Pagina 64 van 100
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 17:36
				door marco
				Camiel schreef:dus een hogedrukkop is niet nodig met een 60cc cil met 50cc kop?
Een opmaatkopje met een mooie squishrand is het beste.
 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 19:55
				door koppel
				Idd, en al die liters benzine die ik al heb binnengekregen door het uitblazen van sproeiertjes, kraantjes en filtertjes van je benzinetank... Ik leef ook nog steeds!
sommige bacterieen zien dit als een delicatess, nog even en we drinken er ook liters van...
Red Fuel geeft je vleugels 

 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 19:56
				door Triforce
				Liever niet, gooi het liever in een tank en ga er mee rijden.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 19:57
				door Camiel
				marco schreef:Camiel schreef:dus een hogedrukkop is niet nodig met een 60cc cil met 50cc kop?
Een opmaatkopje met een mooie squishrand is het beste.
 
Wat voor een rand 

 ?
 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 20:13
				door Twowheeler
				sqiush, dat is een schuin kantje dat mengsel richtig het midden (waar de bougie zit) drukt
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 20:13
				door NIX
				Sorry, maar dat is echt al 100x uitgelegd. Kijk in Gino's topics over zijn kopjes. Is het buitenste gedeelte waar de zuiger net niet tegenaankomt. Een hogedrukkop is altijd beter dan standaardcompressie en hoe hoger je uitlaatpoort, hoe harder je ze nodig hebt. Heb ik ook uitgebreid in de FAQ beschreven.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 20:28
				door Camiel
				Ah oke, dan ga ik die topics maar eens zoeken er doornemen 

 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 20:30
				door marco
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 20:53
				door Camiel
				In dat PDF'je
Hoge compressieverhouding: "Een verder nadeel is het rauwe lopen van de 
motor bij lage toerentallen en het moeilijke starten"
Hoe moeilijker starten? gewoon 1 keer meer kicken of echt een groot verschil?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 20:55
				door marco
				Je moet de compressie niet te hoog maken.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 20:58
				door Camiel
				Want hoe hoger de compressie, hoe minder brandstof verbrand wordt.
Grotere verberandingskamer, lagere compressie = meer brandstof verbranden.
Dus als compressie te hoog is kan het dat je uiteindelijk te weinig brandstof verbrand?
(klopt mijn redenering?)
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 21:12
				door Triforce
				Camiel schreef:Want hoe hoger de compressie, hoe minder brandstof verbrand wordt.
Grotere verberandingskamer, lagere compressie = meer brandstof verbranden.
Dus als compressie te hoog is kan het dat je uiteindelijk te weinig brandstof verbrand?
(klopt mijn redenering?)
Dus hij zal dan te arm afgesteld staan en dus alleen maar ellende veroorzaakt.
Maar volgens mij klopt het wel van wat je denkt
EDIT: of niet, want je moet nog steeds dezelfde verhouden hebben tussen brandstof en lucht.
 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 21:14
				door mpro09
				Camiel schreef:Want hoe hoger de compressie, hoe minder brandstof verbrand wordt.
Grotere verberandingskamer, lagere compressie = meer brandstof verbranden.
Dus als compressie te hoog is kan het dat je uiteindelijk te weinig brandstof verbrand?
(klopt mijn redenering?)
nee
 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 21:30
				door Camiel
				Ah oke 

 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 21:45
				door Twowheeler
				Camiel schreef:In dat PDF'je
Hoge compressieverhouding: "Een verder nadeel is het rauwe lopen van de 
motor bij lage toerentallen en het moeilijke starten"
Hoe moeilijker starten? gewoon 1 keer meer kicken of echt een groot verschil?
start bij mij beter en loopt mooier bij lage toerentallen. dit gaat over veel hogere compressies bij heel hoogtoerige cillinders denk ik