Pagina 7 van 7
Geplaatst: 20 feb 2011, 17:27
door marco
the_destroyers schreef:Ja bedankt nix, e ik kan hem wel ontluchten hoor de schijfreml met jouw uitleg, is de eerste keer perfect gelukt.
Maar hoe vul je de leiding dan? Dat is het enige dat ik me nog afvraag.

Wat bedoel je?
Geplaatst: 20 feb 2011, 17:28
door the_destroyers
marco schreef:the_destroyers schreef:Ja bedankt nix, e ik kan hem wel ontluchten hoor de schijfreml met jouw uitleg, is de eerste keer perfect gelukt.
Maar hoe vul je de leiding dan? Dat is het enige dat ik me nog afvraag.

Wat bedoel je?
wel, het gaatje in de slang is zeer klein, moet ik gewoon olie er blijven opgieten tot het er vanonder uitkomt?
Geplaatst: 20 feb 2011, 17:33
door marco
Werkt de rempomp nu wel of niet?
Je moet met de rempomp de olie er door heen kunnen pompen.
Geplaatst: 20 feb 2011, 17:34
door rise and shine
je kunt het er toch gewoon in pompen?
Geplaatst: 20 feb 2011, 17:35
door the_destroyers
marco schreef:Werkt de rempomp nu wel of niet?
Je moet met de rempomp de olie er door heen kunnen pompen.
Ja, maar ik wil eerst kijken of de remslang dan tog niet verstopt zit. En nix zei ook de remslang te vullen en dan pas aan te sluiten...
En peter heeft me verzekert dat de rempomp van een werkend systeem komt, dus zou moeten werken.
Geplaatst: 27 feb 2011, 21:29
door the_destroyers
even alles samenvatten wat ik heb gedaan:
1) remslang gecontroleerd op verstoppingen: niets, heb er olie door gekregen met een 10CC spuit
2) zuiger effe na gekeken, zit niet vast
3) rempomp gecheckt, lijkt te werken
Nu mijn vraag: De bouten waarmee je de remslang aan de rempomp en de remklauw vastmaakt: daar zitten gaten in. Moet je de moeren zo draaien dat het gat van de moer overeenkomt met het gat in de slang?
Geplaatst: 27 feb 2011, 21:40
door FS1SE
the_destroyers schreef:even alles samenvatten wat ik heb gedaan:
1) remslang gecontroleerd op verstoppingen: niets, heb er olie door gekregen met een 10CC spuit
2) zuiger effe na gekeken, zit niet vast
3) rempomp gecheckt, lijkt te werken
Nu mijn vraag: De bouten waarmee je de remslang aan de rempomp en de remklauw vastmaakt: daar zitten gaten in. Moet je de moeren zo draaien dat het gat van de moer overeenkomt met het gat in de slang?
als de zuiger in de meeste achterste stand staat krijg je er bijna geen olie in
even de zuiger met lucht door het gat van de bloed nippel tegen de schijf blazen gaat het stukken beter niet volgas druk op zetten maar met mate
Geplaatst: 27 feb 2011, 21:49
door NIX
En over die gaten, dat maakt niet uit. In de banjo zit een groef, dus de vloeistof gaat waar ie moet gaan. wat wel een truc is die kan helpen is de pomp ontluchten op de slang. Dus banjobout losdraaien, handle inknijpen tot er vloeistof tussen de overgang uit komt, bout meteen aandraaien, handle loslaten. daarna nog eens ontluchten via de klauw, ervan uitgaande dat je inmiddels de klauw en de slang al vol vloeistof hebt zitten. Als dat niet zo is, dan is dit de laatste keer dat ik in dit topic gekeken heb.
Geplaatst: 27 feb 2011, 21:53
door the_destroyers
NIX schreef:En over die gaten, dat maakt niet uit. In de banjo zit een groef, dus de vloeistof gaat waar ie moet gaan. wat wel een truc is die kan helpen is de pomp ontluchten op de slang. Dus banjobout losdraaien, handle inknijpen tot er vloeistof tussen de overgang uit komt, bout meteen aandraaien, handle loslaten. daarna nog eens ontluchten via de klauw, ervan uitgaande dat je inmiddels de klauw en de slang al vol vloeistof hebt zitten. Als dat niet zo is, dan is dit de laatste keer dat ik in dit topic gekeken heb.
Ja daar heb ik wel voor gezorgd.
Dan toch effe vragen, is het normaal dat als je je slang afkoppelt en de remhendel een paar keer induwt, dat er dan geen remvloeistof uitkomt (uit de rempomp)?
Geplaatst: 27 feb 2011, 22:13
door NIX
Ik denk dat het aanvoergaatje van het reservoir naar de cilinder vol prut zit. Dat kan doorgezogen worden als er vooral vloeistof in het systeem zit. Alleen dan wordt er genoeg vacuum veroorzaakt om de prut door het gat te trekken. Als er alleen maar lucht in zit, dan zal die gewoon een beetje samengedrukt worden of iets uitgetrokken. Met vloeistof kan dat niet.
Nog een tip: Haal de pomp van het stuur, maak de banjobout los, vul de cilindder door dat gat, draai de slang er weer op en probeer dan nog eens of er met pompen wat gebeurt.
Als dat niet helpt, zal je je gaatjes voorzichtig moeten gaan doorprikken, wat mogelijk ook betekent dat de zuiger uit de rempomp moet. Ik heb het vaak zat gedaan, maar de meesten krijgen de circlip er niet uit.
Geplaatst: 27 feb 2011, 22:18
door the_destroyers
NIX schreef:Ik denk dat het aanvoergaatje van het reservoir naar de cilinder vol prut zit. Dat kan doorgezogen worden als er vooral vloeistof in het systeem zit. Alleen dan wordt er genoeg vacuum veroorzaakt om de prut door het gat te trekken. Als er alleen maar lucht in zit, dan zal die gewoon een beetje samengedrukt worden of iets uitgetrokken. Met vloeistof kan dat niet.
Nog een tip: Haal de pomp van het stuur, maak de banjobout los, vul de cilindder door dat gat, draai de slang er weer op en probeer dan nog eens of er met pompen wat gebeurt.
Als dat niet helpt, zal je je gaatjes voorzichtig moeten gaan doorprikken, wat mogelijk ook betekent dat de zuiger uit de rempomp moet. Ik heb het vaak zat gedaan, maar de meesten krijgen de circlip er niet uit.
Ja, bedankt, ik ga nu eerst eens alles doen wat jij zegt, hopelijk is dan alles opgelost!
Weet jij toevallig of er ergens op het forum staat hoe je zon rempomp uit elkaar haalt, want met de zoekfunctie vind ik niets.

Geplaatst: 27 feb 2011, 22:38
door NIX
Als er in de haynes geen plaatjes van zijn, ga dan eens op CMSNL.com zoeken.
Geplaatst: 27 feb 2011, 22:48
door the_destroyers
FS1SE schreef:the_destroyers schreef:even alles samenvatten wat ik heb gedaan:
1) remslang gecontroleerd op verstoppingen: niets, heb er olie door gekregen met een 10CC spuit
2) zuiger effe na gekeken, zit niet vast
3) rempomp gecheckt, lijkt te werken
Nu mijn vraag: De bouten waarmee je de remslang aan de rempomp en de remklauw vastmaakt: daar zitten gaten in. Moet je de moeren zo draaien dat het gat van de moer overeenkomt met het gat in de slang?
als de zuiger in de meeste achterste stand staat krijg je er bijna geen olie in
even de zuiger met lucht door het gat van de bloed nippel tegen de schijf blazen gaat het stukken beter niet volgas druk op zetten maar met mate
Ok zal ik doen bij het vullen.