Pagina 7 van 9

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 13 jun 2015, 07:57
door NIX
Je weet dat je je kruk perfect tordeert door het vliegwiel tegen te houden als de primaire moer eraf moet? Leg er gewoon een ander primair tandwieltje op, dan draait er niets meer. Bak in de bankschroef deed ik ook voor de koppelingsmoer.

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 13 jun 2015, 11:34
door hans.m
om alles los te maken neem ik gewoon een slagmoersleutel :lol:

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 13 jun 2015, 19:12
door marco
hans.m schreef:om alles los te maken neem ik gewoon een slagmoersleutel :lol:


Ik heb z'n accutol die ratelt kun je ook perfect de blokbouten mee losdraaien.

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 16 jun 2015, 22:36
door Handyman
Ik zit net het schijfblok nog eens te bestuderen.
Er zit een keerring in het schijfhuis. Die dicht het huis en die bus er in af.
Dan gaat de krukas in die bus.
Maar wat dicht af tussen de kruk en die bus ?
Dat lijkt me geen oliedichte constructie.
Of benzinedicht de andere kant op.

Mis ik iets of hoort het zo ?

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 16 jun 2015, 22:56
door ginofs1
Handyman schreef:Ik zit net het schijfblok nog eens te bestuderen.
Er zit een keerring in het schijfhuis. Die dicht het huis en die bus er in af.
Dan gaat de krukas in die bus.
Maar wat dicht af tussen de kruk en die bus ?
Dat lijkt me geen oliedichte constructie.
Of benzinedicht de andere kant op.

Mis ik iets of hoort het zo ?


hoort zo

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 16 jun 2015, 22:59
door Handyman
Volgens de tekening wel. Nieuwe kruk scheelt ook misschien.
Die komt vrijdag, Hans had geen carterpakking op voor.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI U9508 met Tapatalk

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 17 jun 2015, 18:03
door marco
Bij een membraan blok zit dat ook zo. Meestal zitten er in de bus 2 hele kleine groefjes van de slijtage van de keerring. Dan kan je de bus beter omdraaien voor een goede afdichting.

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 18 jun 2015, 10:15
door fizzie
Daarom zijn de vlakken glad (en haaks op de boring). Als je de boel samenbouwt is het dicht. Geld ook voor de bus bij de uitgaande as (oud type).

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 18 jun 2015, 20:13
door Handyman
Ok. Ik ben weer gerust. Morgen de boel weer monteren. En deze keer met goede pakking.

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 24 jun 2015, 16:09
door Handyman
Ok, alle nieuwe spullen zitten op z'n plek.
Stationair loop ik toch nog mee te klieren.
Hij start zonder choke zonder gas koud met 1 keer kicken.
Volgens de FAQ is de hoofdsproeier dan te groot (waarschijnlijk).
Nu een 150 sproeier in een 16mm op een immi 60cc.
140 is volgens mij vragen om een warmloper, of kan dat?
B7HS bougie trouwens.
Oh ja, die sproeier in de vlotterbak rand kan er toch niet uit?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI U9508 met Tapatalk

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 24 jun 2015, 20:33
door ginofs1
Handyman schreef:Ok, alle nieuwe spullen zitten op z'n plek.
Stationair loop ik toch nog mee te klieren.
Hij start zonder choke zonder gas koud met 1 keer kicken.
Volgens de FAQ is de hoofdsproeier dan te groot (waarschijnlijk).
Nu een 150 sproeier in een 16mm op een immi 60cc.
140 is volgens mij vragen om een warmloper, of kan dat?
B7HS bougie trouwens.
Oh ja, die sproeier in de vlotterbak rand kan er toch niet uit?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI U9508 met Tapatalk


nee die haal je er niet makkelijk uit. maar deze moet wel goed schoon zijn.
dus met wd 40 inspuiten en met perslucht doorblazen

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 24 jun 2015, 20:58
door NIX
Nee, niet de hoofdsproeier, dat zou bij volgas een rijk mengsel situatie moeten opleveren. Je spreekt over stationair. Dus mogelijk is er een luchtkanaaltje dicht of staat de luchtschroef verkeerd. 150-170 zijn de meest gebruikte sproeiers bij deze cilinders. 140 Is tricky en nogmaals, hoofdsproeier is volgas. Eerst even rustig inrijden.

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 24 jun 2015, 22:42
door marco
ginofs1 schreef:
Handyman schreef:Ok, alle nieuwe spullen zitten op z'n plek.
Stationair loop ik toch nog mee te klieren.
Hij start zonder choke zonder gas koud met 1 keer kicken.
Volgens de FAQ is de hoofdsproeier dan te groot (waarschijnlijk).
Nu een 150 sproeier in een 16mm op een immi 60cc.
140 is volgens mij vragen om een warmloper, of kan dat?
B7HS bougie trouwens.
Oh ja, die sproeier in de vlotterbak rand kan er toch niet uit?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI U9508 met Tapatalk


nee die haal je er niet makkelijk uit. maar deze moet wel goed schoon zijn.
dus met wd 40 inspuiten en met perslucht doorblazen


Die moet er ook niet uit maar ff doorprikken met iets duns.

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 24 jun 2015, 23:27
door Handyman
Die blaast door, dus ok.
De symptomen na een paar uur rommelen weer :
Sproeiermaat maakt niet uit, 140,150,160, wil niet stationair.
Ik heb wat verschillende tijdstippen geprobeerd, scheelt wel met gas er op, maar altijd probleem stationair.
Ik rijd een stuk, goed gas houden tot de garage, dan de stelschroef flink omhoog.
Met de luchtstelschroef het beste toerental zoeken, dan met de stationairschroef terug, ppfffftttt uit.
Nooit meer starten tot ik de bougie er uit haal, "afdroog", terug en starten weer.
Met gas gaat ie weer, gas los, ppfffftttt dood.
Klinkt als verzuipen, maar welke sproeier maakt niet uit en of de luchtschroef nu 1,5 of 2,5 slag uit is, hij blijft bij geen gas afslaan.
Ik word er echt vrij moedeloos van.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI U9508 met Tapatalk

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 24 jun 2015, 23:58
door marco
Welke Gasnaald en sproeierhouder heb je ?