Pagina 60 van 100
Geplaatst: 29 apr 2011, 21:48
door Tombo
Dan krijg je juist minder trekkracht

je verhoudimg is zwaarder
Geplaatst: 29 apr 2011, 21:55
door fs1man
was ik ook al een beetje bang voor , dan maar een keer koppie af laten draaien.
Ik heb nog wel een 60 cc f5 b liggen maar die krijg ik niet ingereden voor zaterdag.
Kleiner voortandwiel is geen optie hij gaat nu al verschrikkelijk hoog in de toeren met deze fs1
cilinder is een jaren 70 immi.
Geplaatst: 29 apr 2011, 21:57
door NIX
Beter doe je achter een 42 of 43. Ook al is 13/44 ook geen gekke verhouding bij een 50cc FS1 cilinder.
Geplaatst: 29 apr 2011, 22:04
door fs1man
NIX schreef:Beter doe je achter een 42 of 43. Ook al is 13/44 ook geen gekke verhouding bij een 50cc FS1 cilinder.
Ik ben zelf nogal zwaar daar heeft t alles mee te maken natuurlijk, mischien wil je er zaterdag ff een stukkie mee rijden henk jan, kan goed zijn dat ik er maar mee moet leven hij rijd zeker niet verkeerd, het is alleen het weg komen bij t stoplicht dat traag gaat

Geplaatst: 29 apr 2011, 22:20
door NIX
Als ie in de 4 in de powerband komt is het goed. Veel massa zet zich traag in beweging en ik heb je wel eens gezien, echt klein ben je niet.
Geplaatst: 30 apr 2011, 13:18
door marco
NIX schreef:Ook al is 13/44 ook geen gekke verhouding bij een 50cc FS1 cilinder.
Is wel een beetje licht dan draait die overtoeren.
Geplaatst: 30 apr 2011, 13:23
door miran72
Net m'n bougie er uitgedraait na een warmloper.
Hij is wit maar dan voor de helft
dus van bovenaf gezien zeg maar links is die kegel wit en rechts een stuk donkerder.
Ontsteking te vroeg of telaat wie brand hier z'n vingers aan?
Geplaatst: 30 apr 2011, 13:23
door marco
Te kleine sproeier.
Geplaatst: 30 apr 2011, 13:25
door NIX
Denk ik ook. Over wat voor setup praten we?
Geplaatst: 30 apr 2011, 13:27
door miran72
sproeier 150 0ri in een10mm ori mikuni geheel standaard setup behalve de uitlaat
Geplaatst: 30 apr 2011, 13:32
door marco
Niet te klein.
Misschien trekt die ergens valse lucht.
Geplaatst: 30 apr 2011, 13:38
door marco
ginofs1 schreef:NIX schreef:Zonet de Beumer even over de 75 gejaagd. Er staat nu 24km op de nieuwe cilinder.
niet slim om dat hier te vertellen.
nu gaan ze dat allemaal doen bij de 24 km. nix doet het ook dus.

Dus dat is het geheim en dan maar zeggen dat wij rustig in moet rijden

Geplaatst: 30 apr 2011, 13:54
door miran72
Goed kijken dan zie je dat de kegel voor 60% wit ziet van bovenaf
Heb hem nu op 1,7 staan maar de ervaring leert dat ie dan niet start met geen mogelijkheid, zowel met de schuifmaat gemeten als met de micrometer.
Ennog eentje over de verschillende koppelingsglijbus (Nix, Gino)

Geplaatst: 30 apr 2011, 13:55
door NIX
ginofs1 schreef:NIX schreef:Zonet de Beumer even over de 75 gejaagd. Er staat nu 24km op de nieuwe cilinder.
niet slim om dat hier te vertellen.
nu gaan ze dat allemaal doen bij de 24 km. nix doet het ook dus.
o o wat een drama.
het kan wel ( is goed zelfs) om hem even door te trekken , maar dan direct de koppeling in en hem uit laten rollen.
maar als je het niet doet loop je ook geen risico

Juist. En wie niet precies weet wat ie doet, niet hier gaan jammeren, want ik heb zeker al 30x uitgelegd en een FAQ geschreven hoe je moet inrijden. Je moet een warmloper kunnen horen aankomen nog voor hij begint, je moet zeker weten of alles goed is afgesteld, en weten hoe lang je zo'n geintje kunt uithalen en hoe je je motor erna moet behandelen. Ook kan het gewoon niet bij een cilinder die na 5 minuten draai al bijna roodgloeiend staat. Dat zijn allemaal dingen waar je rekeniung mee moet houden en wat gewoon niemand doet of aanvoelt. En ook bij mij loopt heel soms toch wat warm. Ik raad het dus niemand aan, ook al ga ik zelf wel eens hard met een verse cilinder. Iedereen mag het zelf weten, maar niet bij mij komen jammeren als het mis gaat.
Geplaatst: 30 apr 2011, 17:14
door Twowheeler
zware nacht gehad nix?
