Pagina 58 van 190
Geplaatst: 14 okt 2013, 17:16
door stefyvd
K merci ik bedoelde het deksel waar carb op zit
Geplaatst: 14 okt 2013, 17:17
door marco
stefyvd schreef:K merci ik bedoelde het deksel waar carb op zit
Dan kan het blok er onder blijven hangen.
Geplaatst: 14 okt 2013, 17:56
door stefyvd
De krukaskeerring waar zit die eigelijk erges?
Geplaatst: 14 okt 2013, 18:27
door Pa_Tombo
Vraagje:
Zou jij wel een blok uit elkaar halen?
Begin eerst eens met de Faq. te lezen.
Dan haal er iemand bij, die er een beetje kaas van heeft gegeten.
Als ik het zo lees word het niets.
Zoek iemand bij je inde buurt die er een beetje verstand van heeft .
Anders is hier het einde zoek.(sorry dat ik dit zeg.)
Geplaatst: 14 okt 2013, 18:45
door stefyvd
stefyvd schreef:De krukaskeerring waar zit die eigelijk erges?
ik bedoelde dus in het linker of rechter carter
Geplaatst: 14 okt 2013, 19:02
door marco
Beide

Geplaatst: 14 okt 2013, 19:05
door stefyvd
marco schreef:Beide

omdat ik eigenlijk de kenmerken heb volgens mij wat ik hier gelezen heb op het forum van een lekke krukaskeerring.
slecht starten, en slechte verbranding (bougie mooi koffiebruin maar de schroefdraad is vettig) volgens mij omdat hij zeer hard stottert bij rijden, ik krijg ook warmlopers als ik lange tijd volgas rij
Geplaatst: 14 okt 2013, 19:53
door koppel
zou kunnen, maar bij lekkende rechterkrukaskeerring gaat ie idioot roken en zakt het oliepeil in je bak snel.
daarnaast gaat ie, ongeacht welke kant, heel raar hoog stationair lopen omdat er middels de keeringen valse lucht naar binnen gezogen wordt.
het komt niet zo vaak voor dat de keeringen lekken, meestal oude blokjes die heel lang niet gelopen hebben.
Geplaatst: 14 okt 2013, 22:01
door stefyvd
koppel schreef:zou kunnen, maar bij lekkende rechterkrukaskeerring gaat ie idioot roken en zakt het oliepeil in je bak snel.
daarnaast gaat ie, ongeacht welke kant, heel raar hoog stationair lopen omdat er middels de keeringen valse lucht naar binnen gezogen wordt.
het komt niet zo vaak voor dat de keeringen lekken, meestal oude blokjes die heel lang niet gelopen hebben.
hmm men peil zakt nu ook weer niet extreem hard, en ook niet hoog stationair...
dan moet het iets anders zijn. het is ook maar vanaf dat hij warm is.
Geplaatst: 14 okt 2013, 23:11
door stefyvd
Pa_Tombo schreef:Vraagje:
Zou jij wel een blok uit elkaar halen?
Begin eerst eens met de Faq. te lezen.
Dan haal er iemand bij, die er een beetje kaas van heeft gegeten.
Als ik het zo lees word het niets.

Zoek iemand bij je inde buurt die er een beetje verstand van heeft .
Anders is hier het einde zoek.(sorry dat ik dit zeg.)
we zijn hier allemaal om van elkaar bij te leren
en ja ik heb externe hulp maar die heeft niet continu tijd
Geplaatst: 15 okt 2013, 13:02
door Nickvdb
Toen ik m'n 1J6 kocht van Jens kende ik er zelf ook helemaal niets van.
Ondertussen ken ik dat blokje praktisch vanbuiten.
Je moet érgens beginnen!

Tombo heeft wel gelijk, zoek iemand in de buurt die er iets van kent of je wilt helpen.
Vind je dat niet, de FAQ helemaal vanbuiten leren, zoals ik destijds deed
Pa_Tombo schreef:Vraagje:
Zou jij wel een blok uit elkaar halen?
Begin eerst eens met de Faq. te lezen.
Dan haal er iemand bij, die er een beetje kaas van heeft gegeten.
Als ik het zo lees word het niets.

Zoek iemand bij je inde buurt die er een beetje verstand van heeft .
Anders is hier het einde zoek.(sorry dat ik dit zeg.)
Geplaatst: 20 okt 2013, 11:26
door Yamaha rd50m
ben hier nu aan menne japanse rd bezig,
en ga de condensator vervangen aangezien hij niet vonkt bij de bougie maar wel tussen de punten.
Na eerst al de bouten van de ontsteking te hebben verkloot (die ik dus zodadelijk maar even ga uitboren) zie ik dat de condensator drie kabels heeft,
een bruine, een blauwe en een zwarte, iemand een idee of ik die gewoon kan vervangen voor eentje met twee kabels?
ik gok vanwel aangezien de rest van de ontsteking hetzelfde is, maar vond het toch wat vreemd
Geplaatst: 20 okt 2013, 12:28
door hans.m
Yamaha rd50m schreef:ben hier nu aan menne japanse rd bezig,
en ga de condensator vervangen aangezien hij niet vonkt bij de bougie maar wel tussen de punten.
Na eerst al de bouten van de ontsteking te hebben verkloot (die ik dus zodadelijk maar even ga uitboren) zie ik dat de condensator drie kabels heeft,
een bruine, een blauwe en een zwarte, iemand een idee of ik die gewoon kan vervangen voor eentje met twee kabels?
ik gok vanwel aangezien de rest van de ontsteking hetzelfde is, maar vond het toch wat vreemd
boutjes van de onsteking verkloten, ai ai. Gebruik je wel een slagschroevendraaier?
Geplaatst: 20 okt 2013, 12:32
door Yamaha rd50m
hans.m schreef:Yamaha rd50m schreef:ben hier nu aan menne japanse rd bezig,
en ga de condensator vervangen aangezien hij niet vonkt bij de bougie maar wel tussen de punten.
Na eerst al de bouten van de ontsteking te hebben verkloot (die ik dus zodadelijk maar even ga uitboren) zie ik dat de condensator drie kabels heeft,
een bruine, een blauwe en een zwarte, iemand een idee of ik die gewoon kan vervangen voor eentje met twee kabels?
ik gok vanwel aangezien de rest van de ontsteking hetzelfde is, maar vond het toch wat vreemd
boutjes van de onsteking verkloten, ai ai. Gebruik je wel een slagschroevendraaier?
jep, en daar draaien ze ook gewoon kapot mee, alles zit gewoon super vast, en die bouten zijn echt van een zacht metaal
Geplaatst: 20 okt 2013, 13:03
door Jens36
Das altijd miserie die boutjes!
Ik heb al ondervonden, da as ge der eerst een paar meppen op geeft me ne gewone schroevendraaier ze er makkelijker uit gaan.