Pagina 63 van 100
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 13:50
				door mpro09
				ik vroeg het alleen maar 

 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 13:54
				door marco
				NIX schreef:Wel eens gekotst? Heb je nu geen slokdarm meer? Gewoon meteen uitspugen.
Dat is wel heel slecht voor je tandglazuur.
 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 13:57
				door NIX
				mpro09 schreef:ik vroeg het alleen maar 

 
 Jij mag alles vragen, geen probleem.
 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 14:00
				door marco
				Nix wat is de hoogte van de uitlaatpoort bij een originele f5b cilinder?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 14:02
				door NIX
				10-11mm
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 14:03
				door Tombo
				NIX schreef:Als je een remleiding volzuigt kun je wat in je mond krijgen, maar alle betweters hier kunnen vooral uitleggen waarom iets wat ze nog nooit gedaan hebben niet werkt. Ik kan soms net zo goed ophouden iets uit te leggen.
Idd, en al die liters benzine die ik al heb binnengekregen door het uitblazen van sproeiertjes, kraantjes en filtertjes van je benzinetank... Ik leef ook nog steeds!
 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 14:05
				door marco
				NIX schreef:10-11mm
Die van mij is dan al iets omhoog gevijld die is van mij is 13mm.
 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 14:08
				door NIX
				16Mm erop en je hebt de beste combo. Zal 70-75 lopen, eenmaal ingereden.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 14:11
				door marco
				NIX schreef:16Mm erop en je hebt de beste combo. Zal 70-75 lopen, eenmaal ingereden.
Ik ben benieuwd.
Ik ga er niet meer aan vijlen maar op welke hoogte maak jij de uitlaatpoort Nix?
De cilinder heeft al 10 uur bij Gino op de testbank gelopen dus nog wel ff rustig aan doen.
 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 14:36
				door Jeti
				NIX schreef:16Mm erop en je hebt de beste combo. Zal 70-75 lopen, eenmaal ingereden.
En heuvelop?
Dat is het enige waar Marco in geïnteresseerd is 

 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 14:39
				door marco
				Jeti schreef:NIX schreef:16Mm erop en je hebt de beste combo. Zal 70-75 lopen, eenmaal ingereden.
En heuvelop?
Dat is het enige waar Marco in geïnteresseerd is 

 
Als ik de posbank niet op kom vraag ik me geld terug 

 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 15:19
				door NIX
				13Mm poorthoogte tegen 17mm van een FS1 is zeker een mooi koppelcilindertje, zeker met een ginokopje. 14/44 vertanden.
Ik ga meestal niet verder dan 14mm. Anders krijg je gewoon weer een hoogtoerige cilinder. 13Mm is prima. Ik maak wel de bovenkant bijna recht, heel iets boogvormig, zodat het zuigerveervriendelijk blijft. Is niet het allerfelste resultaat, wel het betrouwbaarste. Overigens, door de poort tot bovenin net zo breed als onderin te houden, is het effect van de hoge poort meer dan merkbaar. Het moet niet alleen lekker lopen, het moet ook heel blijven. Overgang poort-cilinderwand rond ik heel iets af, scheelt ook gerammel. Niet overdrijven, maar het moet niet messcherp zijn.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 16:18
				door Camiel
				Een 50cc kop past op een 60cc cilinder hoorde ik laatst, geeft dat dezelfde prestaties of minder dan met een 60cc kop?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 17:18
				door marco
				Camiel schreef:Een 50cc kop past op een 60cc cilinder hoorde ik laatst, geeft dat dezelfde prestaties of minder dan met een 60cc kop?
Iets meer compressie maar je moet wel zeker weten dan de zuiger dan niet tegen je cilinderkop aankomt.
 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2011, 17:35
				door Camiel
				dus een hogedrukkop is niet nodig met een 60cc cil met 50cc kop?