Pagina 7 van 10

Geplaatst: 12 feb 2008, 21:41
door occ1s
Ok nieuw plan, ik heb nog een goed ingereden cilinder hier thuis liggen, gewoon zon standaard 50cc immitatie.
Die ga ik dus bewerken, waar moet ik mee beginnen, laten zakken tot odp en 0,5 mm verbreden aan bijde kanten (aangezien hij 25 breed is, en 26,8 mogelijk is (want dat is 67 procent dachtik zo)).

Ik wil hard rijden, dus eventueel een zwaardere vertanding (41/14, rijd nu met 44/14)

Nog meer suggesties, want ik wil echt knoepert hard gaan, welke uitlaatje raden jullie mij aan? en hoe duur zal dat ongeveer zijn? (homoetje?)

Geplaatst: 12 feb 2008, 21:45
door Tombo
Jong!@! Search!!
Of maak desnoods een occ1s tuning topic aan. Je kaapt echt bij wijze van spreken 20 topics over

Geplaatst: 12 feb 2008, 21:47
door occ1s
Sorry, maar ik heb deze topic ook gestart hoor?!

Geplaatst: 12 feb 2008, 21:50
door Tombo
OHjah deze dan wel, sorry :P maar je schiet echt van idee naar idee, en ook in andere topics

Geplaatst: 12 feb 2008, 21:52
door occ1s
ok no prob mate ;)!
Bedankt voor t editen van de topic, maar, wat betekend Perikelen?! :P:P:P?

Geplaatst: 12 feb 2008, 21:53
door Axel
Zoiets als problemen :wink:

Geplaatst: 12 feb 2008, 22:08
door occ1s
Ah ok :P clear now ;)!.
Maar laat ik het nog eens allemaal samenstellen.
Ik heb een 50cc immi cilinder (al ingereden).
Alles aan deze cilinder is standaard, nog niets aan geveild, nu wil ik zo'n hoog mogelijke top halen (is nu ongeveer 75/80, maar wil harder).

Nu kan ik wel dom weg gaan veilen waar ik zojuist een cilinder mee verknalt heb, maar toen ging ik niet hader dan 70, en ja, dan ga je erop achter uit.
heb al gehoord dat je je cilinder gelijk moet vijlen aan odp, maar zal dit veel schelen, naast meer poortoppervlakte.

Geplaatst: 12 feb 2008, 22:22
door Thomash
Bespaar je de moeite zou ik zeggen en laat hem tunen. scheelt je op den duur geld want je verkloot vast wel een cilindertje :P

Geplaatst: 12 feb 2008, 22:48
door Axel
Of verander er gewoon niks aan, 75/80 is toch hard zat?

Geplaatst: 12 feb 2008, 22:50
door Andries
www.aj-tuning.nl : voor 30 euro ben je klaar en heb je t perfect :wink:

Geplaatst: 12 feb 2008, 23:01
door occ1s
uhm.. ja, sorry, laten doen vind ik geen optie, sorry..
Komop jongens, niet zo demotiverend hier.. ik wil zelf mn cilinder tunen, heb de tijd, en heb al een cilindertje opgeofferd ;).

Geplaatst: 12 feb 2008, 23:42
door Jelle
jij wilt harder dan 80?

mijn raad; doe dit enkel als je verstand hebt van de zaken waar je je mee wilt inlaten. ;-)

Geplaatst: 12 feb 2008, 23:47
door occ1s
zodoende leert men, wil beetje expirimenteren met het cilinder tunen, naja, zo zou ik het in het begin nog niet mogen noemen...
Maar zoals ik dit allemaal lees, mag ik dit niet leren van jullie?!

Geplaatst: 13 feb 2008, 08:37
door Niels
Trial and error methode noemen wij dat en dat is de meest omslachtige manier om iets werkend te krijgen of iets op te lossen :?

Geplaatst: 13 feb 2008, 09:01
door Martijn
Lees Sam zn topic is n paar keer door ! (Voornamelijk het begin) Want daar staat in hoe hij het voor elkaar heeft gekregen om rete hard te gaan met n 50 cc en toch een bijna ori look te houden (op de uitlaat na)