Pagina 52 van 101

Geplaatst: 04 sep 2012, 22:30
door Niek de Rijcke
bajaboy schreef:schuren met papiertje en handen .
er zijn er bij die een naaf in een boor machine doen en dan schuren met linnen ,maar das oppassen geblazen

Okee, en om af te werken??

Geplaatst: 04 sep 2012, 22:34
door marco
Belgom ALU 8)

Geplaatst: 04 sep 2012, 22:36
door bajaboy
kan je spuiten ,das het makkelijkste.
je kan polijsten das veel werk en vieze handen
of verchrome das duur

Geplaatst: 04 sep 2012, 22:37
door Niek de Rijcke
Nou, ik ga het zeker proberen.... Zou weer kosten besparen! :D

Geplaatst: 09 sep 2012, 20:10
door Zwepper
Beetje op marktplaats aan het zoeken naar goedkope 25 kw motoren , ben zelf al op de kawasaki ltd en de suzuki savage uitgekomen.
Zijn er nog mensen hier met andere suggesties? of mischien een idee hoe ik ''legaal'' mijn xs 650 kan verzekeren/rijden. Heb al op internet verschillende
sites gelezen over het begrenzen van motoren maar snap er nog steeds weinig van? want een motor met origineel een hoger vermogen dan 25 kw kan na begrenzen wel verzekerd worden maar het mag nog steeds niet?
Hoop dat iemand hier er ervaring mee heeft :lol:

Geplaatst: 09 sep 2012, 22:29
door fs1willem
Niek de Rijcke schreef:
bajaboy schreef:schuren met papiertje en handen .
er zijn er bij die een naaf in een boor machine doen en dan schuren met linnen ,maar das oppassen geblazen

Okee, en om af te werken??


Eerst even een borstel met water en zeep erover en daarna gewoon poetsen en poetsen en poetsen met Belgom Alu volstaat. Schuren doe ik nooit met naven en polijsten al helemaal niet. Zo waren ze vroeder ook niet. Verchromen is al helemaal uit den boze, tenzij je natuurlijk een chrome-freak bent :wink: .
In kleur spuiten alleen voor de latere types waar dat standaard was.

Geplaatst: 09 sep 2012, 22:35
door Tombo
Als je het poetst met belgom alu, kan je het net zo goed polijsten, anders lijkt het net van dat halfbakken polijstwerk

Geplaatst: 09 sep 2012, 22:46
door fs1willem
Tombo schreef:Als je het poetst met belgom alu, kan je het net zo goed polijsten, anders lijkt het net van dat halfbakken polijstwerk


Echt niet. Polijsten maakt het materiaal veel te glad, lijkt soms bijna verchroomd. De naven op mijn FS1-P hebben exact de juiste uitstraling. Maar het is nu eenmaal waar je voor kiest.

Geplaatst: 10 sep 2012, 11:05
door bajaboy
jezus wat een gedoe ieder zijn ding mensen en al dat origi gedoe , DOE WAT JE MOOI VIND !

Geplaatst: 10 sep 2012, 11:55
door Niels
:lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 10 sep 2012, 14:01
door fs1willem
bajaboy schreef:DOE WAT JE MOOI VIND !


Geheel mee eens :roll: :wink: ...

Geplaatst: 10 sep 2012, 14:24
door Jens36
Ik ben nu aan de FS50 5bak bezig voor een vriend. 2e overmaat F5B, hoge uitlaat, 16mm carb en spruitstuk, 150 sproeier.
Zijn uitleg: 'Na een kilometer rijden stopt hij er gewoon mee.'

Dus Eerst en vooral de ontsteking nagekeken. Contactpuntjes mooi proper en recht + goed afgesteld.
Dan had hij een goeie vonk, dus ik effe gaan rijden, en idd na een kilometer was het gedaan --> Geen vonk meer.
Andere bougie + bougiedop geprobeerd maar nog steeds hetzelfde

AHA de Bobine! Die dan maar vervangen, en dus terug een mooie vonk maar het probleem blijft.
Benzine loopt mooi door en de carb is zo proper als iets...

Iemand ideeen? :D

Geplaatst: 10 sep 2012, 15:00
door NIX
Andere ontsteking. Klinkt als een spoeltje.

Voor de zekerheid al zonder dop gereden?

Geplaatst: 10 sep 2012, 16:21
door marco
NIX schreef:Voor de zekerheid al zonder dop gereden?


Grote kans dat het de ontluchting is van de tankdop.

Geplaatst: 10 sep 2012, 17:42
door wannesfs1
hoeveel ml olie moet er in één voorvork?