Pagina 53 van 190
Geplaatst: 29 sep 2013, 19:30
door wietsefs1
Ding loopt gewoon vol, is de schijf oke?
Slechte gasnaald, te grote stationairsproeier, te weinig lucht.
Heeft in elk geval niks met je ontsteking te maken.
Geplaatst: 29 sep 2013, 19:39
door Yamaha rd50m
Yamaha rd50m schreef:misschien een stomme vraag,
maar hoe werkt een bobine juist?
en in welke mate kan je een bobine uitwisselen? Dus van 50cc naar 99cc.
concreet is dus de vraag of ik een rd bobine ook op een mv agusta kan gebruiken

Geplaatst: 29 sep 2013, 20:09
door the_destroyers
Yamaha rd50m schreef:Yamaha rd50m schreef:misschien een stomme vraag,
maar hoe werkt een bobine juist?
en in welke mate kan je een bobine uitwisselen? Dus van 50cc naar 99cc.
concreet is dus de vraag of ik een rd bobine ook op een mv agusta kan gebruiken

trial-error methode gebruiken?

Geplaatst: 29 sep 2013, 20:12
door Yamaha rd50m
the_destroyers schreef:Yamaha rd50m schreef:Yamaha rd50m schreef:misschien een stomme vraag,
maar hoe werkt een bobine juist?
en in welke mate kan je een bobine uitwisselen? Dus van 50cc naar 99cc.
concreet is dus de vraag of ik een rd bobine ook op een mv agusta kan gebruiken

trial-error methode gebruiken?

zo weet ik natuurlijk nog nie of het aan de bobine ligt of nie, dus das nie echt effectief

Geplaatst: 29 sep 2013, 20:20
door wietsefs1
bobine kun je (laten) testen
Geplaatst: 29 sep 2013, 20:35
door Yamaha rd50m
dan blijf ik nog met mijn vraag zitten
kan ik ze uitwisselen?
Geplaatst: 29 sep 2013, 20:51
door pee67
De werking van de Bobine volgens Wikipedia
De bobine heeft tot taak de laagspanning van het elektrische systeem om te zetten in een voor de ontsteking geschikte hoogspanning.
In een conventionele bobine zitten twee spoelen van geëmailleerd koperdraad om een gelamelleerde weekijzeren kern gewikkeld; ze vormen samen een transformator. De (primaire) laagspanningsspoel heeft weinig windingen van dikke draad, de (secundaire) hoogspanningsspoel heeft veel windingen van dunne draad. De wikkelingen zijn vaak door laagjes isolerend papier van elkaar gescheiden. De laagspanningskant van de bobine wordt vanaf het contactslot (via aansluiting 15) voorzien van een gelijkspanning van +12 volt. (Bij oudere typen voertuigen 6 Volt). Door het openen van de onderbreker of contactpunten (Vlaanderen: vis platinés) in de stroomverdeler (Vlaanderen: delco ) wordt (via aansluiting 1) de gelijkstroomkring van de primaire wikkeling naar massa onderbroken waardoor er in de secundaire spoel van de bobine een hoge inductiespanning (een hoogspanning van 15.000-25.000 Volt) wordt opgewekt (aansluiting 4). Deze hoogspanning wordt via de verdeler naar de juiste bougie geleid. Deze vonkt, waardoor het brandstofmengsel in de cilinder wordt ontstoken.
Of je het kunt uitwisselen zal afhangen van de benodigde voltage (6 V of 12 v) en hoeveel kilovolt de MV Augusta nodig heeft
Geplaatst: 29 sep 2013, 21:27
door ginofs1
Yamaha rd50m schreef:dan blijf ik nog met mijn vraag zitten
kan ik ze uitwisselen?
ja kan je uit wisselen

Geplaatst: 29 sep 2013, 21:39
door Yamaha rd50m
bedankt voor de info

.
Binnen een maand staat de peugeot 55gl en de mv agusta checca eindelijk hier thuis, nu staan ze nog in frankrijk bij de vriendin.
Misschien dan eens een sleutelavond organiseren om ze alletwee in gang te zetten.
of anders rij ik er eens mee tot bij jou Gino?

Geplaatst: 29 sep 2013, 21:46
door ginofs1
Yamaha rd50m schreef:bedankt voor de info

.
Binnen een maand staat de peugeot 55gl en de mv agusta checca eindelijk hier thuis, nu staan ze nog in frankrijk bij de vriendin.
Misschien dan eens een sleutelavond organiseren om ze alletwee in gang te zetten.
of anders rij ik er eens mee tot bij jou Gino?

altijd welkom vriend

Geplaatst: 30 sep 2013, 10:34
door NIX
Bobines checken heeft vrij weinig zin omdat dat nooit onder bedrijfsomstandigheden gebeurt. Er zijn 3 zaken die je moet onderscheiden:
1. de brommer/motorbobine voor punten en laadspoel zoals op onze Yammies wordt gebruikt. Is ook te gebruiken op een CDI met laadspoel.
2. de brommer/motorbobine voor CDI met laadspoel zoals op MT's en latere 4T honda's en bamiballen. Kan dus ook onze ouderwetse bobine op gebruikt worden. Een CDI bobine op een puntenontsteking gaat niet lang goed.
3. De accu-bobine ontsteking zoals op auto's zit en op zwaardere motoren. Deze bobines hebben een extra aansluiting. 1 plus van de accu en 1 naar de punten. Deze kun je geschikt maken voor een laadspoel ontsteking door de plus draad direct op de massa te zetten en de andere naar de punten of CDI.
Geplaatst: 30 sep 2013, 19:41
door Saerens
op de modelgeschiedenis-pagina staat er dat street ook in het flores green bestaan. Iemand hier fototjes van?
Ben er nog niet aan uit wat ik met men tanksetje ga bouwen. Street, 378 of een P'tje. Maar graag al eens een voorbeeldje van groene street

Geplaatst: 30 sep 2013, 19:54
door Dr. Bob
Ik ken alleen deze kleur: Fluoresce Green. Maar die is niet geleverd op een street, want vanaf 1973 gemaakt.

Geplaatst: 30 sep 2013, 19:56
door Jens36
Had 'Zwepper' van het forum geen groene street?
Geplaatst: 30 sep 2013, 20:00
door Saerens
Khebber al foto's van gezocht, maar vind er toch geen..