik heb zo'n imitatie hoge uitlaat. Paste natuurlijk voor geen meter en heb alle ophangingen zo bewerkt dat de uitlaat recht voor de cilinder kwam. Maar zou het kunnen dat door het warm worden van zo'n imitatiepijp deze gaat 'trekken'(vervormen) en dan je cilinder een beetje scheef trekt? Ik zou anders niet weten waarom de koppakking niet meer afsloot. Het zijn natuurlijk maar M6 tapeindjes die de boel bij elkaar houden en veel kracht kan je daar niet op zetten.
Uiteraard alles in elkaar geschroefd met een goeie koppakking en nu loopt het weer mooi. Ik moet nog wel de weg op, maar in het schuurtje liep ie mooi stationair.
Ben benieuwd of iemand ook wel eens zoiets gehad heeft.