Pagina 7 van 9
Geplaatst: 26 feb 2009, 20:09
door Tombo
Rotor is ook anders (is afhankelijk van je kruktap natuurlijk). Maar ze komen idd bij HPI vandaan. FS1/DT maakt niet uit, past allemaal.
Geplaatst: 26 feb 2009, 20:13
door Niels
Jah okee, maar in principe is dat dan ook het enige verschil aan de rotor...
Geplaatst: 26 feb 2009, 21:06
door ginofs1
als je een duurdere neemt
dan heeft die twee curves.
met een schakelaar voor op het stuur
en de hele dure hebben een dynema start er op

Geplaatst: 26 feb 2009, 21:07
door ginofs1
dynema start of hoe heet dat ook al weer.
Geplaatst: 27 feb 2009, 01:23
door YamaSam
ah, zo'n zwarte hpi met twee extra draden aan?
Geplaatst: 27 feb 2009, 08:56
door PD
koppel schreef:Ik zoek een HPI die relatief eenvoudig te monteren en af te stellen is, betrouwbaar, geen accu nodig heeft en waarvan vervangingsonderdelen beschikbaar blijven, en uiteraard een merkbaar verschil in vermogen geeft.
Als je het nog nooit eerder een binnen rotor hebt afgesteld is het niet het makkelijkste klusje wat er is..
je bent er zeker even mee zoet als je het nog nooit eerder hebt gedaan
succes

Geplaatst: 27 feb 2009, 16:35
door koppel
beste mensen,
dank voor alle tips, maar ik heb nog geen bruikbaar antwoord; zowel almere als yampe verkopen HPI sets voor een fs1, wie heeft ervaring met welke set?
En zit er bv een manual bij hoe aan te sluiten en af te stellen?
Een HPI wekt z'n eigen stroom op, of moet er een accu aan te pas komen?
Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar wil graag een setje aanschaffen waar andere al goeie ervaringen mee hebben gehad.
groet,
Bas
Geplaatst: 27 feb 2009, 16:46
door Tombo
HPI is zelf voorzienend om het zo maar te zeggen.
Het verschil zou ik zo niet weten. Ik zie wel dat fs1shop 1 week levertijd heeft, hun zullen het dan wel bestellen bij HPI zelf (lijkt me ook dat dit als particulier kan).
Afstelgegevens staan ook hier:
http://www.hpi.be/universalignition.htm
Maar wat ik me zo kan herinneren (moet je ff op het forum zoeken), is dat hij bij een FS1 het beste loopt als je hem op 3,4mm voorontsteking zet (dat zei addy ooit eens, maar fs-ael weet dat ook wel denk ik)
Geplaatst: 27 feb 2009, 19:16
door fs-ael
tussen de 3.0 en 3.5 werkt het beste
ik rij zelf al jaren met hpi, tot nu toe zijn de ervaringen goed

met alle 2 nog geen problemen
een micro meter om in het bougie gat te schroeven heb je wel nodig ( of iets op je schuifmaat maken )
afstellen is eigenlijk wel makkelijk
http://www.hpi.be/universalignition.htm
Geplaatst: 28 feb 2009, 14:46
door YamaSam
die HPI-maatvoering komt toch niet overeen met de mm's voor topdood he?
Geplaatst: 28 feb 2009, 15:56
door fs-ael
nee als de zuiger op bv 3 mm voor bdp staat
moeten er een paar streepjes tegenover elkaar staan
Geplaatst: 28 feb 2009, 16:21
door Tombo
Ze hadden het beter in graden kunnen uitdrukken
Geplaatst: 22 jun 2010, 21:22
door Andries
Geplaatst: 22 jun 2010, 21:36
door Tombo
Wilde ik net posten

Geplaatst: 23 jun 2010, 21:57
door fs-ael
Das een mooi ding
Ik zal eens even navragen of dat ook voor een fs1 te koop is
